Gå til innhold

Vpu Recover melding Bestandig

Marcelo

Anbefalte innlegg

Når jeg spiller Feks Star Wars Rebluic Commando så får jeg ganske ofte en melding fra vpu recover, sikkert om at den har reestartet eller noe, og så må jeg inn i spillet igjen og det plager når den meldingen kommer ofte. For å nevne det så er det ikke første gang dette har skjedd. Ga opp spelling en stund pga det, men har lyst å begynne igjen. Noen forslag om hva det kan hver??

Har et agp radeon 9600XT 256mb minne skjermkort, bare for å nevne det.

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har veldig mange vifter i min pc så jeg tror ikke det er varme. Bråkete vifter retere sagt :p nei men jeg har vifter så tar inn og ut luft. Jeg husker at når jeg slo av dette så kom ikke feilmelingen, men når jeg spilte Act Of War en stund så hengte pc`en seg eller så reestartet maskinen

Lenke til kommentar

heisann, jeg har et asus 9600xt kort, kansje asus du og har?

i alle fall hadde jeg noen av de samme problemene som du beskriver her, jeg søkte også hjelp i forumet http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=415789&hl=.

satte på en AC kjøler på min, det førte til at temperaturen sank en del, + at lydnivået ble mye lavere.

GL :thumbup:

EDIT: ja, som du ser her hjelper det å sette ned fra 8x til 4x, har funka kjempebra siden jeg jorde det :thumbup:

Endret av Kandalf
Lenke til kommentar

Hva er en Ac kjøler?? og vil ikke det at jeg setter ned fra 8X til 4X medføre til at ytelsen minker?

Jeg har forresten en Saphire 9600Xt men de e jo nokså lige ville jeg trodd så jeg tar godt imot alle råd fra deg kandalf :thumbup:

Forresten noen ideer om hvilket program jeg kan måle temperaturen til pc`en og skjermkortet mitt med??

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

dette høres ikke bra ut, tror kansje sjermkortet ditt er ødelaggt.

høy varme over lengre tid kan feks. føre till dette problemet, derfor satte jeg på AC

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ARCOLVSATI2

mitt kort er meget stabilt med AC, og agp 4x.

i utgangspungtet er forskjellene mellom agp 8x og agp 4x meget små, og nesten ikke til å merke (harke merka noen ting jeg :-D)

Lenke til kommentar

Bare skru av hele VPU-recover og se om du kan spille uten problemer da. VPU recover er notorisk ustabilt, og mange (meg inkludert) skrur det av som det første som skjer etter installasjon av ny driver.

At VPU recover slår ut betyr IKKE nødvendigvis at det er noe i veien med skjermkortet ditt.

Lenke til kommentar

Problemet med å slå av VPU Recover hvis det faktisk ER noe galt, er at maskinen vil fryse fullstendig og må resettes. Den har en funksjon, og det er nettopp å hindre at PC'n henger seg helt, selv om den kanskje er buggy. Jeg var kjempeplaget med VPU Recovery ei stund etter at jeg putta inn Radeon 9800 Pro, og greide å finne ut (etter mye hodepine) at skjermkort-driverne og hovedkort-driverne (Via-chipset, så jeg brukte VIA 4-in-1) ikke likte hverandre. Når en av disse ikke var installert, gikk alt fint. Jeg har også funnet ut at alle Catalyst-drivere over 3.9 får PC'n til å begynne å kræsje helt uregelmessig, i eller utenfor spill. Har bestilt nytt hovedkort nå..

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...