Marcelo Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Når jeg spiller Feks Star Wars Rebluic Commando så får jeg ganske ofte en melding fra vpu recover, sikkert om at den har reestartet eller noe, og så må jeg inn i spillet igjen og det plager når den meldingen kommer ofte. For å nevne det så er det ikke første gang dette har skjedd. Ga opp spelling en stund pga det, men har lyst å begynne igjen. Noen forslag om hva det kan hver?? Har et agp radeon 9600XT 256mb minne skjermkort, bare for å nevne det. Endret 20. juni 2005 av Marcelo Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Det er jo et tegn på at ikke alt er som det skal. Har du sjekket om kortet blir for varmt? Du kan disable VPU recover men jeg ville i allefall verifisert at ikke det er pga sterk varme e.l. Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 jeg har veldig mange vifter i min pc så jeg tror ikke det er varme. Bråkete vifter retere sagt nei men jeg har vifter så tar inn og ut luft. Jeg husker at når jeg slo av dette så kom ikke feilmelingen, men når jeg spilte Act Of War en stund så hengte pc`en seg eller så reestartet maskinen Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) heisann, jeg har et asus 9600xt kort, kansje asus du og har? i alle fall hadde jeg noen av de samme problemene som du beskriver her, jeg søkte også hjelp i forumet http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=415789&hl=. satte på en AC kjøler på min, det førte til at temperaturen sank en del, + at lydnivået ble mye lavere. GL EDIT: ja, som du ser her hjelper det å sette ned fra 8x til 4x, har funka kjempebra siden jeg jorde det Endret 14. juni 2005 av Kandalf Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Hva er en Ac kjøler?? og vil ikke det at jeg setter ned fra 8X til 4X medføre til at ytelsen minker? Jeg har forresten en Saphire 9600Xt men de e jo nokså lige ville jeg trodd så jeg tar godt imot alle råd fra deg kandalf Forresten noen ideer om hvilket program jeg kan måle temperaturen til pc`en og skjermkortet mitt med?? Endret 14. juni 2005 av Marcelo Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 jeg prøver å sette agp hastigheten på 4x men etter jeg har startet på nytt så står det fortsatt på 8x Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg fikk det til nå ved å gå inn på bios å skifta det der til 4x. Men jeg prøvte å spelle republic commando og den samme feilen kom igjen. Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) last ned ati tool, her kan du sette ned til 4x uten problemer (fuka i alle fall bra for meg ) bare spør om det er noe mer du lurer på Endret 14. juni 2005 av Kandalf Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 dette høres ikke bra ut, tror kansje sjermkortet ditt er ødelaggt. høy varme over lengre tid kan feks. føre till dette problemet, derfor satte jeg på AC http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ARCOLVSATI2 mitt kort er meget stabilt med AC, og agp 4x. i utgangspungtet er forskjellene mellom agp 8x og agp 4x meget små, og nesten ikke til å merke (harke merka noen ting jeg :-D) Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Hvor får jeg ati tool fra? Forresten du har en liten skrivefeil der hehe "fuka" Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Kandalf Kunne du kanskje fortelle meg alle instillingene du har på feks har du overdrive på osv?? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Bare skru av hele VPU-recover og se om du kan spille uten problemer da. VPU recover er notorisk ustabilt, og mange (meg inkludert) skrur det av som det første som skjer etter installasjon av ny driver. At VPU recover slår ut betyr IKKE nødvendigvis at det er noe i veien med skjermkortet ditt. Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 lol, jeg finner ikke ATI tool på sia til ati for øyeblikket, har du en mail (msn) såkan jeg senne deg install filen (har den lagra på dataen selv) Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Skru av Fast Writes i BIOS. Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 hvorfor skal jeg skru av fast write? trodde det var bra at det var på? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 I alle fall ikke for 9600xx skjermkort. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Problemet med å slå av VPU Recover hvis det faktisk ER noe galt, er at maskinen vil fryse fullstendig og må resettes. Den har en funksjon, og det er nettopp å hindre at PC'n henger seg helt, selv om den kanskje er buggy. Jeg var kjempeplaget med VPU Recovery ei stund etter at jeg putta inn Radeon 9800 Pro, og greide å finne ut (etter mye hodepine) at skjermkort-driverne og hovedkort-driverne (Via-chipset, så jeg brukte VIA 4-in-1) ikke likte hverandre. Når en av disse ikke var installert, gikk alt fint. Jeg har også funnet ut at alle Catalyst-drivere over 3.9 får PC'n til å begynne å kræsje helt uregelmessig, i eller utenfor spill. Har bestilt nytt hovedkort nå.. Endret 14. juni 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 I alle fall ikke for 9600xx skjermkort. Hvorfor er det ikke bra for 9600xx kort? Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Jeg lurer på om jeg skal instalere omega drivere husker at pc`en funket helt fint med omega drivere før. noen så har link til den driveren? Endret 15. juni 2005 av Marcelo Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 http://www.omegadrivers.net/ Og skru nå av Fast Writes, det gir ingen ytelsesfordel uansett. google... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå