picachu Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Hei. Beskrivelse av problem: *Kan ikke spille noen spill som må ha 3D-kort. Får melding om at det ikke er 3D-kort innstallert. Hardware: Dell Optiplex 150 *Intel P3 933 *nVidia Gforce2 Pro 64mb (som står i AGP-Slot) *Intel On-Board 4MB GFX *512mb ram Software: OS = Windovs 2000 Professional m/Servicepack 2 DirectX = 8.1b Skjermkortdriver = WHQL 29.42 Som dere ser er det 3D-kort på maskinen. DxDiag forteller at DirectDraw ikke er støttet og heller ikke AGP-texturing. Må nevne at dette har virket før, med samme konfigurasjon. Har avinnstallert kortet, brukt detonator destroyer, tatt det fysisk ut av maskinen og brukt det innebygde kortet. Satt gforce inn igjen og innstallert det uten noen problemer. På properties på skjerm er det riktig kort som står. Jeg kan overklokke det, kan forandre AGP-hastighet manuelt..... Bios: I bios er det 2 alternativer angående skjermkort. Det er "On-board" og "Automatic". Automatic vil alltid velge det kortet som står i AGP-porten, så den er naturligvis innstilt på det. Hmm...som sagt skjønner jeg ikke noe...har brukt 2 dager på å få det til...nå håper jeg på hjelp ifra forumet. Takker på forhånd. Mvh Kristian Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Sjekk hvilket av kortene som er "primary display adapter" På properies på skjerm skal du ha to skjermer merket 1 og 2. høyreklikk på den som du skal ha som primary og velg ... "primary" G. Lenke til kommentar
picachu Skrevet 22. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2002 Der er kun ett valg, og det er gforce2 pro. Tror ikke dette valget kommer opp med mindre man kobler til en skjerm på onboard utgangen også. Mvh Kristian Lenke til kommentar
picachu Skrevet 22. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2002 hmm...ingen flere svar... Kanskje er jeg for utålmodig, men håper fremdeles en av expertene her inne kan hjelpe meg :smile: Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Det som plager meg nå er at jeg har hatt samme problemet selv en gang.. men husker fa... ikke hvordan jeg fikset det :sad: Det jeg husker er at det var hovedsaklig Q3 baserte spill som flippet (JKII , MOHAA etc. etc) og hvis jeg da brukte den "launcheren" som kommer opp når du stapper i cd'en så fikk jeg den feilmeldingen, men startet jeg spille med exefilen direkte så gikk alt bra. Men mener å huske at jeg slettet kortet fra dev manager og så satte det opp som et standard VGA kort for så å installere de siste detonator driverene. Skal prøve å grave frem mer fra minnet.... Tror det har blitt puttet på "external storage" så jeg kan ikke garantere noe :wink: G. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå