trrunde Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hei bruker session for å bestemme om du er innlogget, men får ikke til å lage noen log ut funksjon har prøvd session_unregister, session_destroy og unset men får ikke noen av de til å virke. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Har du noe kode vi kan gnaske på? Fant mye bra info og eksempler i PHP-manualen også. Sjekket der? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 hmm slettet nettop koden for å begynne på nytt for å se om jeg fikk det til da, men nå har jeg problemer med å få til innloggingen igjen! er det nødvendig å ha session_register på alle sidene jeg skal bruke samme session? når jeg har det får jeg opp denne meldingen: Warning: session_register(): Cannot send session cache limiter - headers already sent Men når jeg ikke bruker session_register får ikke siden min med seg at jeg er innlogget. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Her er koden jeg bruker for å sjekke brukernavn og passord: <? session_start; session_register('auth'); $Usr=$_POST['UsR']; $Pwd=$_POST['PwD']; define(UsrOk,'Trrunde',FALSE); define(PwdOk,'Passord',TRUE); if($Usr==UsrOk AND $Pwd==PwdOk){ echo 'Du er nå innlogget<br>'; $_SESSION['auth']=UsrOk; echo 'som ' . $_SESSION['auth']; } else{ echo 'Feil passord<br>'; echo $Usr . ' ' .$Pwd . '<br>'; echo UsrOk . ' ' . PwdOk; }; ?> Og dette er koden jeg bruker på siden der du må være innlogget: <? session_start; session_register('auth'); if($_SESSION['auth']=='Trrunde'){echo 'Velkommen til downloads siden'; echo '<br><a href="logut.php">Logg ut</a><br>'; } else{echo 'Du må logge inn først'; echo $_SESSION['auth'];}; ?> Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 <?php session_start(); $_SESSION = array(); session_destroy(); header("Location: http://example.org/"); ?> Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Denne koden bruker jeg får å logge ut, og det fungerer helt fint: <?php session_start(); session_destroy(); echo "<p>Du er nå logget ut.</p>"; ?> Endret 14. juni 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå