FuNsTyLe Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Satt og spilte et spill igår, da plutselig pc'en rebooter. Dette skjer en sjelden gang, muligens pga overoppheting har jeg trodd. Men denne gangen får jeg opp en melding om at Windows ikke kan starte på vanlig måte, og om jeg vil gjøre følgende: Kjør windows i sikkerhets-modus Kjør windows i sikkerhets-modus (med internett tilkobling) Kjør windows i sikkerhets-modus (med enda et alternativ) Kjør Windows med de instillinger som sist fungerte Vel, uansett hvilket alternativ jeg velger, kommer bare denne feilmelding opp allikevel. Har prøvd recovery diskett, men dette fungerer ikke, får også opp en feilmelding når jeg prøver dette alternativet. Har veldig liten lyst til å miste alle filene mine, og ser det som siste utvei å formatere, selv om jeg ikke vet hvordan jeg kan formatere når recovery disketten gir feilmelding. Håper noen her har noen tips om hva det kan skyldes og hvordan jeg evt kan løse dette. Sitter på en annen PC nå, men savner min gamle. Er både dyrt og tar lang tid å levere den til reparasjon, så hvis det er noen triks man kunne gjort selv prøver jeg helst dette først. PC'en ble kjøpt i juni 2002. Begynner å bli noen år, men den er oppgradert med jevne mellomrom og er ganske rask. Men er det alderen som tar på kanskje? Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Har du flere minnebrikker i? Prøv å ta ut alle og test 1 og 1. Har du overklokket maskina? Hvis så, gå inn i bios og sett ned klokke frekvensen på både minne og cpu. Alternativt skulle du kjørt en scandisk på hoved disken din. Lenke til kommentar
FuNsTyLe Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Har 2 512 RAM brukker, kan jo prøve. Og jeg har ikke overklokket den, hvertfall ikke bevisst. Har aldri tukla med bios etc, Lenke til kommentar
FuNsTyLe Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Prøvde å sjekke det med RAM'en, men til ingen nytte. Kan det være noe virus? Litt rart at det plutselig skjer midt i et spill. Har satt BIOS'en tilbake til default og... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå