xanonymx Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Bruker man noe eget tegn for mellomrom i cmd. Jeg skrev inn navnet på en mappe, slik at jeg fikk se hele navnet til en film, men nå jeg skrev navnet på fimen inn får jeg opp Finner ikke filen. Det funker på filer som det er kun et ord i. Men på denne filen er det to ord. Se bilde. Bilde er redigert litt slik at jeg slipper å ha med hele listen av filmene. Endret 14. juni 2005 av xanonymx Lenke til kommentar
gresh Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Refererer du til filnavn eller katalognavn med mellomrom legger du til " foran og etter path. eksempel: dir "F:\filmer\Johnny English.avi" Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 dir F:\filmer\Johnny (her) English.avi Der jeg har skrevet her er det jeg lurer på hva som skal brukes, bruker jeg mellomrom får jeg opp finne ikke filen. Har prøvd uten mellomrom og - og _ og . (punktom) isteden for mellomrommet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Leste du ikke det 'gresh' skrev, eller virket det ikke? Du kan også bruke korte 8.3 navn, det finner du ved å skrive dir /x i et cmd vindu. F.eks kan man bruke PROGRA~1 i stedet for Program Files Lenke til kommentar
smh Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 I Windows XP kan du skrive det forran mellomrom og trykke på "TAB" så fylles resten ut sjølv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå