Gå til innhold

Absolutt billigste bærbar?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har bestillt samme bærbare :)

 

2200 var vel ikke nede i 4500

 

fikk reklame om den pc`n, tilbude skulle vare i 2 uker mener jeg, 3990+porto og mva, evt gratis porto hvis det står i bladet, hvis du har fått noe blad, vi måtte ringe å si at det var gratis porto, ingen problemer...

Lenke til kommentar

men en ting syns jeg er utrolig,

nå har jeg satt samme den noe av det billigste du kan få hos dell.

 

4400 uten mva

5500 med.

 

men så skal de FAN meg ha 843 kr for Total leveringskostnad..

FA /¤%& betyr det,,.,??? at det koster SJORTA for å få den tilsendt...

ikke fan om det skal koste så mye. Bare dette gjør at jeg ikke gidder å handle hos dem

 

UTROLIG BRA DELL

Endret av Sephiroth
Lenke til kommentar

Jeg har revurdert kartplotter greiene. Det ser ut til at det blir en Mini-ITX maskin, Via C3 cpu, 2GB CF kort som jeg booter på (CF boot kontroller). da blir det ikke HD, ingen bevegelige deler... Så skrur jeg inn en DVD spiller i konsollet NEC DVD recorder ND-6500 OEM Slimline , slenger på denne skjermen: Lilliput 8" LCD 809GL-80NP/T Touch , finner en trådløs trackball (musa blir da stående på 1 sted hele tiden). I tillegg trenger jeg et 12-220V 500W inverter til en 5-600,- (prisen er funnet i Strømstad) For å være litt nerd kan jeg også smelle i et trådløst PCI kort av noe slag for WiFi :-)

 

Største grunnen er at jeg har et Mini ITX liggendes som skulle vært firewall, men prosjektet støvet bort :-)

 

Nytelse

Endret av Nytelse
Lenke til kommentar
Jeg har revurdert kartplotter greiene. Det ser ut til at det blir en Mini-ITX maskin, Via C3 cpu, 2GB CF kort som jeg booter på (CF boot kontroller). da blir det ikke HD, ingen bevegelige deler... Så skrur jeg inn en DVD spiller i konsollet NEC DVD recorder ND-6500 OEM Slimline , slenger på denne skjermen: Lilliput 8" LCD 809GL-80NP/T Touch , finner en trådløs trackball (musa blir da stående på 1 sted hele tiden). I tillegg trenger jeg et 12-220V 500W inverter til en 5-600,- (prisen er funnet i Strømstad) For å være litt nerd kan jeg også smelle i et trådløst PCI kort av noe slag for WiFi :-)

 

Største grunnen er at jeg har et Mini ITX liggendes som skulle vært firewall, men prosjektet støvet bort :-)

 

Nytelse

Er det ikke mye bedre med en bærbar da? Lettere, mindre strøm, ser bedre ut, tar mindre plass (sannsynligvis) og blir sikkert ikke noe særlig dyrere. Kjøp en gammel IBM ThinkPad T30 eller noe sånt! :w00t:

Lenke til kommentar

Det er da ikke så mye i å kjøpe en kartplotter. Jeg kjøpte en hos Netbaad i Danmark. Var hel kurrant det. Fikk en Lowrance 3200C tror jeg det var, det var iallefall noe i den duren for ca 6000, og da fikk jeg med hele Danmark, litt av Svenskekysten og skagerrak. Tror der var litt fra sørlandet også. Men den solgte vi da, men som sagt. Følg med på utstyrsbutikker etter tilbud.

 

Hvis det er aktuelt med sort-hvitt plotter, så har Netbaad en til 4000,-

http://tinyurl.com/vis7rjpm

Hvis ikke så er der også mange rundt 5-7000,-

http://www.netbaad.com/search.asp?keyword=Plotter

Endret av bnezofil
Lenke til kommentar
Det er da ikke så mye i å kjøpe en kartplotter. Jeg kjøpte en hos Netbaad i Danmark. Var hel kurrant det. Fikk en Lowrance 3200C tror jeg det var, det var iallefall noe i den duren for ca 6000, og da fikk jeg med hele Danmark, litt av Svenskekysten og skagerrak. Tror der var litt fra sørlandet også. Men den solgte vi da, men som sagt. Følg med på utstyrsbutikker etter tilbud.

 

Hvis det er aktuelt med sort-hvitt plotter, så har Netbaad en til 4000,-

http://tinyurl.com/vis7rjpm

Hvis ikke så er der også mange rundt 5-7000,-

http://www.netbaad.com/search.asp?keyword=Plotter

Skal du ha en kartplotter med litt størrelse på skjermen blir den dyr og en bærbar pc med PCMCIA-GPRS er bedre, og så kan den faktisk brukes som en PC og. :)

Lenke til kommentar

Jo, men da må du til med GPS til den bærbare, og uansett så er det alltid bedre med en spesiallaget løsning enn noe provisorisk tull som man setter sammen. Hadde selv tenkt å bruke en bærbar til plotter, men fant ut at for det første så ser det ikke så pent ut, det er upraktisk med en bærbar som flyr veggimellom når det blir litt sjø og den blir for stor. Faktisk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...