Innos Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Harddisk/Minnebrikke størrelse: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Harddisk: 4-20Gb -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Her skriver du ned det som passer deg best med plass: Jeg har nå ca 3,5 gb med musikk, meste i 192kbps, og jeg mangler MYE, jeg vet de fleste mp3-spillere ikke har nytte av mer enn 128, eller 64kbps, så skal nok kansje få det innpå 4-5gb, men med 20gb får jeg garantert plass, og må ikke begynne og velge ut noe. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Funksjoner: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Har du behov for lydutganger? Vet ikke helt hva du mener, men er det at jeg kan koble den til høytalere eller? I så fall nei, har pc til det. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Skal du bruke den til å ta opp med? ja er veldig greit, men ikke et must. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Trenger den radio? Nei, det de spiller på radioen er bare dritt, men er ikke et minus. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hvis ja innebygd radio eller som ekstra tilbehør? Nei -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Skal den kunne spille av film? Det er veldig greit ja, men spillere som har denne muligheten koster neppe bare 2000 +/-. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hvil du kunne vise bilder på den? Nei, men er et pluss, men spillere som har denne muligheten koster neppe bare 2000 +/-. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Skal den kunne spille av cd/mp3cd? Nei -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Har du behov for analog/digital opptaker? Vet ikke helt hva det vil si, men tipper nei da. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Skal spilleren ha display? Ja -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hvis ja vanlig skjerm eller farger? Er jo kjekt med farger, men er jo egentlig ikke noe vits hvis man ikke kan vise bilder/filmer. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Trenger du equalizer på den? Ja, er ikke kjempeviktig så lenge den er god på metall, metall er sånn ca 99% av sangene jeg har. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Vil du kunne bruke spilleren som ekstra harddisk? Ja, dette er et stort pluss, men hvis det blir en 4-5gb spiller, så blir vel dette ikke noe vits egentlig -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hvilke musikkfiler MÅ spilleren kunne spille av? Det er det samme, men vil ikke ha en spiller som spiller av en merkelig og dårlig filtype på 32 kbps for å si det sånn. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Vil du ha driverløs spiller? Er da ikke noe nødvendighet, men er jo veldig greit. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Syntes du det er viktig å ha bra support mp3 spiller? Ja, men bare hvis det er noen viktige oppdateringer. Brukerstøtte er også en god ting, men ikke hvis det er like dyrt som sextelefon. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er det viktig for deg åssen du kan sortere mp3`ene på spilleren? Ja, er veldig optatt av det, pleier å sette av god tid til å rette på navn på sangene mine når jeg får inn 100 nye sanger eller mer. Helst så jeg kan sette de i mapper etter sanger, artist, og album. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Strøm og Batteri: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Trenger du spiller du du kan bytte batterier? Nei, hva er egentlig poenget med det? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Har du behov for oppladbare batterier? Ja -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Har du behov for strøm adapter til spilleren? Hva er det? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er det greit for deg om mp3 spiller må lades i usb port? Den må kunne lades i vanlig stikkkontakt, men er kjekt hvis den både kan lades i usb og stikkkontakt. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Utseende: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Vektlegger du design på spilleren? Ja, ikke altformye, men den skal jo kunne briefes med! -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Vil du ha mulighet til å sette inn minnekort i spilleren? Nei -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hvilken prisklasse skal den ligge i: 0-2000, kansje mer, spørs hva foreldrene mine tillater, har ca 1500 selv. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er medfølgene software og andre ting viktig for deg? Er viktig at programmet er godt oversiktlig, og lett å bytte navn på filer og lage mapper osv. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Overføring: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hvilke grensesnitt er krav for overføring av data og musikk?? Det er ikke veldig viktig, men vil ikke sitte i 20 timer for å få over noe musikk! Diverse: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er det viktig at den tåler litt juling? Ja, er ikke veldig viktig, men har mistet den jeg har nå i bakken et par ganger, men kommer selvfølgelig til å passe bedre på min nye. Den gamle er enn gammal stygg muvo med 120mb. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er størrelsen på disken viktig for deg? Som sagt over: Ja, skal vel kunne få inn hele samlinga som i skrivende stund ligger på 3,3gb, og den vokser -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er merket viktig for deg? Merke er ikke viktig, men vil ikke ha noe som ingen har hørt om/prøvd men som virker bra på papiret. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Det er et stort pluss at jeg kan få den innen 23 juni, da jeg da skal til Tunisia hvor jeg skal være i 2 uker. De jeg har sett på til nå er: Sony HD5 20GB(Hos itbutikken.no) Creative Zen Micro 5GB Apple iPod Mini 4GB iRiver H320SE 20GB(Vet ikke om jeg får råd til denne) Men den iriver, er det skikelige filmer det er snakk om, eller små filmklipp som må gjøres om til et rart format? Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Kan hvertfall gå god for HD5. Helt topp å bruke, og stor plass. For VELDIG mange sanger på hvis man konverterer til ATRAC3plus, men da må du vente en stund på overføringen:) Ellers er batteriet et av de beste (om ikke det beste?) på markedet. Det er i tillegg utskiftbart, noe som er lurt om det skulle blir dårlig etter et par år. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 jeg har litt knapt med penger, så nå tror jeg det blir hd3, men hd5 er jo mye kulere og sånt, men er vel samme nesten, bare hd5 har bedre batteri, utseende og størrelse/vekt? 1500 for hd3, og 2200+frakt for hd5. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå