Gå til innhold

Mammuten sitt kabinett: Project Storm

Anbefalte innlegg

Hei og hallo!

Her er mitt kabbinett!

Har lagt ut endel her før, men nå skal jeg samle alt til 1 tråd. Fant ut at det var best og legge den her.

Så og si alle bilder er trykkbare, for enten større bilder, eller linker til sider.. :)

Bygget består av

CPU

AMD Athlon XP Barton 2500+

RAM

2 x Apacer 512 MB PC3200, 400MHz

Hovedkort

EPoX EP -8RDA6+ PRO

HDD

1 x Samsung Spinpoint P80 160 GB Sata

GPU

GeForce 4 Ti 4200

PSU

Hiper HPU-3S350

Drev

1stk 16X DVD Spiller

1stk MSI 52x24x52x CD Brenner

Vifter

Pakke ifra PSData

pic%5CF108477.jpg

Vindu

Noe hjemmesnekret noe.

Vifteplasser

Skjært ut med vinkelsliper. Resultatet? Forferdelig...

Da startet jeg med litt informasjon om hardware osv, og jeg vil nå "forklare" litt om noe av hardware'en min.

CPU AMD Athlon XP Barton 2500+

*"Klassisk" AMD kvalitet. Ingenting og klage på. En svært kald prosessor, selv under "kraftig" overklokking.

*Klarer en klokk på 200 FSB, og 11 multiplier, tilsvarer en AMD 3200+ prosessor. 2.20GHz "Pentium" Hz.

*Under denne klokken, ligger tempen fryktelig lavt. Bare synd prosessoren ikke vil klokkes mer. Jeg får blåskjerm under load av windows.

*God prosessor, klarer meg i mange år med denne. Klarer mange tunge oppgaver, like lett som de letteste. No need for 64bit prosessor enda..!

RAM 1 x Apacer 512 MB PC3200, 400MHz

*Ikke mye og si om denne, klarer iallefall klokking like lett som alt annet. ikke denne som struper pc'en min iallefall.

Hovedkort EPoX EP -8RDA6+ PRO

Legger ved ett oversiktsbilde her.

EP-8RDA62BPro.jpg

*Dette hovedkortet har 6 innebygde SATA kontakter.

*Innebygd nettverkskort, 1gbit

*Innebygd 5.1 lydkort med nVidia brikkesett.

*Resten av brikkesettet på hovedkortet, er av typen nVidia nForce 2 Ultra 400.

*Biosen er grei og oversiktlig, er Award bios på kortet, den samme bios-typen som det er på Abit NF7-S V2.0, ett kort jeg har hatt tidligere, men har kun hatt problemer med de. (grunnet demo-kort ifra komplett.no)

*Et tøft utseende på hovedkortet, noe jeg liker godt, er 7segmentet som er på kortet som viser gradene til CPU'en. Skikkelig Show-off..

*Kraftig nordbrokjøler, har ingen problemer med kjøling under overklokking.

Tilogmed sørbroen har en relativt grei kjøler. Det er vifte på nordbroen, passiv kjøler på sørbroen. Fikk også med brikkesettkjølere..

*Fikk med kule rundkabler til IDE, fikk med 2 sett SATA kabler, 1 USB-port-"deksel" til PCI-porten, samt 1 ekstra Firewire kontakter for bruk i PCI port. COM Porter var også lagt ved.

*Var med ett oversiktlig og greit diagnose-program med kortet, greit utseende på dette programmet også.

*Lett og overklokke med. "Fritt justerbart" FSB nivå.

HDD Samsung Spinpoint P80 160 GB Sata

*Er vel ikke stort og si om denne. Meget stillegående iallefall.

GPU GeForce 4 Ti 4200

*Begynner kanskje og dra på årene, men det fungerer til CS 1.6 og litt Source, og stort sett andre spill spiller jeg ikke. Og hvis jeg skal teste andre spill, er jeg ikke så nøyen på grafikken, bare det ikke blir Liero grafikk.. :)

*Fikk dårligere score i 3DMark når jeg klokka kortet. Gudene vet hvorfor :dontgetit:

PSU Hiper HPU-3S350

*Grei strømforsyning, jeg ga 350 kroner for den, helt ny, i eske.

*Fint med slik strømpe på "hovedkabelen". Altså, denne kabelen som går til hovedkortet. er 4 SATA kontakter på den, også kjekt. har ikkenoe problemer med og dra hardware'en min..

*Slo faktisk en Enermax 350 watt i test, ikke for at jeg skal bruke dette mot noen.

Drev 1stk 16X DVD Spiller, 1stk MSI 52x24x52x CD Brenner

*DVD Spilleren kjøpte jeg av en kompis for 150 spenn, kun for å kunne installere HL2, og det har jeg aldri spilt.. Kun CS:S, og det har jeg testet 4-5 ganger tror jeg, max.

*CD-Brenneren, den er vel egentlig helt grei. Lurer på om det er brennecd'ene mine eller brenneren som lager små "hakk" i cd'en når man putter den inn i cd-spilleren. kan hende det er cd'ene. Ga 150 kroner elns på komplett.no.

Vifter 1x80mm, 2x120mm, ny GPU kjøler, HDD brikkesett vifter 2x60mm, CoolerMaster Aero 7 Lite CPU Kjøler.

*Thermaltake viftene som er ifra PSData.no er det fres i. De blåser no helt sinnsykt, kunne nesten ha kalt prosjektet mitt for " Project Thermaltake Tornado" :p Disse anbefales hvis man vil ha billige vifter som blåser bra, og med inkudert 3.5" viftestyring. Ellers grei kvalitet, viftestyring i aluminium.

*demo1.jpgGPU Viften ifra Microplex, fungerer bra. er egentlig ganske tung. Er frest ut av en klump kobber, med vifte og plexi over, og med en blå LED i plexiglasset. Ganske kult, egentlig.. :) Det er 50mm vifte på den.

*HDD Brikkesett-kjøleren har jeg kjøpt på Clas Ohlson for 200 kroner. Fungerer

bra, og blåser rett på brikkesettet, er lurt hvis man vil beholde harddiskene sine lenge. :) det er 2x60mm vifter på dette "brettet"

*CoolerMaster Aero 7 LITE heter CPU kjøleren min. Den er av aluminium, med en kobberkjerne i midten av "kjølestykke" på kjøleren. Er et utrolig potensiale i denne viften, men som sagt i brukertesten, en må tåle littegranne støy. den bråker litt på max rpm, men da spiller man vel somregel, og bruker hodetelefoner.. :p

Vindu

*Dette vinduet har jeg laget selv. Det er IKKE pent, men hvem bryr seg? :p "More Show Than Go" :p

*Grunnen til at jeg lagde vinduet, var for å "hore opp" kabbinettet.. det fungerte fint :p

*Jeg har ikke brukt plexi, ikke lexanglass, men jeg har brukt vanlig glass. Grunn: "byggekostnader" Og resultatet: ikke så allerværst, men kunne selvfølgelig ha vært bedre.. :)

Vifteplasser

*Disse skjærte jeg ut med vinkelsliper. Skjærte firkantede hull, pga enklest mulig.

*Alle viftene er festet med strips, ikke skruer. grunn? jeg gir faen i kabbinettet :)

Nå skal jeg legge ut noen bilder, og fortelle litt om hvert enkelt bilde. Foreløpig legger jeg ut linker, ettersom jeg ikke vet hvordan jeg får lagt ut trykkbare thumbnails. Noen som kan forklare for meg? På forhånd, tusen takk :)

Byggingen

*På grunn av svært stor iver på og få det fort ferdig, ble det få bilder.

Dette bildet viser fronten, føre jeg skjærte. jeg hadde en 80mm vifte der før,

derfor jeg har borret hull i fronten.

th_Image008.jpg

Fronten før jeg begynte og skjære.

th_Image009.jpg

Jeg brukte en gammel t-skjorte til å dekke over hovedkortet mitt. Dette gikk som smurt :)

th_Image011.jpg

Dette er litt føre jeg gikk berserk med vinkelsliperen.

th_Image010.jpg

Da var jeg ferdig, og slik ble resultatet..

120mm viften forran

th_Bilde108.jpg

Vftestyringen.. Ikkenoe problemer med og få den inn og fungere.

th_Bilde109.jpg

Her ser dere den dekaltrimmede toppen på kabbinettet mitt, og litt av 120mm viften som stikker opp på toppen av kabbinettet.

th_Bilde110.jpg

Enda ett, her ser dere også ned i pc'en, rett mot neonrøret ifra Thorshov Bilrekvisita til 170 spenn

th_Bilde111.jpg

Her ser dere 80mm viften som dytter luft igjennom PSU'en, altså hjelper PSU viften med å dytte ut luft. Vet ikke om den har noen funksjon, men hvorfor ikke?

th_Bilde112.jpg

Dette er på venstresiden av CPU kjøleren, og det er her jeg har satt på disse kjøle-rillene som fulgte med hovedkortet.

th_Bilde114.jpg

Nordbro-kjøleren. Syns den er tøff jeg.. iallefall i det blå lyset

Ser også litt av strømpen på "hovedstrøm-kabelen"

th_Bilde118.jpg

Sørbrokjøleren og 7segmentet jeg snakket om.

th_Bilde117.jpg

Ett "oversiktsbilde" ifra siden på hovedkortet.

th_Bilde116.jpg

Den nye grafikkortkjøleren min, med LED og greier.

th_Bilde115.jpg

Bilde ifra siden, 2stk

th_Bilde106.jpg

th_Bilde105.jpg

CPU kjøleren min. Her ser dere også neonrøret, og strømpen på strømkabelen.

th_Bilde121.jpg

Bakenden på harddisken min.

th_Bilde119.jpg

Dette er ett bilde som jeg har satt isammen i paint, den viser gradene jeg har inni pc'en og cpu gradene. Legg merke til hvor lave de er.

Temperaturen i rommet er vel på ca 20 grader, hvis jeg ikke husker feil.

th_Pcenmin.jpg

AMD For alltid.. <3 :p

th_CPUBarton.jpg

Nå, hvordan synes dere det ble? Blir ikke sur for negative kommentrer

(Fordi jeg VET at det er rævva..)

Beklager for dårlige bilder, men er tatt med diverse mobiler og skrøpelige digitalkameraer.

Mvh: Mammuten

EDIT: Skriveleif, Rettet opp i "tom luft" :)

EDIT2: Får ikke til thumbnails, får bare feilmelding av forumet.. :(

EDIT3: Thumbnails er fixet :thumbup:

Prøver og fixe litt senere.. :thumbsup:

EDIT4: Kjøpt meg ny RAM, nå har jeg 1 gig :) Har også byttet navn på "prosjektet".. Håper det nye navnet er mer passende.

Endret av Mammuten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steike!

Godt å se noen som setter seg skikkelig inn i hva de driver med. Dette må være ett av de lengste postene i Casemod kategorien :)

Jeg stusset litt på når du sa ordet vinkelsliper. Kantene blir da deretter. Kunne kanskje ha pusset disse litt :)

Lenke til kommentar

Takker for all kritikk, skal fikse opp i tråden litt senere, men skal bort på LAN snart, og da orker jeg ikke det nå.. :)

Mvh: Mammuten :)

EDIT: Ja, jeg vet, vinkelsliper lager fryktelig stygge kanter, men hey, hvorfor ta det så seriøst? :p

Endret av Mammuten
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
,27/06/2005 : 10:24] JA! Ta vekk info..

Nei, ikke ta det bort. Det er jo interessant da, men for de som ikke gidder å lese, så trenger de ikke å lese det her.

Men kanten rundt vinduet var ikke det peneste jeg har sett. Kjøp en list som du tar rundt vinduet, så blir det nok fint

Endret av venn
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har ikke vurdert å gi kabissen ett nytt navn? Når jeg leste topic så tenkte jeg på ett mammutfarget kabinett jeg, gjerne formet som en også :ermm:

Kunne gjerne tenke meg å se ett bilde av hele kabinettet, gjerne med ett kamera som gir litt bra kvalitet. Vanskelig å bedømme utifra det du gir oss.

Lenke til kommentar
Har ikke vurdert å gi kabissen ett nytt navn? Når jeg leste topic så tenkte jeg på ett mammutfarget kabinett jeg, gjerne formet som en også :ermm:

Kunne gjerne tenke meg å se ett bilde av hele kabinettet, gjerne med ett kamera som gir litt bra kvalitet. Vanskelig å bedømme utifra det du gir oss.

Navn er byttet, og jeg driver og maser på kompisen min om at jeg skal låne kamera hans.. men han er treg :p

Morro at folk fortsatt ser på tråden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...