Gå til innhold

Hva demper støy mest, aluminium eller "stål"

Anbefalte innlegg

Kan noen gi meg et bra svar på det. Lurer på om jeg skal kjøpe Chieftec Midi Tower, i aluminium, eller i stål. Problemet er at jeg kan få det i stål (blått) med en gang. Og jeg må vente en uke på det i alu.

Hva annet er det som er bra med alu, bortsett fra at det er lett. Man skal jo ikke fly rundt med det uansett...

Jim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aluminium har jo en mye lavere masse, og demper derfor resonans-støy dårligere (harddisk osv). Har et fulltower i stål nå, og det er helt greit støymessig.

Kjølingen skal visstnok være marginalt bedre med aluminium, men hoveddelen av varmen skal jo fraktes ut via kabinettvifter likevel. Chieftec har jo glimrende muligheter for å sette inn kabvifter både inn og ut, samt kjøle harddisker, så jeg tipper at forskjellen på alu og stål her er av kun akademisk interesse...

Forøvrig må jeg nevne at jeg har sett folk på forumet her som har kledd innsida av Chieftec Alu-kabinetter med asfaltplater for å dempe støy, og da er jo hele vitsen borte med aluminium!!!??? Asfaltplater veier jo MYE...

Stålkabinettet veier litt, men hvis du er mye på lan regner jeg med at miditoweret ikke skal by på problemer å få med seg for et menneske av gjennomsnittlig bygning. Hvis man da ikke finner på å kline det fullt av asfaltplater da...

[ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-07-22 10:14 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...