Chakl Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Har en Amd Athlon Xp 1700+ , 1,41GHz klokka til 1,58GHz. Men igår da eg tok litt kjølepasta på prosessoren og satt den på igjen. Kom følgende meldning opp under BIOS oppstart "CPU has been changed or unworkable - Check CPU Soft Menu" Press F1 to continue or DEL to enter bios. Jeg greide å boote uten problem men, speeden var på 1100MHz, altså inne i bios stod det 11x100MHz. Vet dere hva som forårsaket det? Endret 14. juni 2005 av chakl Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) CMOS har nok blitt slettet. Vet du hva er grunnen? Jeg har ikke rørt batteriet engang. Endret 14. juni 2005 av chakl Lenke til kommentar
gobeinet Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) det er bare fordi du har tatt ut cpu, det samme skjer hos meg når jeg tar ut cpu, det er helt normalt. bare å stille inn de samme instillinger som du hadde før Endret 14. juni 2005 av gobeinet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå