Gå til innhold

Revolution uten hd-løsning

Anbefalte innlegg

Tror disse revolusjonene er blindgater der de prøver å lage mer "avanserte" måter å styre på og dermed ødelegger brukervennligheten. Men vi får se hva nintendo kommer med.

Nintendo har sagt at de syns dagens kontroller er for avanserte og har for mange knapper. De ønsker å lage en kontroll som alle med letthet kan bruke, selv de som aldri har spillt før. Slik at folk bare trenger å plukke den opp og bruke den like bra som de som har spilt.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvorfor er det en revolusjon? Hvis de bare har brukt nintendo 8-bits kontrollen og laget runde hjørner på den, så er det jo ikke mye å rope hurra for.

De vil vel ha oss til å bruke de to knappene til noen lure kombinasjoner i stedet for å bruke flere knapper :roll:

Lenke til kommentar
Men hvorfor er det en revolusjon? Hvis de bare har brukt nintendo 8-bits kontrollen og laget runde hjørner på den, så er det jo ikke mye å rope hurra for.

De vil vel ha oss til å bruke de to knappene til noen lure kombinasjoner i stedet for å bruke flere knapper :roll:

Hvem har sagt at det blir en kontroller med runde kanter? Kan du ikke bare vente å se hva de kommer med istedet for å komme med sarkastiske kommentarer om ting du ikke vet noe om?

Lenke til kommentar
Hvem har sagt at det blir en kontroller med runde kanter? Kan du ikke bare vente å se hva de kommer med istedet for å komme med sarkastiske kommentarer om ting du ikke vet noe om?

Du er jo så skråsikker på at dette kommer til å bli helt konge, så da må jeg jo få lov til å være litt sarkastisk :)

Lenke til kommentar

Du er jo så skråsikker på at dette kommer til å bli helt konge, så da må jeg jo få lov til å være litt sarkastisk :)

Jeg er ikke skråsikker nei, det har jeg aldri sagt. Venter bare spent på hva de kommer med, siden endelig at det kanskje kommer noe nytt til spillverdenen. De siste månedene har jeg bare spilt på min DS pga. av at det endelig er noe nytt, min GC hviler dessverre med RE4 uferdig.

Lenke til kommentar

Det er også lov til å faktisk vite noe om hva man snakker om. Det tro at Revolution kontollen kan komme til å bli mer knotete og avansert er bare teit, siden Nintendo har vært de sm har snakket om å forenkle ting lenge lenge nå, og forenkling er deres uttalte mål. Det å si at den kan komme til å bli en en 8-bits kontroller med runde kanter er også bare teit, siden de har uttalt at de kommer til å fornye måten man gir input til kontrollen på.

Sarkasme er mye bedre hvis man faktisk har et poeng, vet du. ;)

Lenke til kommentar
Sarkasme er mye bedre hvis man faktisk har et poeng, vet du. ;)

Det kan så være, men jeg prøver bare å provosere folk til å komme med skikkelige argumenter.

Det jeg vet er at den kontrollen kommer ikke til å være noe for meg i det hele tatt, da jeg hater forandring i måten jeg gir input i spill på. :)

Og hva skal de egentlig fornye? De har sagt at de ikke kommer til å bruke touchscreen, og de har vel ikke planer om at man skal bruke noe andre enn fingerene eller hva?

Lenke til kommentar
Det jeg vet er at den kontrollen kommer ikke til å være noe for meg i det hele tatt, da jeg hater forandring i måten jeg gir input i spill på. :)

Det er fordi du ikke er smart nok til å forstå at det kan finnes bedre alternativer. Håndkontrolleren har utviklet seg fra å være et styrekryss og to actionknapper til å få skulderknapper, analoge spaker, feedback og trykksensitive knapper.

Det finnes sikkert noen gamle grinebitere som elsket Nintendo 8-bit og sa dumme ting som "Det jeg vet er at den kontrollen kommer ikke til å være noe for meg i det hele tatt, da jeg hater forandring i måten jeg gir input i spill på." da de så Nintendo 64-kontrolleren for første gang.

Sannheten er faktisk at nesten hver eneste innovasjon når det gjelder håndkontrollere har Nintendo stått for (skulderknapper, analog spake, rumble pack), så det er liten grunn til å tro at de skivebommer totalt med kontrolleren til Revolution.

Lenke til kommentar
Sarkasme er mye bedre hvis man faktisk har et poeng, vet du.  ;)

Det kan så være, men jeg prøver bare å provosere folk til å komme med skikkelige argumenter.

Og hva skal de egentlig fornye? De har sagt at de ikke kommer til å bruke touchscreen, og de har vel ikke planer om at man skal bruke noe andre enn fingerene eller hva?

Ingen som vet. Men slik jeg har forstått det kommer verken touchscreen eller mikrofon til å være en av hoved-tingene siden Nintendo har sagt at disse kan kopieres for fort av konkurrentene(Selvom dette ikke utelukker at kontrollen kan komme til å ha disse tingene innebygd).

Av ting som har blitt spekulert om, kan man nevne:

Gyroskopisk kontroll. Vinkelen man holder kontrollen i, og eventuelt avstanden fra bakke/maskin/annen kontroll gir input.

Virtuell kontroll. Kamera/Lys/Laser registrerer håndbevegelser. Høres knotete ut.

Touch-sensitiv kontroll. Hele overflaten til kontrollen er sensitiv, og hvor man holder kontrollen/hvor hardt man holder kontrollen gir input.

"Force Feedback" touchscreen. Touchscreen som man kan programmere in knapper på, slik at touchscreenen rister på forskellige frekvenser etter hvor man holder fingeren, og dermed kan man skille mellom knappene enn hvor de er programmert inn.

Personlig tror jeg på gyroskop tingen og touch-sensitiv kontroll mer enn de andre.

Men det kan godt hende at de gjør noe helt annet og uventet.

Det har kommet uttalelser som tilsier at den ikke kommer til å ha tradisjonelle A og B knapper, og kanskje ikke piltaster, men ikke noe er bekreftet.

Det er ingen som vet om kontrolen kommer til å bli god eller ikke, men det skulle forundre meg om den ble dårlig, siden Nintendo ikke har laget en dårlig kontroller noensinne. Men om den blir så revolusjonerende som de håper aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Det har kommet uttalelser som tilsier at den ikke kommer til å ha tradisjonelle A og B knapper, og kanskje ikke piltaster, men ikke noe er bekreftet.

Etter det jeg husker så vil ikke kontrolleren ha den tradisjonelle D-padden. I tillegg så har Reggie sagt at vi skal tenke oss en kontroller som kan spille NES/SNES/N64/Revolution. Alt er egentlig satt til fantasien.

Miamoto har sagt at de planlegger å komme med mer info i løpet av året og kanskje også vise oss kontrollen i samme slengen. Men til nå så holder de den tett intil brystet pga. frykt for kopiering (som har skjedd hver gang).

Lenke til kommentar
Vel etter min menig så var da N64 kontrollen var da heller elendig, men tiden vil vise :)

Uansett er jo de to andre selskapene lenger i utviklingen enn nintendo er med sin revolution, så hvorfor skulle de kopiere?

Fordi f.eks. Sony har sakt at kontrollen til PS3 ikke er ferdig.. Derfor kan de godt stjele ideene til Nintendo om de hadde vist fram kontrollen på E3

Lenke til kommentar

Alle 3 konsollene blir dritbra og alle spillutviklere kommer til å slite med å få utnyttet kraften i hver maskin, de blir nok likere enn vi tror. Jeg for min del misliker alt av sport/bilsimulator/konsoll-FPS, så jeg kommer sikkert til å kjøpe nintendo denne gangen også. GC skuffet aldri, den eneste konsollen som er bedre ( i sin tid) er SNES :)

Lenke til kommentar
Det er fordi du ikke er smart nok til å forstå at det kan finnes bedre alternativer. Håndkontrolleren har utviklet seg fra å være et styrekryss og to actionknapper til å få skulderknapper, analoge spaker, feedback og trykksensitive knapper.

Det finnes sikkert noen gamle grinebitere som elsket Nintendo 8-bit og sa dumme ting som "Det jeg vet er at den kontrollen kommer ikke til å være noe for meg i det hele tatt, da jeg hater forandring i måten jeg gir input i spill på." da de så Nintendo 64-kontrolleren for første gang.

Sannheten er faktisk at nesten hver eneste innovasjon når det gjelder håndkontrollere har Nintendo stått for (skulderknapper, analog spake, rumble pack), så det er liten grunn til å tro at de skivebommer totalt med kontrolleren til Revolution.

Haha sånne personkarakteristikker skal jeg ha meg frabedt. Det går an å ha en noenlunde saklig diskusjon uten å ty til personangrep. Jeg har tidligere sagt at jeg foretrekker mus+tastatur i et hvert spill. Det er en grunn til at forsøk på å lage nye og bedre tastatur har feilet fullstendig.

Og jeg liker faktisk nintendo 8bit-kontrollen bedre enn den middelmådige N64kontrollen. PS2kontrollen er ganske god, men kunne til fordel hatt et par knapper mindre, da det er sjelden alle disse brukes i et spill.

Greit at Nintendo har stått for innovasjonene på håndkontrollen, men det har alltid blitt gjort bedre av konkurrentene. At de bommer totalt på designen har jeg også liten tro på, men det betyr ikke at det blir bedre enn en vanlig kontroll. Det er som å påstå at det er mye bedre å spille fps med en håndkontroll enn mus+tastatur. Det funker, men mus+tastatur er hav bedre.

Lenke til kommentar
Greit at Nintendo har stått for innovasjonene på håndkontrollen, men det har alltid blitt gjort bedre av konkurrentene. At de bommer totalt på designen har jeg også liten tro på, men det betyr ikke at det blir bedre enn en vanlig kontroll. Det er som å påstå at det er mye bedre å spille fps med en håndkontroll enn mus+tastatur. Det funker, men mus+tastatur er hav bedre.

Smak og behag sier nå jeg. Personlig så syns jeg alle Nintendo sine kontroller er vært bedre enn konkurrentene. GC syns jeg er den beste i dagens generasjon. PS2 sin føles så klumpete, mens Xbox sin er en smule stor (S modellen er litt bedre) og sitter ikke like godt i hånden heller etter min mening.

Jeg håper at NR vil få en kontroller som sier; "Hvorfor har vi ikke tenkt på dette før?" og at den vil føre til at utviklere tenker litt i nye baner istedet for det samme som de har gjort i årevis nå. Det er for få spill som virkelig utnytter dagens kontroller helt fullt ut.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig man kan jo håpe, men jeg tror det er lite sannsynlig.

Miyamoto er ganske overbevist :)

WN: The Revolution's controller wasn't shown, but there has been a lot of speculation as to what special functionality it will have. Can you tell us about that?

Miyamoto: Nintendo is always trying to be on the forefront of control innovations, like the analog stick, rumble or wireless. As soon as these are available, our competitors snatch them up.

Because the user interface is going to drive the Revolution software design, that's what's going to make our software stand out. Nobody else is going to be able to do what we do with next-generation game software. So, I can't reveal anything. It's under wraps because it's the big gun.

Kilde: http://www.wired.com/news/games/0,2101,678...tw=wn_tophead_2

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Det er som å påstå at det er mye bedre å spille fps med en håndkontroll enn mus+tastatur. Det funker, men mus+tastatur er hav bedre.

FPS-spill blir som regel bedre (etter min mening) når de er laget for håndkontrollere, selv om kontrollen er mer presis med mus og tastatur. Vi snakker om to helt forskjellige typer spill her egentlig, men mus+tastatur-folket har ofte problemer med å forstå dette. Når man styrer med håndkontroll føles det mer som man styrer en person med masse og vekt, mens når man styrer med mus+tastatur føles det som man styrer et usynlig punkt uten masse og vekt som flyr rundt og peker og klikker i en tredimensjonal desktop. Men vi har allerede en 50-siders tråd som diskuterte dette for et år siden, så jeg orker ikke debatten en gang til. Konklusjonen var iallefall at styringsmetoden påvirker gameplayet i så stor grad at de to kontrollmetodene skaper to helt ulike typer spille med sine egne styrker og svakheter.

Og det var ikke deg spesielt jeg ikke kalte smart nok, 99% av verden er ikke smart nok til å finne opp innovative og nye løsninger som andre kopierer. Nintendo har funnet opp omtrent alle variasjoner over håndkontrollere de siste 25 årene, og har evnen til å tenke ut nye løsninger som andre kopierer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...