Gå til innhold

Revolution uten hd-løsning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Off-topic

Og det var ikke deg spesielt jeg ikke kalte smart nok, 99% av verden er ikke smart nok til å finne opp innovative og nye løsninger som andre kopierer. Nintendo har funnet opp omtrent alle variasjoner over håndkontrollere de siste 25 årene, og har evnen til å tenke ut nye løsninger som andre kopierer.

De er tross alt japser.. Ingen er så kreative, fargerike og fantasifulle som dem ^^

Btw.. "Revolution uten hd-løsning" Hva har det med kontrollene å gjøre? :hmm:

Endret av SEeKz0r
Lenke til kommentar
If it ain't broke, don't fix it ;)

Det er i alle fall det jeg mener om håndkontrollere... Akkurat som jeg synes det er vanvittig tåpelig med bongotrommer og dansematter, men folk må jo få lov til å like det hvis de vil :)

Nå er ikke bongotrommene og dansemappene standarkontroller heller da. Tror ninty har tenkt å satse litt mer på å gjøre denne kontrollen så feilfri som over hodet mulig.

Og når du mener at konkurrentene har gjort det bedre med sine kopier, så mener jeg at du tar feil, men, det er bare våre meninger det er snakk om, så du kan mene hva du vil. ;)

On-topic:

Jeg klarer meg helt fint med den 28" jeg har stående på rommet mitt nå. Og nintendo har vel aldri hatt grafikkhorene som målgruppe heller, så hvorfor plutselig ta hensyn?

Lenke til kommentar

On Topic:

For meg så tror jeg ikke HDTV støtte vil ha noe å si for meg personlig. I min alder av 17 kommer jeg ikke til å ha råd til noen TV som støtter HDTV uansett. Klarer meg også fint med tv-en jeg har på rommet mitt.

Selvsagt er dette frustrerende fra en grafikkhores ståsted, men jeg mener at folk ikke burde være så opptatt av grafikken som alt for mange gamere i dag er. Grafikk bringer selvsagt noe til et spill, men det er ikke alt. For meg personlig er gameplayer og spilleropplevelsen det viktigste. Se på Legend of Zelda: The Wind Waker for eksempel. Når jeg først så bilder fra det synes jeg det hadde grufull grafikk, men etter å ha spilt spillet litt ble jeg helt hekta (<3 Zelda) og overså grafikken mer eller mindre. I dag så synes jeg at Cell-shading, som det så fint heter, bringer noe frisk til spillene. Det er unødvendig at spillene skal se helt ekte ut, for det er jo faktisk SPILL det er.

Off-Topic:

Det er ingen, bortsett fra de som sitter i Nintendo selv, som vet hvordan kontrolleren blir. Er selv litt skeptisk på hvordan Nintendo skal klare å ro i land dette, nå som alle sikler på PS3. Håper selvsagt det beste for Nintendos del, men tror desverre at om de ikke klarer å appelere til kundene så tror jeg muligens det vil være slutt for Nintendo sin del. Tror kanskje Nintendo også gjør lurt i å ikke kaste på altfor mye dill på konsollen sin slik at den ikke vil koste 5000kr. Da vil den nok appelere til flere familier. Nintendo revolution blir nok en familie konsoll, mens Ps3 og Xbox 360 blir for litt mer hardcore gamere. Selv skal jeg ha både PS3 og Revolution :)

Lenke til kommentar

Tror ikke nintendo har problemer med å holde seg på banen denne generasjonen også. De setter seg jo rett og slett på sidelinjen mens sony og microsoft sliter seg ut på hverandre (som et annet topic her tok opp). De må bare satse på en annen målgruppe en det sony og microsoft gjør, noe de også har gjort alle disse årene, men med den nye kontrollen (hvis det blir en suksess) så tror jeg at de klarer å komme mye bedre ut av det enn det de gjorde med GC.

Men, alt dette blir kun spekulasjoner helt til nintendo våger seg ut av skapet.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke problemet. Skal folk bruke en formue på å skaffe seg next gen og dermed føle at de ikke får full utnyttelse dersom de bruker en formue på en tv? Hvor mange folk her har virkelig råd til en slik tv? Rekk opp hånda (eller skriv her)

Innen 5 år tipper jeg bortimot 50% i Norge og enda fler i USA f.eks vil ha HDTV. Det er fremtiden enkelt og greit. Både PS2 og Xbox har støtte for det i dag i en del spill. Gamecube ikke. På 360 og PS3 vil det være standard og Revolution som attpåtil kommer senere enn disse vil ikke engang ha muligheten ?

De er fortsatt ganske dyre i Norge men prisene vil snart rase nedover.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke problemet. Skal folk bruke en formue på å skaffe seg next gen og dermed føle at de ikke får full utnyttelse dersom de bruker en formue på en tv? Hvor mange folk her har virkelig råd til en slik tv? Rekk opp hånda (eller skriv her)

Innen 5 år tipper jeg bortimot 50% i Norge og enda fler i USA f.eks vil ha HDTV. Det er fremtiden enkelt og greit. Både PS2 og Xbox har støtte for det i dag i en del spill. Gamecube ikke. På 360 og PS3 vil det være standard og Revolution som attpåtil kommer senere enn disse vil ikke engang ha muligheten ?

Hvilke PS2spill mener du har HDTV støtte?

Lenke til kommentar

50%!?!?!

Er du gal mann!

Jeg er sikker på det at Widescreen har ikke så stor utbredelse enda.

Og det var fremtiden sist gang noe var fremtiden!

Lenke til kommentar

Hvilke PS2spill mener du har HDTV støtte?

Vet ihvertfall at GT4 har det. Sikkert tatt ut på PAL versjonen dog.

Lenke til kommentar

50%!?!?!

Er du gal mann!

Tror nok 50% er å ta hardt i ;) Spørsmåleter heller om vanlig folk ser behovet for slikt utstyr.

Lenke til kommentar

50%!?!?!

Er du gal mann!

Ok. 10% da. Uansett latterlig å ikke støtte det.

Blir som om PC utviklere ikke ville latt det vært mulig å spille i høyere enn 1024x768 fordi flesteparten hadde monitorer som ikke kunne gå høyere.

Lenke til kommentar

50%!?!?!

Er du gal mann!

Tror nok 50% er å ta hardt i ;) Spørsmåleter heller om vanlig folk ser behovet for slikt utstyr.

Tja, så er det vel heller ikke vanlige folk som driver teknologi utviklingen. I nærmeste fremtid vil det nok ikke selges annet en HDTV uansett. Vanlige TV`er vil gå ut etterhvert som HDTV`er kommer i dagens priser. Samme som med kassett/cd og video/dvd.

Lenke til kommentar
Innen 5 år tipper jeg bortimot 50% i Norge og enda fler i USA f.eks vil ha HDTV.

50% er totalt urealistisk å anta. HDTV vil, i likhet med Widescreen-skjermer, ikke ta av før det er mulig å motta TV-signaler i formatet. 80% av de som har fjernsyn i Norge bruker det til å se på TV.

Såvidt jeg vet foreligger det ingen konkrete planer om å gå over til HD-sendinger for noen TV-kanaler i Europa ennå. Dette skjer allerede i USA og Japan, fordi det er enklere ettersom man bare forholder seg til et land.

Både PS2 og Xbox har støtte for det (støtte for HDTV) i dag i en del spill.

Det er forskjell på 1080p og vanlig progressive scan. Ingen PS2-spill støtter mer enn progressive scan (som ikke er i nærheten av 1080p som er HDTV), så her prater du om ting du ikke har greie på.

Tja, så er det vel heller ikke vanlige folk som driver teknologi utviklingen.

Nei, men det er vanlige folk som gjør teknologi til en ny standard. Og inntil vanlige folk ser nytten av HDTV vil det aldri bli normalt med HDTV i Norge eller resten av Europa.

Lenke til kommentar
Innen 5 år tipper jeg bortimot 50% i Norge og enda fler i USA f.eks vil ha HDTV.

50% er totalt urealistisk å anta. HDTV vil, i likhet med Widescreen-skjermer, ikke ta av før det er mulig å motta TV-signaler i formatet. 80% av de som har fjernsyn i Norge bruker det til å se på TV.

Såvidt jeg vet foreligger det ingen konkrete planer om å gå over til HD-sendinger for noen TV-kanaler i Europa ennå. Dette skjer allerede i USA og Japan, fordi det er enklere ettersom man bare forholder seg til et land.

Både PS2 og Xbox har støtte for det (støtte for HDTV) i dag i en del spill.

Det er forskjell på 1080p og vanlig progressive scan. Ingen PS2-spill støtter mer enn progressive scan (som ikke er i nærheten av 1080p som er HDTV), så her prater du om ting du ikke har greie på.

Tja, så er det vel heller ikke vanlige folk som driver teknologi utviklingen.

Nei, men det er vanlige folk som gjør teknologi til en ny standard. Og inntil vanlige folk ser nytten av HDTV vil det aldri bli normalt med HDTV i Norge eller resten av Europa.

Så fordi det ikke er standard så er det greit at Nintendo driter i HDTV? Når både MS og Sony støtter det fullt ut? Like tullete som når Nintendo gjorde det samme å dreit i online spilling. Ikke standard enda det heller, men pokker for en fordel det er for folk som har muligheten til å benytte seg av det.

Dessuten vanlig progressive scan 480p er ganske mye bedre enn 480i. Og er en HDTV standard siden man må ha HDTV for å vise det. GT4 har også støtte for 1080i ihvertfall.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar

NRK begynner i 2007-08 så vidt jeg har sett på uttalelser og BBC begynner vel litt før dette. Kabelselskap og satelitt kommer vel til å være i fronten her i landet, noe vi også har sett med widescreen og surround lyd fra leverandører på disse områdene.

Lenke til kommentar

Ikke er jeg en ekspert innen dette emnet her, men meninger har jeg.

Slik jeg har opfattet det er det hovedsaklig tre grunner til at Nintendo dropper HD-TV.

1. Jo bedre maskinvare de putter i maskinen sin jo dyrere blir den å produsere. Det trengs meget god maskinvare for å støtte HD-Tv, og deretter må man lage dyre konsoller. Eneste grunnen til at Sony og Microsoft kan selge konsollene sine så billig som de kommer til å bli solgt er at de tåler store tap innen underholdnings-divisjonene sine. Microsofts sin spill-divisjon for eksempel gikk mange millioner i underskudd på å produsere xbox-en, bortsett fra måneden de ga ut Halo 2. Sony går bare i et lite overskudd. Nintendo produserer ikke annet enn spill og konsoller og kan derfor ikke gå i minus. Dermed må de ha så lavmaskinvare at produksjonskostnadene blir veldig lave, og salgsprisen lavere enn de to andre konsollene. I tillegg til dette skal de tjene på konsollen. Dette har de greid hittil, og jeg ser ingen grunn til at de skal slutte å tjene penger, bare for å tilfredstille grafikkhorer.

2. Revolution kommer til å bli en konsoll det er billig å utvikle spill til. Dette gjør at små og gjerne litt ferske utviklere faktisk har råd til å produsere spill. Det er nemlig lettere å lage spill uten HD-TV støtte så vidt jeg vet. Små utviklerfirma satser også gjerne på spill som nødvendigvis ikke har som mål å tilfredstille alle grafikkhorene, men som blåser en frisk pust inn i spillmarkedet. Vi har allerede for mange "grafikk-hore" spill. For guds skylkd la oss få noen ordentlige spill.

3. Litt det samme som i punk to. Nintendo prøver å få utviklere til å ta vekk fokuset fra grafikken. Ofte er det hard konkuranse i å utvikle spillet med best grafikk. Dette kan dog føre til at mye av fokuset forsvinner fra gameplayet, historiern osv og du sitter igjen med et dårlig spill som kun er ment for å tilfredstille grafikk-horenes lyster. Med andre ord satser Nintendo på at oss gamere skal innser hva som er viktigst.

Husk at dette er mine meninger, og jeg har nødvendigvis ikke rett. Men for guds skyld. Slutt denne totalt idiotiske fokusen på det grafiske. Jeg synes at Zelda: Ocarina of Time hadde bra nok grafikk jeg. Blir dere aldri fornøyd? :nei:

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Ikke er jeg en ekspert innen dette emnet her, men meninger har jeg.

Slik jeg har opfattet det er det hovedsaklig tre grunner til at Nintendo dropper HD-TV.

1. Jo bedre maskinvare de putter i maskinen sin jo dyrere blir den å produsere. Det trengs meget god maskinvare for å støtte HD-Tv, og deretter må man lage dyre konsoller. Eneste grunnen til at Sony og Microsoft kan selge konsollene sine så billig som de kommer til å bli solgt er at de tåler store tap innen underholdnings-divisjonene sine. Microsofts sin spill-divisjon for eksempel gikk mange millioner i underskudd på å produsere xbox-en, bortsett fra måneden de ga ut Halo 2. Sony går bare i et lite overskudd. Nintendo produserer ikke annet enn spill og konsoller og kan derfor ikke gå i minus. Dermed må de ha så lavmaskinvare at produksjonskostnadene blir veldig lave, og salgsprisen lavere enn de to andre konsollene. I tillegg til dette skal de tjene på konsollen. Dette har de greid hittil, og jeg ser ingen grunn til at de skal slutte å tjene penger, bare for å tilfredstille grafikkhorer.

2. Revolution kommer til å bli en konsoll det er billig å utvikle spill til. Dette gjør at små og gjerne litt ferske utviklere faktisk har råd til å produsere spill. Det er nemlig lettere å lage spill uten HD-TV støtte så vidt jeg vet. Små utviklerfirma satser også gjerne på spill som nødvendigvis ikke har som mål å tilfredstille alle grafikkhorene, men som blåser en frisk pust inn i spillmarkedet. Vi har allerede for mange "grafikk-hore" spill. For guds skylkd la oss få noen ordentlige spill.

3. Litt det samme som i punk to. Nintendo prøver å få utviklere til å ta vekk fokuset fra grafikken. Ofte er det hard konkuranse i å utvikle spillet med best grafikk. Dette kan dog føre til at mye av fokuset forsvinner fra gameplayet, historiern osv og du sitter igjen med et dårlig spill som kun er ment for å tilfredstille grafikk-horenes lyster. Med andre ord satser Nintendo på at oss gamere skal innser hva som er viktigst.

Husk at dette er mine meninger, og jeg har nødvendigvis ikke rett. Men for guds skyld. Slutt denne totalt idiotiske fokusen på det grafiske. Jeg synes at Zelda: Ocarina of Time hadde bra nok grafikk jeg. Blir dere aldri fornøyd?  :nei:

Joda, greit nok det. Men da må de også ta langt mindre pris for den i forhold til konkurrentene.

Gjør de det skal jeg ikke si noe.

Men et problem blir jo også at de aller fleste multi-plattform spill vil da ikke komme til Nintendo siden maskinen vil være altfor svak i forhold til de andre.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...