Gå til innhold

Ny (Billig) ultraportabel

Anbefalte innlegg

Skal kanskje kjøpe en ultraportabel til skolebruk, i en gunstig prisklasse. Fingeravtrykkgjennkjenning hadde også vert en grei bonus.

Har sett litt på IBM sine, problemet er bare tastaturet (Fn tastens plassering og mangelen på windows-tast).

Ytelse har ikke så mye å si, bør funke til tekstbehandling og programmering.

Andre kriterier er batterilevetid og lite støy (Har en dell inspiron 9100, ikke den roligste på markedet får man si, ikke den letteste heller for den saks skyld).

Det var vel alt, noen tips anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en IBM X40, og problemet med manglende windowstast er ikke eksisterende. IBM har laget verktøy for å la deg remappe taster.... Bruker Høyre-CTRL som windows tast.

Hvor ofte er det man bruker høyre CTRL taste kombo? ikke veldig ofte... På amerikanske tastaturer kan man også benytte høyre ALT knapp... men der har norske tastatur AltGr - så det går ikke...

Fn tasten var litt "feil" plassert i begynnelsen, men det har jeg vent meg til, nå er det ikke noe problem i det hele tatt.

Med speed-step på laveste hastighet hører man ikke vifta i det hele tatt... (jeg har en 1.2GHz Pentium M LV.

Ut ifra kravene dine er det bare IBM x40/x41 som oppfyller kravene dine... Liten, Lett, semi rask og veldig stille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...