Gå til innhold

Oppgradere spillboks: CPU(AMD), PC3200 + HK & HDD

Anbefalte innlegg

Tenkte det var paa tide aa oppgradere pc'en jeg bruker til spill, har foroevrig ikke lest hardware reviews paa lenge lenge saa jeg lurte paa om dere kunne ta en titt paa det jeg slang sammen paa komplett. Budsjettet er rundt 5k +- 500, trenger ny HK, ram og CPU, samt en stoerre HDD. Har et Radeon 9800 Pro kort jeg foeler jeg kan beholde, men siden det er AGP setter det enkelte begrensninger paa HK.

EPoX EP-9NDA3+,nForce3 Ultra,Socket-939 ATX,S-ATA,GbLAN,Firewire,DDR, AGP8X

Corsair XMS PRO3200 DDR-DIMM 1024MB 64Meg x 8, 400MHz, with LED, CL2

Corsair XMS PRO3200 DDR-DIMM 512MB CL2 32Meg x 8, 400MHz, with LED

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

Har lyst paa en del ram, da jeg opplever hvor sakte det gaar naa med bare 512. Hadde 1,5k en stund og la merke til at windows da bare forsynte seg enda mer av ram'en til den hadde brukt over 700 til 'ikke noe'. Uansett vet ikke om 1,5k er for mye, eller passe, setter pris paa input paa det ogsaa.

Paa forhaand takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du kan spare penger og like gjerne kjøpe bare 1024 MB ram :) holder lenge, kan du heller oppgradere på et senere tidspunkt.

Om du planlegger klokking er det kanskje en idè å kjøpe en A64 3000+ i stedet for en 3200+. Du sparer også litt penger på å kjøpe CPU OEM, uten kjøler og kjøpe kjøler for seg. :)

Lenke til kommentar

Er A3000+ saa mye bedre aa klokke at den kompenserer for de 200 mhz jeg nedgraderer? ...Sparer jo bare 200 kr. Burde kanskje nevnt at som fattig student saa er mulighet til aa klokke opp en fordel.

Om jeg senere legger til 512 mb ram (512 * 3), gaar jeg da glipp av fordelene med dual chn ddr?

Lenke til kommentar
Er A3000+ saa mye bedre aa klokke at den kompenserer for de 200 mhz jeg nedgraderer? ...Sparer jo bare 200 kr. Burde kanskje nevnt at som fattig student saa er mulighet til aa klokke opp en fordel.

Om jeg senere legger til 512 mb ram (512 * 3), gaar jeg da glipp av fordelene med dual chn ddr?

En 3000+ klokker like langt som en 3200+ :)

Om du mister fordelene kan jeg dessverre ikke svare på, noen andre har sikkert et svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...