rulleguru Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Eksempelvis er det lite interesse for hdtv i Japan Japan har hatt HDTV-sendinger i 10 år, er mye større der enn noen andre steder Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Eksempelvis er det lite interesse for hdtv i Japan Japan har hatt HDTV-sendinger i 10 år, er mye større der enn noen andre steder *Flytte til Japan :!: * Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 I fjor ble det solgt LANGT fler HD-klare TVer enn TVer uten støtte for HD. Jeg har personlig aldri likt Nintendo, jeg var SEGA-fan, men jeg påstår at de trør i salaten om de ikke tar HD med i betraktningen. Spesielt med tanke på at Sony/MS bare trenger å oppgradere det optiske drevet, så har de full support for HD-DVD, hvilket vil komme i STOR grad fremover. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Tror heller at du som kommer med slike uttaleser er mye mer fanboy enn han.. Om du ikke bare spøkte da Liker egentlig ikke konsoller, så jeg er nok ikke fanboy og det var en spøk ja (selv om det står "NES 4 EVER <3" i signaturen hans ) Lenke til kommentar
samusaran Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Har alltid vært Nintendo fan, men for ca. et halvt år siden var jeg skikkelig sviker og kjøpte meg PS2 og Xbox også. Jeg må si at Nintendo skuffer mer og mer. Den nye konsollen har genial kompatibilitet med gamle spill, men det viser vell egentlig litt at Nintendo begynner å slite litt og lever på sine gamle dager. Morsomt for oss, men hvor lenge varer det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Nintendo skal jo selge NES, SNES, N64 og GC-spel til Revolution over internett som du laster ned, kor skal dette lagras då? Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Nintendo skal jo selge NES, SNES, N64 og GC-spel til Revolution over internett som du laster ned, kor skal dette lagras då? Memorycardet ditt Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Nintendo skal jo selge NES, SNES, N64 og GC-spel til Revolution over internett som du laster ned, kor skal dette lagras då? Minnekort. 512 er vel med, med mulighet for oppgradering.. Endret 14. juni 2005 av Prebo Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Etter å ha lest tråden trur eg at eg mistforstå overskrifta...trudde det var snakk om harddisk her eg. Uansett, får du plass til 30 stk spel på eit minnekort i tillegg til savegames osv..? Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Det kommer ikke harddisk til R, men minnekort(?) Er slik jeg har oppfattet det hvertfall Ett N64-spill tar vel rundt 10mb, NES og SNES ca 1-3mb.. Endret 14. juni 2005 av Prebo Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Det kommer ikke harddisk til R, men minnekort(?) Er slik jeg har oppfattet det hvertfall Ett N64-spill tar vel rundt 10mb, NES og SNES ca 1-3mb.. Det blir vel egentlig ikke plass til så mange spill da... Tror nintendo gjør nok et feilsteg ved å ikke inkludere hd. De gjør så mye for å spare på kostadene at de andre konsollene ser ut til å være i hvert fall en halv generasjon foran. Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Nintendo gjer aldri feil, dei tjener visstnok betre enn Sony og M$ tilsaman! Men eg ville gjerne ha hatt HDTV oppløsning på revolution. Blir liksom ingen revolution då. Nintendo tjener penger ja, men definitivt ikke mer en hverken Sony eller Microsoft. Det tror jeg skal holde hardt, spesielt Microsoft. Altså... Microsoft tener fett, men det er ikke på Xbox/spill, men på en liten ting mange av oss er avhengig av.. Nemlig Windows Med Sony er det vel omvendt, de tener fett på Playstation, og ikke så veldig bra på de andre tingene de har... I resten av posten min står det i prinsippet det samme som du skrev her. Så vi er enige. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Det blir vel egentlig ikke plass til så mange spill da... Tror nintendo gjør nok et feilsteg ved å ikke inkludere hd. De gjør så mye for å spare på kostadene at de andre konsollene ser ut til å være i hvert fall en halv generasjon foran. Jo det blir det, for du kan også sette inn SD minnebrikker. De trenger ikke harddisk. Ingen harddisk=raskere loading. De sparer kostnader fordi man ikke trenger en supermaskin for å skape underholdning. Grafikken i dag er tilstrekkelig når det gjelder spill. NR vil få bedre grafikk en GC, men ikke så bra som PS3 og 360. Men så lenge de klarer å produsere grafikk som ikke viker så altfor mye og samtidig produsere underholdning som Sony og MS ikke kan, så har de lagt gullegget. Og når skal folk få det i hodet at NR skal endre måten folk spiller og ser på spill. Revolusjonen er kontrollene, så fram til da så er det ingen som vet hvor bra den kan bli eller vil bli. Ja, de tar en sjanse. De er de eneste som våger å ta en sjanse også. Sony og MS satser på den samme gamle og på de som spiller nå. Nintendo ønsker å utvide dette og tiltrekke de som ikke vanligvis spiller. Underholdning trenger ikke koste, noe NR ikke vil i forhold til "konkurrentene" (i klammer pga. de går en annen vei). Et annet viktig poeng som NR vil få er at den vil være en god venn med mindre spillselskaper som ikke har utømmelige budsjetter slik som blant annet EA. Derfor vil også de mindre få en sjanse å vise sine kreative ideer i motsettning til å la de dø pga. at de ikke har råd til å virkeliggjøre de. Dersom dere kanskje åpner litt tankegangen og faktisk tenker litt rundt på det Nintendo prøver å få til, så ser dere kanskje at de faktisk er inne på noe. Uansett om de ikke lykkes som de forhåpentligvis gjøre, så har de milliarder på bok som kan brukes til utvikling av neste generasjon konsoll. Endret 14. juni 2005 av TCi Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Vel jeg tror målgruppe og produktplaseringen til Nintendo sier det meste. De selger en del konsoller i leketøysbutikker. Det har det alltid gjort. Så når mor skulle kjøpe konsoll til sitt lille barn tidlig på 90tallet så ble valget enkelt en nintendo. Noe som skapte en herskare av tillhengere. Små barn som lever i konstant min far er sterkere en far din mentalitet. Så da at nintendo er bedre en alle andre er ikke så uvanlig å høre fra "barn" som dem. Nå skal sant sies at nintendo er som en far som skriver regnskap. Mens Microsoft og sony er mekaniker og håndverkere som ville gitt Nintendo buksevann anyday.... Med venlig hilsen stolt PSP og PS2 eier Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Jodaa, nintendo-er selges i diverse leketøysbutikker, men selges også på elkjøp, expert og mandre andre butikker. Selvsagt finnes det barnespill til nintendo sine konsoller. Dette finnes mindlertid også til Playstation 2 og xbox. Playstation 2 er faktisk den konsollen med mest barnespill på grunn av det utenkelig store utvalget av spill. Ellers kan det sies at en del av spillene som er merket f. eks. 3+ eller 5+ er så kompliserte at en tolvåring ikke ville greid å spille dem. Tror du skal passe deg litt for å kalle nintendos konsoller for barnekonsoller. On-Topic: HD-TV er ikke en nødvendighet, bare et pluss. Jeg er personlig ikke ute etter best mulig grafikk, og ser heller at jeg får gode revolusjonerende spill. Lenke til kommentar
Amon Amarth Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Nintendo fanboys till the end Hva med å akseptere at nintendo ikke er de eneste som kan lage bra gameplay? En konsoll er hele pakken og ikke bare grafikk eller bare gameplay... Hvis grafikk ikke betyr en dritt så er det jo bare å finne frem nintendo 8biten da den har helt fantastisk bra gameplay på mange titler. Poenget er at alle bryr seg om grafikk, uansett hvor mye de sier at de ikke gjør det. Hehe. Ingen har vel sagt at Nintendo er de eneste som lager godt gameplay. Men deres titler oser av det og det har aldri endret seg. Det er hvordan vi spiller og ser på spill Revolution vil endre på, ikke grafikk. Jeg spiller gjerne NES spill istedet for mange av dagens spill. Jeg bryr meg veldig lite om grafikk, for jeg vet at det er ikke grafikk som gjøre et spill bra. Spill skal underholde og det skal mer en grafikk for å gjøre det. riktig det at det ikke bare er grafikk som gjør det... men et spill med nydelig grafikk er mye morsommere å spille en ett spill med ****ed grafikk... det tar bort litt av morroen når du ser stygge svarte dotter rundt på skjermen. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) de burde jo implementert HD støtte da mtp alle i japan spesielt som allerede har HDTV. de spillene med vanlig oppløsning som kommer til Revo ser vel crap ut på en tv med 1920x1080 oppløsning. disse tvene har jo ca 6 ganger så høy oppløsning som våre vanlige 480i tver. Endret 15. juni 2005 av 2mass Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 riktig det at det ikke bare er grafikk som gjør det... men et spill med nydelig grafikk er mye morsommere å spille en ett spill med ****ed grafikk... det tar bort litt av morroen når du ser stygge svarte dotter rundt på skjermen. Nåja. Doom 3 er jo etter min mening noe av de dårligste spillet jeg har spilt. Et godt eksempel på utvikling som gikk galt. Altfor stor konsentrasjon om å lage den ultimate grafikkmotoren, førte til at gameplay, AI og teksturer fikk lavere prioritering. I dag er vi litt for opptatt av grafikk, noe som ATI og Nvidia utnytter i stor stil. Utviklingen går veldig fort og jeg syns utviklere burde satse litt på andre steder også, men så lenge utviklingne går slik som den skal tviler jeg. Ikke det at god grafikk nødvendigvis ikke er bra, det er bare det at det er så mye annet å forbedre enn bare den. HDTV betyr ikke bedre grafikk, bare bedre oppløsning slik at spillene ser skarpere ut. EN HDTV støtter vel "vanlige" oppløsninger også vel? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 En HDTV støtter vel bare en oppløsning, slik at det vil se ganske ille ut med konsoller med vanlig oppløsning (men fremdeles bedre enn på et vanlig tv). Lav oppløsning har vært ankepunktet mitt mot konsoller helt siden N64/PS1. Flott at MS og Sony tar et steg i riktig retning med HDTV. Og jeg vil heller ikke ha en revolusjonerende håndkontroll... Har en slik revolusjonerende dings for å spille fpsspill med en slags håndkontroll. Det funket greit det, men mus+tastatur var jo evig mye bedre. Tror disse revolusjonene er blindgater der de prøver å lage mer "avanserte" måter å styre på og dermed ødelegger brukervennligheten. Men vi får se hva nintendo kommer med. Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 riktig det at det ikke bare er grafikk som gjør det... men et spill med nydelig grafikk er mye morsommere å spille en ett spill med ****ed grafikk... det tar bort litt av morroen når du ser stygge svarte dotter rundt på skjermen. Nåja. Doom 3 er jo etter min mening noe av de dårligste spillet jeg har spilt. Et godt eksempel på utvikling som gikk galt. Altfor stor konsentrasjon om å lage den ultimate grafikkmotoren, førte til at gameplay, AI og teksturer fikk lavere prioritering. ID Software har vel ikke direkte skuffet i stor skala. Det er bare det at svært mange ikke har skjønt at ID er et teknologi selskap, før spillselskap. Dette har de faktisk sagt selv, hvis jeg husker riktig. Det er spillmotoren og konsulent tjenester de tjener mest penger på, selv om de selvfølgelig tjener bra på spillene de lager også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå