Gå til innhold

Høyere oktan på bensin mer effekt?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har forsket litt på bensinblandinger (på hobbybasis) og har en gammel 4 hester jeg godt kan ha det litt morro med. Jeg har en fireliters kanne med 25% Nitrometan (fuel som brukes på radiostyrte biler, fly etc) Hva vil egentlig skje hvis jeg blander litt i den vanlige bensinen? Øker effekten noe eller vil den bare hoste og slutte å virke? Spør her først før jeg prøver så jeg ikke mater på og står uten motor plutselig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har å rc bensin til min gamle rc 3.5 ccm motor ..s

om jeg lurte på å prøve på påhengsn eller mopeden,men jeg vil anbefalle at du ringer til en hobby butikk først eller snakker med noen som har peilling...

jeg tror det blir f.eks stort trykk i sylinderen på mopeden at den går til helvete ...Er jo trååss alt dragsterfuel.! :w00t:

Lenke til kommentar

Noe av grunnen til at det går på små radiostyrte biler er jo det at sylinderen er liten og av høyere kvalitet enn en vanlig, la oss si 50ccm motor da, som er større, "mykere"...

 

Det går, men ikke lenge (har prøvd både det og et N2O på en sliten PX ;) )

 

Bare for å ta det med, så blåste jeg motoren på Subaru Impreza'n (liten, radiostyrt) min med RC-fuel med en liten dæsj ekstra med nitrometan ...

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

heisan.

 

 

jeg brukte det på en moped en gang i tiden, det gikk fint det, skjedde ingenting med den motor. men det lukta no jævlig fjernstyrt bil/fly når jeg kjørte, hehe artig var det. mopeden gikk ikke spesielt mye bedre med nitro på tanken, bare husk å bland litt fetere oljeblanding på tanken,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...