Radi Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg har akuratt vert på posten og henten min nye 200gb hdd. Jeg har koblet den til data'n, men den blir ikke funnet. Hva skal jeg gjøre ? Det er vel noen instillinger på Bios'n. Lenke til kommentar
Avensis02 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Hadde det samme problemet selv. Fikk et tips av LA8464 som løste mitt problem prøv: høgre mus på min datamaskin>behandle>diskbehandling>høgre mus på disken>formater> ev restart maskin. Lykke til. Endret 14. juni 2005 av Avensis02 Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Du må nok inn i bios'en og enable disken på den kontrolleren den er funnet til! Dvs - hvis du har streppet og koblet den til sata1, så må du enable sata1 i biosen din. Også passe på at sata kontrolleren er enablet. Hvis du har en p4 og hypertrading i biosen - så enable den også! Lykke til! Lenke til kommentar
Radi Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Okey. takk for hjelpen! men nå har jeg desvere et annet vere problem Jeg skulle prøve å få pc'n til å finn harddisken, prøvde meg litt frem.... Skulle jeg aldrig gjort! Nå får jeg ikke starta engang. Jeg får opp disse meldingene: Scanning IDE drives..... No driver attaced to FastTrak controller, The bios is not instaled så denne: Reboot and select proper Boot device or Insert Boot Media in Selected Boot device and press a key. Det kan vel ikke være bra. Er det noen som kan hjelpe meg med problemet mitt?? Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Bra og bra....det er aldrig bra med en feilmelding - men jeg tror du bare har forandret på ide kontrollerene. Gå inn i biosen igjen du - og sett begge ide kontrollerene til enable og auto. Så, finner du sata kontrolleren og setter dem til auto og. Så, finner du der som står boot sequence. Der velger du cd/ide-hdd/ som de første valgene. Lykke til. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Jeg fikk det til, men jeg misten alt på den andre 200 gb's hdd'n Lenke til kommentar
Radi Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Du Avensis02, Hvordan kan jeg formatere en disk pc ikke finner??? Lenke til kommentar
Avensis02 Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Du Avensis02,Hvordan kan jeg formatere en disk pc ikke finner??? He-he :!: Aner ikke. Fikk dette tipset av LA8464 og det fungerte hos meg. Sorry Lenke til kommentar
Radi Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Nå har jeg funnet ut av hva jeg måtte gjøre får å få vekk den: Scanning IDE drives..... No driver attaced to FastTrak controller, The bios is not instaled. Jeg måtte Gå inn på Bios'n > Advanced så måtte jeg skru av Onboard promis controller. Men jeg har enda ikke forstått hvordan jeg skal få pc'n til å finne den andre harddisken min. Lenke til kommentar
Krezzo Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 tror du må installere dirver!!!!!!! Lenke til kommentar
Radi Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Du KrEzzo, Det følgte ikke med noen driver. Og jeg har prøvd å oppdatere driveren flere ganger. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Hvis du finner SATA-disken i Bios så gjør du følgende: Kontrollpanel --> Administrative verktøy --> Computer managment (husker ikke hva den heter på norsk) --> disk managment. Der burde disken komme, og så er det bare å formatere, så glede seg over masse ledig plass.. Dette gjelder for WinXP forresten. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Ja, det er en S-ata disk. Men jeg prøbde det du sa, og disken er ikke på den listen. Bare min andre disk og cd-romene. Lenke til kommentar
challer Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Du må sannsynligvis installere S-ATA kontrolleren din. Disse driverne finner du på CD'n som fulgte med hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Det er utrolig rart at jeg må instalere S-ata kontrollen når jeg har en s-ata disk fra før som funker helt fint. Men jeg kan jo prøve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå