Gå til innhold

En skjerm på 2 pc'er

Anbefalte innlegg

Jeg har en skjerm og to maskiner. Men jeg gidder ikke og har ikke plass til to skjermer for øyeblikket. Finnes det noe mikkmakk som kan gjøre slik at de kan gå på samme skjerm, ala en switch bryter. Jeg har tenkt å kjøre den ene maskina som server, og trenger strengt tatt ingen skjerm til denne, men det hadde vært greit å komme inn på den av&til uten å måtte ta ut skjermen fram og tilbake. Eller er det greieste med en HUB og koble de sammen og kjøre "pc anywhere" program for å starte serveren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo du har nok rett der, jeg bruker en switchboks med en skjerm til to pcer. Boksen har også støtte for mus og tastatur. Jeg kjøpte boksen hos en lokal pc forhandler, den kostet ca 600.- med kabler.

"Pc Anywhere" programmer går jo også ann å bruke selv om jeg synes det er en smule "vanskligere" i noen sammenhenger.

(Du trenger foresten ikke en hub/switch hvis du bare skal ha to pcer i nettverket. Har du adsl putter du bare 2 nettkort i serveren :smile:

Lykket til

Lenke til kommentar

Noen skjermer har to innganger slik at du kan koble dem til to PCer. Hvis du ikke har en slik skjerm er nok det enkleste å kjøpe en skjermomkobler f.eks. hos clas ohlsson. De har som oftest også muligheten til å dele tastatur og mus. Krever litt kabler, men det burde ikke bli så altfor mange hundrelappene.

Lenke til kommentar

Vær oppmerksom på at ikke alle typer KVM'er fungerer med høye skjermoppløsninger. Men prøver du de hos Clas Ohlson, kan du jo levere det tilbake hvis du er forsiktig med utstyr og innpakning.

Hvis ikke pris er et tema, så er elektroniske KVM'er fine fordi de ofte har den funksjonen at du kan skifte maskin med tastaturet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...