Gå til innhold

Voodoo2 SLI kabel


Borf

Anbefalte innlegg

Eg har kjøpt 2 voodoo2 kort brukt og skulle kjøyre dei i SLI. Men eg fekk ikkje med noe SLI kabel på noen av kortene :( . Men eg har høyrt at det skal gå ann å laga ein slik kabel ut av ein floppy kabel, eg har google ein del etter det, men finner ingenting.

 

Er det noen som veit kva eg kan gjere, eventuelt er det noen som har ein slik kabel og er villig til å selge?

 

 

 

Ikkje kom med svar slik som at kvifor eg skal ha voodoo2 kort no for tida, eg vil rett og slett ha eit slik stor retro skjermkort i pcen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ein skjermkabel ifrå det vanlige skjermkorte og til voodoo2 korte, og så blir skjermen kobla til voodoo2`en. den kabelen har eg.

 

men det er ein liten kabel som går imellom dei 2 voodoo2 kortene eg trenger, den ser ut som ein ide/floppy kabel og er ca 3-5cm lang.

Lenke til kommentar

Har desverre ikke en slik kabel, men skal forhøre meg.

 

Til inf. for den yngre garde så hadde 3dfx mulighet for SLI på sine Voodoo2 kort allerede i 1998/99 om jeg ikke husker feil.

 

3dfx var også først ute med Anti Aliasing på sine Voodoo5 kort.

 

Nvidia fikk også AA etterhvert, men fikk ikke draget på det før de kjøpte opp 3dfx og kom ut med Geforce4 serien.

Lenke til kommentar

viper44: så sant så sant. 3dfx folken var forut for si tid. dumt at dei gjekk konken og vart kjøpt opp av nvidia. voodoo2 korte kom vel våren i 1998 om eg husker rett, var iallfall då eg kjøpte mitt første, som eg var så dum å selga for noen år siden.

 

 

dmsalte: håper du finner den :D

Lenke til kommentar

Tok meg 1 min på google for å finne løsningen til deg. Limer inn ett lite sitat fra gammel artikkel der noen faktisk ringte til 3dfx for å få en løsning.

"Well basically, the good news is that the pin-outs for the SLI cable are just straight through on every pin, so pin one connects to pin one, pin two to pin two and so on. In fact, it's even better than that because the cable is just ordinary 26-strand IDE ribbon cable, so if you have a spare one of those lying around, you can use that."

 

Lykke til med Voodoo 2 SLI ;)

Lenke til kommentar
Tok meg 1 min på google for å finne løsningen til deg. Limer inn ett lite sitat fra gammel artikkel der noen faktisk ringte til 3dfx for å få en løsning.

"Well basically, the good news is that the pin-outs for the SLI cable are just straight through on every pin, so pin one connects to pin one, pin two to pin two and so on. In fact, it's even better than that because the cable is just ordinary 26-strand IDE ribbon cable, so if you have a spare one of those lying around, you can use that."

Det stemmer ikke. Jeg har Voodoo2 SLI i en gammel maskin og den lille flatkabelen som knytter kortene har et par tråder som krysses. Som i bildet under.

 

Trond

Lenke til kommentar

takk for hjelpen :D

 

nikhuse: virker som du var litt meir tolmod enn meg og se igjennom treff på google.

 

eg og meiner å huska at den kabel ikkje var slik at den gjekk ifrå pin1 til pin1 osv. at det var noen pinner som har bytta plass som på det bilde.

 

eg har allerede fått kontakt med ein som skal sende meg ein slik kabel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...