Scriptgutten Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Jeg har lyst til å bygge min egen PC, men jeg er ikke så flink med hardware, og trenger derfor litt hjelp til å velge deler som passer, og kanskje noen anbefalinger. Jeg har 3x512MB PC2700U (333MHz) RAM-brikker, en harddisk og et kabinet med strømforsyning som jeg vil bruke. Jeg har sett på dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300671&cks=SPK Denne CPUen: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300492&cks=PRL og dette grafikkortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121503&cks=PRL Det første jeg lurer på er om disse delene passer sammen Sånn som jeg har skjønt det så skal de gjøre det. Ellers lurer jeg på om det kanskje finnes noen andre bedre og billigere deler, Noen har lyst til å hjelpe meg? (ps. jeg vet ikke om den U'en på PC2700U har noe å si, men jeg tok den med i tilfelle ) ---------------------- Glemte å si at jeg ønsker ikke å bruke noe særlig mer enn 2500-3000kr på PCen. PCen skal brukes mest til gaming, men trenger ikke å være verdens beste PC likevel, fordi jeg ikke gamer så mye. 100fps i CS hadde vært bra (litt fps-drop i smoke tåler jeg ) Endret 14. juni 2005 av neutron88 Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Se på demovarer på komplett, de har noen 6800LE kort der til tusenlappen. Et bedre kjøp enn et nytt 9600XT. Ellers ser det bra ut. Du vil måtte sette divider på rammen din, siden rammen ikke er PC3200. Men det er lite vits å bruke fler tusen kroner på ny ram av denne grunn, da ytelsen ikke vil synke så drastisk. Billig og godt valg, du vil bli fornøyd med hovedkortet og CPU'en Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Takker for svar Jeg var heller ikke sikker på om skjermkortet var det beste, men jeg kan prøve 6800LE-kortet istedetfor ATI-kortet. Jeg la merke til at dette kortet bare har 128MB minne, er dette kanskje et minus? Hvor lang tid vil det ta før 256MB er et must? Nå vet jeg ihvertfall hvilken CPU og hvilket hovedkort jeg skal kjøpe Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hei og velkommen til forumet! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Se også sticky for mer informasjon. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.) Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg har bestilt alle delene fra komplett nå, med det skjermkortet du nevnte. Får bare håpe at det virker, hvis ikke får jeg heller spørre om mer hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå