AndArne Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg har til stadighet problemer med å få min bredbåndstelefon til å virke. Jeg har ADSL fra Telenor (2Mbit linje), en Zywall router, trådløs telefon fra Topcom og VoADSL fra TeleVoIP. Jeg opplever at folk forsøker å ringe til meg uten at de kommer gjennom. Jeg opplever det samme da jeg forsøker å ringe ut med telefonen. Jeg slår nummeret på telefonen min, det går så ca 45 sekunder før det kommer et pipesignal, altså ingen utgående samtale. Rett etter at telefonadapeteret er resatt (slått av og på, og har fått IP adresse) er det mulig å ringe ut og motta samtaler, men etter noen minutter er det ingenting som fungerer igjen. Jeg har sjekket ut følgende: - telefonen har fått en IP adresse på LAN'et mitt (192.168.1.5) - jeg får pinget adressen fra en PC som står på LAN'et - firewall funksjonalitet i routeren er slått av - jeg får surfet selv om telefonen ikke klarer å ringe/motta samtaler - det er ledig båndbredde til telefonen, ingen nedlastinger/opplastinger pågang Telefonen har virket tilfredsstillende tidligere, det er nå den siste måneden at jeg har merket problemet. Har dere et forslag til hva som kan være galt? Mvh A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå