acon Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hallais folkens... Via en lærer har jeg tatt kontakt med et firma som var interessert i ansette "sommervikarer". Jeg skal til intervju imorgen, men kan komme til å trenge alle tips jeg kan få, ettersom mine to andre intervjuer gikk til helvete . Ifølge læreren min er jeg nesten sikret jobben, men jeg vil helst gjøre et godt inntrykk Noen gode tips? oppførsel, klær, hva å si, hva å ikke nevne... o.l Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Tenk i forkant at du kan får spm som: -tre posetive ting med deg selv -tre negative -Er du en kreativ person, isåfall på hvilken måte.. -Vist du har en konflikt med en medarbeider, hvordan ville du løse dette Slike typiske standar spm. Eller så kommer resten ann på hvilken type jobb du søker på. Når du skal til intervju skal en selfølgelig gå pent kledd. Prøv å ta det med ro under intervjuet! Og for all del ikke sitt å stirr i bordet når du svarer på spm. Noen få tips fra meg Lenke til kommentar
acon Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Takker Pent kledd sier du, mine fineste hverdagsklær da? Hvilke spørsmål bør jeg stille?... her er noen jeg har satt opp: *Hva arbeidsoppgaver? *Tidsrom (vet det er 4-5uker, men datoer) *Arbeidstid *Lønn????? (føler dette sprøsmålet forr kan virke litt negativt, eller..?) Andre ideer, vil.. antar det er positivt å virke interessert og oppegående Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Takker Pent kledd sier du, mine fineste hverdagsklær da? er litt avhengig av hvilken jobb skal du jobbe i bank må du stille mye penere kledd før intervjuet enn vis du skal ha lagerjobb. hvilken jobb ligger du ann til å få? (arbeidsoppgaver) Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Standard spørsmål: "hvorfor mener du at vi skal ansette nettopp deg?". Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Takker Pent kledd sier du, mine fineste hverdagsklær da? Hvilke spørsmål bør jeg stille?... her er noen jeg har satt opp: *Hva arbeidsoppgaver? *Tidsrom (vet det er 4-5uker, men datoer) *Arbeidstid *Lønn????? (føler dette sprøsmålet forr kan virke litt negativt, eller..?) Kommer ann på hvilken jobb du søker, skal du sitte i kassa på rimi er det kansje ikke beste ideen å komme i dress... Arbeidsoppgaver er noe du kansje bør hinte forsiktig med, heller spørr om dette når du har fått jobben... Arbeidstid, det spørr jeg alltid om...ser ikke no galt i det. Tidsrom - sist jobb intervju jeg var på (ca 2 uker siden) spurt jeg om dette...jeg fikk da til svar om når jeg hadde lyst å begynne å jobbe, enten nå eller til høsten... Lønn for min del spørr jeg aldri om, etter som jeg alltid har en viss ide på hvor mye det er Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Ta på deg en ren bukse og tskjorte/genser. Trenger ikke dresse seg SÅ opp, men ha helt okey klær. Ikke noe slask Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Tenk på jobben du skal utføre, og finn sider ved deg selv (erfaring, evner, kompetanse) som er relevante for det arbeidet, og som gjør at du passer til nettopp den jobben. Ikke dress deg opp for mye heller, ser bare teit ut å sitte der overpyntet, du er 16 og søker neppe en jobb hvor det legges vekt på uansett. Poenget er å gjøre et godt inntrykk, ikke å be med deg intervjueren på ball. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Du skal aldri spørre om lønn under jobbintervju! Spør de deg angående lønn, svarer du seff Lenke til kommentar
acon Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Synes dere "dressjakke" over tskjorta blir for mye eller?.. bruker den trossalt til vanlig (ikke skole da) Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Neida, bare bruk det du føler deg komfortabel i. Ikke dress deg opp skikkelig, men se representativ ut Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Fortell om tidligere arbeidserfaring. Store eller små, du kan gjerne dikte opp småting som at du har hjulpet mormoren din veldig mye elns. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) *Hør etter hva intervjuer sier og vær reflekterende/still spørsmål om han f.eks viser deg rundt på arbeidsplassen. *Klær. En rein olabukse og en litt finere skjorte funker alltid. *Følgende spørsmål bør du ha tenkt ut på forhånd: 5 ting om deg selv, konfliktløsning mellom kolleger, hvorfor du ville ha jobben ("si at du ønsker jobberfaring om jobben ikke er spennende"), hvorfor bedriften bør ansette deg ("ved fysisk jobb så sier du at du liker å bruke kroppen, og jobber derfor relativt flittig"). *Lignende arbeidserfaring er nok det viktigste momentet. Fortell om hva du gjorde på de forrige arbeidsplassene. Endret 22. juni 2005 av tjalla Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) http://www.dinside.no/php/art.php?id=3244&=katnav http://www.dinside.no/php/art.php?id=212091&=katnav Endret 24. juni 2005 av Spidy Lenke til kommentar
Even. Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Når jeg var på jobbintervju brukte jeg skjorte og jeans. Forberedte meg egentlig ikke, men det er nok ikke så dumt å gjøre det. Standardspørsmål: "Hvorfor skal vi ansette akkurat deg?" "Nevn dine tre positive og negtive sider" "Er du flink til å samarbeide?" Noen steder har de også litt mer utradisjonelle intervjuer. Der jeg jobber skulle jeg være selger og han ene intervjueren skulle være kunde. Hvor er det søker hen da? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Ha ei service-holdning. Smil, vær glad, vis at du er en flott kar å prate med! Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 En jeg kjente før gikk på jobbintervju så og si hver dag. Men han batte noe skjegg. Fikk aldri jobb, barberte seg en dag og fikk jobb neste dag. Merk var ikke særlig mye eller spesielt skjegg. Så det er mitt tips fra en 14 åring Lenke til kommentar
acon Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Åssen gikk det? Fikk jobben Lenke til kommentar
Even. Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Gratulerer Fikk den forrige jobben du søkte jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå