Gå til innhold

jeg trenger cpu,hovedkort,skjermkort!må være billi

Anbefalte innlegg

Så utifra de kriteriene syns iallefall jeg at jeg kommer med gode forslag  :yes:

Personlig hadde jeg spyttet inn noen hundrelapper ekstra og gått for s939, skulle jeg kjøpt nytt.

jeg har allerede en MONSTER pc, tenkte bare å bygge en billig en slik at min bror kunne spille cs mot meg når han besøker i helgene..så den vil kun bli brukt 2ganger i uka så derfor vil jeg ikke bruke så mye penger på den ;)

men mange gode forslag hær :thumbup:

Da går du for Socket A med en sempron 2600+, et nVida 6200 og 512mb twinmos-minne. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1228,- fra MPX

Skjermkort får du velge selv. :)

Har ikke personlig erfaring med hovedkortet, men det ser iallefall ut som det har fått bra kritikk i prisguiden

PS: Nomix sitt forslag gir deg hakket bedre utstyr vil jeg påstå.

Problemet med det hovedkortet er chipsetet, som jeg ikke tør anbefale, i motsetning til nForce2-basert chipset på NF7-s.

Lenke til kommentar

Enig at nForce2 er lettere å anbefale. Men nå er jo kritikken bra for ASRock kortet så til sitt bruk er det nok greit.

Men carl-kr: gå for abit kortet. Det er bare noen hundrelapper i forskjell så får du noe som (nærmest) garantert fungerer bra.

Sidenotat:

Ville f.eks. ikke kjøpt kort med SiS741 chipset dersom jeg skulle kjøre noe annet enn Windows. Ikke det at det er umulig med Linux på dette kortet men jeg spår at det ville blitt jobbing.

Lenke til kommentar
Enig at nForce2 er lettere å anbefale. Men nå er jo kritikken bra for ASRock kortet så til sitt bruk er det nok greit.

Men carl-kr: gå for abit kortet. Det er bare noen hundrelapper i forskjell så får du noe som (nærmest) garantert fungerer bra.

Sidenotat:

Ville f.eks. ikke kjøpt kort med SiS741 chipset dersom jeg skulle kjøre noe annet enn Windows. Ikke det at det er umulig med Linux på dette kortet men jeg spår at det ville blitt jobbing.

Det er det som er mitt poeng. Noen hundre for garantert stabilitet er jeg absolutt støtter av. For ikke å glemme OC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...