Gå til innhold

Empire Earth 2 og treg maskin

jonia

Anbefalte innlegg

Jeg opplever at maskinen min går utrolig tregt i Empire Earth 2. Er det skjermkortet mitt som er for dårlig eller er det øvrig hardware?

Dette er spec'ene:

Dell Optiplex med Pentium 4 prosessor, 1,6 GHz.

512 Mb minne.

200 Gb Harddisk

Geforce 2 MX400 skjermkort (64 Mb minne på skjermkortet)

Jeg mistenker at det er skjermkortet som er synderen, vil jeg vinne mye på å bytte til f.eks. Sapphire Radeon X800XL, eller vil maskinen forøvrig stort sett utgjøre flaskehalsen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har et lite dilemma. Hele maskinen din er helt på grensen til å klare de spillene som krever endel. Du kan bytte ut skjermkortet men vil fremdeles ha endel flaskehalser.

Jeg ville nok heller anbefalt deg denne: AMD 64 oppgraderingspakke

Kjøp også en ekstra 512 brikke og en rimelig PSU. Da kan du legge til et 6600GT og ha en helt ny verden spillmessig.. :)

:Edit Totalsum 5078 kr med en NorthQ 400w, Gainward 6600GT. "Litt" dyrere enn bare skjermkort men rimeligere enn å kjøpe helt ny maskin.. :whistle:

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Hmm, er en slik pakke noe å satse på da?

Burde ikke heller skifte ut hele maskinen med en ny og sprek en?

Da blir jo prisen en annen også...

Men dilemmaet er jo at hvis jeg kjører denne oppgraderingspakka, hvor lenge vil da maskinen holde før jeg må bytte noe igjen?

Hva mener du om Sapphire X800XL kortet sammen med denne pakka?

Lenke til kommentar
Hmm, er en slik pakke noe å satse på da?

Burde ikke heller skifte ut hele maskinen med en ny og sprek en?

Da blir jo prisen en annen også...

Men dilemmaet er jo at hvis jeg kjører denne oppgraderingspakka, hvor lenge vil da maskinen holde før jeg må bytte noe igjen?

Hva mener du om Sapphire X800XL kortet sammen med denne pakka?

Jeg mener at den pakken med et XL kort vil holde deg fornøyd en god stund. Det som er anderledes fra en ny maskin nå, er jo harddisker, cd/dvd-brennere osv. Dette kan du jo bytte ut etterhvert.

Lenke til kommentar
Ville det ikke vært bedre å gå for en P4 løsning enn AMD?

Og hvis jeg ønsker å bruke maskinen til videoredigering så blir vel P4 et bedre valg?

Det velger du jo selv :) 200 kr i forskjell på P4 og AMD 64 pakkene. Til spill vil nok AMD 64 være bedre, og den fungerer nok greit til videoredigering også men det avhenger jo av hva du bruker den mest til.

Du kan jo også vurdere denne: PC i deler. Dobler du minnet skulle den funke fint :)

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...