Gå til innhold

Bruke Internal audio connectors på HK ?

Anbefalte innlegg

Hallo

Driver og setter sammen en ny pc med hk: Asus K8N-E Deluxe. I hk manualen er det en overskrift: Internal audio connectors (4-pin CD, AUX). Under står det følgende:”These connectors allow you to receive stereo audio input from sound sources such as CD-ROM, TV tuner, or MPEG card”. Så vidt jeg kan se er det en tilsvarende kontakt på dvd brenneren jeg har installert i PCen. Betyr dette at jeg må sette en kabel mellom DVDen og kontakten på HK for å kunne spille av Cder i stereo? Er det evt. andre fordeler ved å sette inn en slik kabel ? Burde den da ikke fulgt med HK ?

Flott om noen kan ta seg tid til å svare. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare glem den kontakten. Så lenge du bruker Windows XP eller 2000, er det bare å slå på DAE (Digital Audio Extraction) i driveren til brenneren. Ekstra kabler utover IDE-kabelen trengs da ikke. I tillegg slipper du bakgrunnstøyen du garantert ville ha fått med en slik kabel, spesielt om brenneren er veldig nær strømforsyninga.

Lenke til kommentar
Bare glem den kontakten. Så lenge du bruker Windows XP eller 2000, er det bare å slå på DAE (Digital Audio Extraction) i driveren til brenneren. Ekstra kabler utover IDE-kabelen trengs da ikke. I tillegg slipper du bakgrunnstøyen du garantert ville ha fått med en slik kabel, spesielt om brenneren er veldig nær strømforsyninga.

Takker for informativt svar

Da ble jeg en bekymring mindre :thumbup:

God sommer

Sjoko-laden

Lenke til kommentar

Mulig du også vil trenge ASPI Layer for digital overføring fra CD/DVD til disk for enkoding om du skal rippe f.eks CD'er på "gammel måten".

Husker at ASPI var eksludert i XP slik at det kun gikk å rippe CD'er via analog, noe som gav svært dårlig lyd.

Gjør et søk for ASPI download på Google om du skulle trenge ASPI Layer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...