Gå til innhold

SMS-varsling ved svar på innlegg


Ville du brukt SMS-varsling?  

133 stemmer

  1. 1. Ville du brukt SMS-varsling?

    • Ja
      39
    • Nei
      74
    • Spørs (utdyp gjerne)
      20


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er om jeg ville brukt det. Så ofte som jeg er på forumet er det ikke villeste sjangse i helvete for at jeg hadde trengt det :)

 

Edit: Spørsmålet kan tolkes som "Vil du at vi skal innføre dette" hvis en ikke gidder lese så nøye. Anbefaler at dere endrer topic-navnet til samme som poll-spørsmålet.

Endret av Blib
Lenke til kommentar
1 krone per melding er ikke så dumt. :)

 

Edit: De som stemmer nei, forresten, på hvilket grunnlag gjøres det på? Det blir jo full valgfrihet om hvor vidt man vil benytte seg av dette eller ikke.

6870722[/snapback]

Hvis du ser etter, vil du se at avstemmingen spør hvem som ville benyttet seg av tilbudet. Ikke hvor mange som ønsker muligheten for å få tilbudet.

 

Men dette kunne kanskje blitt gjort litt klarere:

 

Ueland, kan du ikke endre til:

 

Jeg ville benyttet meg av et slikt tilbudet.

Jeg ville IKKE benyttet meg av et slikt tilbud.

 

Det kunne jo også vært interessant med flere alternativer. Men kommer ikke på noen forslag.

Lenke til kommentar

Registrerer man mobilnummeret må man være obs på at samtlige med tilgang til dette registeret fint kan finne ut hvem du er og samtidig kan sjekke opp alt du skriver og knytte det til deg som person.

 

Et mobilregister over brukere vil medføre betydelige krav til de som drifter forumet og en god del tiltak må iverksettes for ikke å få Datatilsynet på nakken.

 

Hva DT sier om det;

 

Forumet vil ha et ansvar for å behandle personopplysninger som lagres i tråd med loven (her: telefonnumre). Opplysningene skal kun være tilgjengelig for personer med saklig/tjenestlig behov for dem, og skal skjermes for uvedkommende. Brukere har rett til innsyn i egne opplysninger i tråd med lovens § 18. (Personopplysningsloven).

 

Bare sånn at man er obs på endel av kravene mtp. brukernes rettigheter og nettverkets plikter :)

 

Men det er nå ingen dum ide hvis mange nok brukere ønsker dette.

Lenke til kommentar

Blir ikke det omtrent det samme som å skrive inn hele navnet sitt? Altså å skrive inn mobilnr blir jo da valgfritt. Det samme er det å skrive inn navn. I tillegg er dette noe jeg ser for meg kun skal ligge inne i et system og at admins skal være de eneste med tilgang dit. Og selvfølgelig ikke misbruke.

Lenke til kommentar
Blir ikke det omtrent det samme som å skrive inn hele navnet sitt? Altså å skrive inn mobilnr blir jo da valgfritt. Det samme er det å skrive inn navn. I tillegg er dette noe jeg ser for meg kun skal ligge inne i et system og at admins skal være de eneste med tilgang dit. Og selvfølgelig ikke misbruke.

6874800[/snapback]

 

Nei det er ikke det samme. Om forumet oppretter et mobilregister over brukere så faller det inn under lovverket. Og ja, kun folk med tjenestlig behov skal ha tilgang ja :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
De som stemmer nei, forresten, på hvilket grunnlag gjøres det på?

Forumet er ikke så viktig at det ikke kan vente de timene jeg er borte fra maskinen min / ikke på jobb og jeg kan ikke komme på forige gang jeg leste en tråd hvor jeg var så interessert at jeg ikke kunne vente på neste innlegg.

Men til i dag har jeg heller aldri brukt epostvarsling, så denne funksjonen er nok ikke tiltenkt meg.

Lenke til kommentar

Ikke begynn med at folk er "så avhengige" av å få svar eller at man trenger akutt hjelp. Dette er vel selvbegrunnet? Noen trenger det faktisk og hadde fått bruk for det på en eller annen måte, tro det eller ei. Det er ikke spørsmålet. Spørsmålet er; ville du brukt denne tjenesten?

 

Mitt svar: Ja, jeg ville brukt denne tjenesten.

 

 

Thanks for your attention. :thumbup:

Endret av StianGH
Lenke til kommentar

De fleste har vel mobiltelefoner som kan hente mail på POP3 o.l. Slik jeg ser det, er sms-varsling bare sløsing med resurser. Dessuten synes jeg det bryter med ideologien om at Internett skal være fritt for alle, og at et forum som dette skal være gratis å bruke. Hvis noen abonnerer på en tråd, kan de risikere å bli ganske fattige hvis noen slår seg sammen og spammer den. Slik jeg ser det, er det for mange ulemper til at det kan smake bedre enn det koster. Og er det et behov for det?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...