Shar|{ Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Spørsmålet her er: Jeg har et intel hk som støtter DDR2 ram med 400MHz, men siden denne typen ram er så dyr lurte jeg på om det var mulig å bruke 533MHz? Muligens hk clocker ned MHz ..? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Ja, du kan fint bruke DDR2-533-minnet på HK'et ditt. Det er bakoverkompatibelt med lavere hastigheter. Lenke til kommentar
Shar|{ Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Det ser ikke ut til å fungere... Den piper i oppstart.. Kan det være at ramen må være ECC ? Endret 20. juni 2005 av Shar|{ Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Hvis vi får vite hva systemet ditt består av, blir det lettere å hjelpe til. Et forslag: Prøv å overstyre minnehastigheten ved å sette f.eks sette den til 400 MHz i BIOS. En tommelfingerregel: I BIOS skal ingenting stå som 'auto' eller 'By SPD'. Endret 20. juni 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Shar|{ Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Får ikke endret noe som helst på ram hastigheten i biosen, er låst. Her er den informasjonen jeg har på serveren: PowerEdge SC1420 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Det kan godt være at du må ha ECC som du sier, siden dette er en server. Først og fremst ville jeg tatt kontakt med Dell for å spørre der. Utifra det jeg kan lese på sidene du ga meg, kan jeg ikke uttale med sikkert. DDR533 skal kunne kjøres på DDR400, men om man blander inn ECC og kanskje REG, må også dette passe sammen. Da blir ting litt mer komplisert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå