Patience Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hei, Noen som husker hvordan det var da Datakjeden var komplett AS? Jeg synes - hvis du ser på lagerbeholdningen dems nå - så er butikken blitt mye dårligere. På siden dems er det snart bare røde kryss. Og er du virkelig heldig finner du ett grønt kryss ved en vare du kan bruke. Men det var atter en gang ikke denne varen du egentlig skulle ha osv.. Det er nok ikke lett å klare å ha alle disse varene inne. Men det gir en viss tvilsom effekt å se alle disse røde kryssene hver gang du sjekker om de har en vare du skal ha. Til slutt ender man opp med å bestille fra komplett likevel.. Men en ting skal gutta på datakjeden ha; De er svært hyggelige og greie. Liker folka. Så jeg handler der generelt ofte. Hva synes dere? Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg synes denne posten var helt unødvendig, det er hva jeg synes. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Ja... Men hvis du bestiller noe til 200kr hos datakjeden som egentlig koster 190kr hos komplett, så har du fortsatt spart 50-100kr på porto... Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Forskjellen på Datakjeden og Komplett er jo at Datakjeden.no er butikkens lagerstatus, ikke hovedlagerets beholdning. Du kan ikke sammenligne en Datakjeden-butikk på 50 kvadratmeter med Komplett sitt ûberlager i Sandefjord. Jeg sjekker alltid Datakjedens beholdning før jeg handler, og handler kun dersom jeg vet at varen er i butikk. Mye bedre nå enn t når det var Komplett, og finne ut at 6 av 10 varer var utsolgt etter en milelang kø. Det som er digg med Datakjeden, er å bestille opp varer til henting, uten å måtte betale porto. Greit nok at Datakjeden tar litt mer penger per vare, men jeg er møkk lei av å sponse Posten dag og natt. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 7500 kvadratmeter i Sandefjord, sist jeg sjekket. Der har du plass til _litt_ varer der Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Vel syntes at datakjeden i tønsberg har blitt mye bedre etter at de ble datakjeden. Før så hadde dem nesten ikke varer på lager. Nå har dem nesten alt. Dessuten så er betjeningen hyggelige. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Jeg synes denne posten var helt unødvendig, det er hva jeg synes. Har du hørt om å kaste stein mens man selv står i glasshus? He he Lenke til kommentar
Patience Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Ja... Men hvis du bestiller noe til 200kr hos datakjeden som egentlig koster 190kr hos komplett, så har du fortsatt spart 50-100kr på porto... Jau - det er en fin løsning det der. Men jeg tenker tilbake på da komplett var der. Selvsagt hadde de lageret i bakryggen da også. Men likevel så er det forskjeller ute og går Men som sagt - jeg digger kjeden. De er flinke og hyggelige... Jeg bare stusser litt over alle de røde kryssa. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Vel syntes at datakjeden i tønsberg har blitt mye bedre etter at de ble datakjeden. Før så hadde dem nesten ikke varer på lager. Nå har dem nesten alt. Dessuten så er betjeningen hyggelige. Ja, enig. Har alltid fått god og effektiv hjelp der. Og hvis de ikke har varen inne så kan de bestille den så de har den neste dag. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Forskjellen på Datakjeden og Komplett er jo at Datakjeden.no er butikkens lagerstatus, ikke hovedlagerets beholdning. Du kan ikke sammenligne en Datakjeden-butikk på 50 kvadratmeter med Komplett sitt ûberlager i Sandefjord. Jeg sjekker alltid Datakjedens beholdning før jeg handler, og handler kun dersom jeg vet at varen er i butikk. Mye bedre nå enn t når det var Komplett, og finne ut at 6 av 10 varer var utsolgt etter en milelang kø. Det som er digg med Datakjeden, er å bestille opp varer til henting, uten å måtte betale porto. Greit nok at Datakjeden tar litt mer penger per vare, men jeg er møkk lei av å sponse Posten dag og natt. Men det er jo en del og en svært vesentlig del av hva jeg sier; Det er en markant lagerforskjell mellom de to kjedene.. Såklart de kan sammenliknes. Jeg skjønner jo hva du vil frem til. Men datakjeden kunne med fordel (vår fordel) hatt et større lager i ryggen. Men klart at det vil bli dyrere for dem og oss som forbrukere. Da vil jeg heller ha et lite lager - og lave priser. Men det er bare en sammenlikning det her. Lurer på om dere husker det samme.. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) 7500 kvadratmeter i Sandefjord, sist jeg sjekket. Der har du plass til _litt_ varer der Å fy f.. SÅPASS?? Litt av en sammenlikning da.. 50 m^2 mot 7.500 m^2 Endret 15. juni 2005 av Patience Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Jeg jobber i Clas Ohlson og hovedlageret i Sverige er på 45 000 kvadrameter Masse tull der ja. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Håper datakjeden her i trondheim utvider litt snart, tror de skulle ha økt lagereret sitt litt. Har hvert der et par dusin ganger stappfullt hver gang. En veldig bra butikk, med utrolige gode ansatte hyggelige å god serveice. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 7500 kvadratmeter i Sandefjord, sist jeg sjekket. Der har du plass til _litt_ varer der Å fy f.. SÅPASS?? Litt av en sammenlikning da.. 50 m^2 mot 7.500 m^2 Husker ikke eksakt tall, men det er noe rundt der. Det er en grunn til at de har plass til 100+ kabinetter av mange forskjellige typer, 500+ av enkelte hovedkort, 100+ skjermer av den og den typen osv. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 He he, okey - da kan man forstå at de er så effektive Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå