gurugutten Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hei! Har hjulpet en venn med å sette opp ett hjemme-nettverk. Nettverket består av 3 stasjonære pcer og en laptop, Alle disse har jeg klart å koble sammen gjennom routeren, men det er en maskin til som har win98 installert som skal kobbles til internett. Er så lenge siden jeg har brukt win98 så finner ikke helt ut av det. Noen som kan hjelpe meg? MVH Lenke til kommentar
pannelars Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Legg inn xp på alle det er lettest og best:) Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Kontrollpanel -> Nettverk -> Legg til -> Tjeneste -> Deling av filer og skrivere i Microsoft-nettverk Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Er så lenge siden jeg har brukt win98 så finner ikke helt ut av det. Noen som kan hjelpe meg? MVH Du finner allt i nettverk i kontrolpanel, TCP/IP finner du der for nettkortet i maskinen. Hva skjer når du kobler den til? Lenke til kommentar
gurugutten Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Kan ikke legge in xp på den, er ikke plass nok Den er koblet opp mot en router som tildeler maskinene automatisk ip(dhcp). Må jeg legge inn ipen til routeren som gateway? Denne maskinen trenger ikke kunne finne de andre, bare den kommer seg på nett så er d godt nok. Lenke til kommentar
EMM386 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hvis TCP/IP er lagt inn for nettverkskortet og satt til automatiske innstillinger skal resten ordne seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå