carl-kr. Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) hei! tenkte jeg skulle bygge en pc nummer to. det jeg trenger er: -hovedkort -cpu -skjermkort de andre delene har jeg pcen skal for det meste brukes til internett,men det må gå an å spille counter strike på den. og det må koste meg minst mulig penger å lage denne. på forhånd takk Endret 14. juni 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Spilleren fra HW.no's anbefalinger. Sleng på et Sapphire Radeon X700 og du har overkill for CS (husk å ditche kortet som står i anbefalingene ). Edit: leste ikke helt rett, men bare ta de delene du trenger fra Anbefalingene, og legg til X700-kortet. Endret 14. juni 2005 av Nomix Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Er det Cs Source vi snakker om her eller er det gamle CS? Cs source krever et brukbart grafikkort. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Er det Cs Source vi snakker om her eller er det gamle CS?Cs source krever et brukbart grafikkort. Jupp, men det systemet vil fortsatt klare å drive CS:S fin-fint. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Er det Cs Source vi snakker om her eller er det gamle CS?Cs source krever et brukbart grafikkort. cunter strike 1.6 og condition zero delene må ikke være for bra, fordi at pcen aldri vill bli brukt til mer krevende en di tingene jeg har nevnt ovenfor... Edit: leste HW.no`s anbefalinger...man skal da få et hovedkort til under 545,- mener jeg har sett H.kort til 330,- på en eller annen side... Endret 14. juni 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Er det Cs Source vi snakker om her eller er det gamle CS?Cs source krever et brukbart grafikkort. cunter strike 1.6 og condition zero delene må ikke være for bra, fordi at pcen aldri vill bli brukt til mer krevende en di tingene jeg har nevnt ovenfor... Edit: leste HW.no`s anbefalinger...man skal da få et hovedkort til under 545,- mener jeg har sett H.kort for til 330,- på en eller annen side... Kjøp det billigste du finner basert på nForce3 250gb Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Kjøp det billigste du finner basert på nForce3 250gb har du en link?? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 MSI K8N Neo-FSR er nok det beste valget, ja. Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Stort billigere enn dette finner ikke jeg: Hovedkort: ASRock K8Upgrade-760GX Ikke akkuratt verdens kuleste hovedkort, men skulle vel holde til det du beskriver. + er jo "litt" artig at man tydeligvis kan oppgradere til s939 CPU på samme kortet. Det har også onboard skjermkort, men det bryr vi oss ikke om. edit: Husk å sjekke at du har RAM som passer til hovedkort --- CPU: AMD Sempron 2600+ (s754) Eller høyere dersom du ønsker. --- Skjermkort: Tja... Det er AGP på det hovedkortet så hva med Sapphire X700 AGP eller kanskje et Connect 3d Radeon 9800 Pro? Du kan vel kanskje bevege deg ned til radeon 9600xt kortene. Litt billigere, litt eldre, men kjører de Battlefield2 så kjører de vel CS tror jeg. Endret 14. juni 2005 av Kjellvez Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 ok,takk hva med DETTE da? billig ivertfall! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Stort billigere enn dette finner ikke jeg: Hovedkort: ASRock K8Upgrade-760GX Ikke akkuratt verdens kuleste hovedkort, men skulle vel holde til det du beskriver. + er jo "litt" artig at man tydeligvis kan oppgradere til s939 CPU på samme kortet. Det har også onboard skjermkort, men det bryr vi oss ikke om. --- CPU: AMD Sempron 2600+ (s754) Eller høyere dersom du ønsker. --- Skjermkort: Tja... Det er AGP på det hovedkortet så hva med Sapphire X700 AGP eller kanskje et Connect 3d Radeon 9800 Pro? Du kan vel kanskje bevege deg ned til radeon 9600xt kortene. Litt billigere, litt eldre, men kjører de Battlefield2 så kjører de vel CS tror jeg. Kan ikke oppgradere til S939.. Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Kan ikke oppgradere til S939.. Hva kan ikke? Du kan ikke? Kortet kan ikke? ASRock sier at du kan. Spiller uansett liten rolle da det mer er en kuriositet enn noe nyttig. Skal man ha s939 så kjøper man vel seg bare et hovedkort Er tross alt så billig med hovedkort at sånne "oppgraderingsmuligheter" kun er fjas. Carl-kr: Joa, det var vel billig, men det er jo sånn annen greie ...intel tror jeg det heter. Fungerer sikkert helt fint men det aner jeg ingenting om. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Kan ikke oppgradere til S939.. Hva kan ikke? Du kan ikke? Kortet kan ikke? ASRock sier at du kan. Spiller uansett liten rolle da det mer er en kuriositet enn noe nyttig. Skal man ha s939 så kjøper man vel seg bare et hovedkort Er tross alt så billig med hovedkort at sånne "oppgraderingsmuligheter" kun er fjas. Carl-kr: Joa, det var vel billig, men det er jo sånn annen greie ...intel tror jeg det heter. Fungerer sikkert helt fint men det aner jeg ingenting om. Kan uansett ikke ha S939 CPU på et S754 HK, eod. Kjøp S939 først som sist. edit: Carl-kr, Lite poeng i å kjøpe S478 sparer mer på å gå for et S939-oppsett. Gir mye bedre ytelse, i tillegg. Endret 14. juni 2005 av Nomix Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Kan uansett ikke ha S939 CPU på et S754 HK, eod. Kjøp S939 først som sist. Man kan ikke ha s939 cpu i en s754 sokkel, men kortet HETER upgrade og kan oppgraderes med denne Men nok om s939. carl-kr skulle jo ha kjempebillig kort så kanskje han t.o.m. skulle bevege seg ned på socket-A. Det selges jo Sempron for socket A. Da kan han sikkert finne noe kjempebillig på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Kan uansett ikke ha S939 CPU på et S754 HK, eod. Kjøp S939 først som sist. Man kan ikke ha s939 cpu i en s754 sokkel, men kortet HETER upgrade og kan oppgraderes med denne Men nok om s939. carl-kr skulle jo ha kjempebillig kort så kanskje han t.o.m. skulle bevege seg ned på socket-A. Det selges jo Sempron for socket A. Da kan han sikkert finne noe kjempebillig på bruktmarkedet. Hva i all verden er poenget med det? er uansett veldig lite å spare på, og om en slik løsning vil gi ypperlig ytelse kan også diskuteres.. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 og om en slik løsning vil gi ypperlig ytelse kan også diskuteres.. som nevt er det ikke så mye ytelse jeg er ute etter. kun nett surfing og cs over lokalt nettverk. Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hva i all verden er poenget med det? er uansett veldig lite å spare på, og om en slik løsning vil gi ypperlig ytelse kan også diskuteres.. Poenget finner du i overskriften og i første post. Det: "må være billi" og skal brukes til internett og spille CS. Da kan han sikkert få kjøpt noe som holder til halv pris av det han betaler for nye s939 deler. Så utifra de kriteriene syns iallefall jeg at jeg kommer med gode forslag Personlig hadde jeg spyttet inn noen hundrelapper ekstra og gått for s939, skulle jeg kjøpt nytt. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hva i all verden er poenget med det? er uansett veldig lite å spare på, og om en slik løsning vil gi ypperlig ytelse kan også diskuteres.. Poenget finner du i overskriften og i første post. Det: "må være billi" og skal brukes til internett og spille CS. Da kan han sikkert få kjøpt noe som holder til halv pris av det han betaler for nye s939 deler. Så utifra de kriteriene syns iallefall jeg at jeg kommer med gode forslag Personlig hadde jeg spyttet inn noen hundrelapper ekstra og gått for s939, skulle jeg kjøpt nytt. Så billig som mulig.. men vil det si å kjøpe ugunstig hardware? det er spørsmålet Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Så utifra de kriteriene syns iallefall jeg at jeg kommer med gode forslag Personlig hadde jeg spyttet inn noen hundrelapper ekstra og gått for s939, skulle jeg kjøpt nytt. jeg har allerede en MONSTER pc, tenkte bare å bygge en billig en slik at min bror kunne spille cs mot meg når han besøker i helgene..så den vil kun bli brukt 2ganger i uka så derfor vil jeg ikke bruke så mye penger på den men mange gode forslag hær Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå