Gå til innhold

Anbefaling av (halv)Akustisk Bass?


duottar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal begynne å spille bass, og vil ha en akustisk bass med mic. Men er veldig usikker på hva som er bra der i den bassjungelen.

 

Noen som vil anbefale merke?

 

Frister med fretless men det er ingen krav.

 

Prisen bør vel være maks 5000

Om du skal begynne å spille bass er vel ikke fretless det smarteste å kjøpe...?

 

Ellers finnes det merker som Morgan, Takamine, Kramer som alle har laget prisgunstige akustiske basser. Sjekk bruktmarkedet.

 

T'Weed

Lenke til kommentar
Hva er fretless?

 

Herr Brun

Uten frets, eller bånd som det heter så fint.

 

Min neste bass blir vel en fretless. Har prøvespilt mye med det i det siste og synes det er utrolig deilig å spille på.

 

Av halvakoustiske basser har jeg prøvd Ibanez AGB-140. Den var relativt deilig å spille på og jeg synes den var grei å spille på de innerste båndene. Litt uvant riktignok pga. andre strenger og litt tykkere hals enn min.

 

Den koster ca. 4100 på Riff

Lenke til kommentar
Hva er fretless?

 

Herr Brun

Uten frets, eller bånd som det heter så fint.

 

Min neste bass blir vel en fretless. Har prøvespilt mye med det i det siste og synes det er utrolig deilig å spille på.

 

Av halvakoustiske basser har jeg prøvd Ibanez AGB-140. Den var relativt deilig å spille på og jeg synes den var grei å spille på de innerste båndene. Litt uvant riktignok pga. andre strenger og litt tykkere hals enn min.

 

Den koster ca. 4100 på Riff

Ok, det jeg tenkte meg. Blir ikke det ganske vanskelig å spille med?

 

Herr Brun

Lenke til kommentar
Ok, det jeg tenkte meg. Blir ikke det ganske vanskelig å spille med?

 

Herr Brun

Ikke så vanskelig som folk skal tro. Hvis du har lært deg opp til å være presis med hånda på vanlig bass skulle det ikke være så vanskelig.

 

På mange fretless basser finnes det også små streker som skal hjelpe deg. På litt avstand ser det nesten ut som den er med frets.

Lenke til kommentar

Har spilt gitar en god del år. Og vil gjerne sette basslinjer til låter. Har prøvd vanlig elbass og, men er sugen på Akustisk fretless.

 

Den ibanezen så ganske bra ut. Ikke var den veldig dyr heller. Men hvis noen vil anbefale hvilken fretless bass jeg kanskje skulle kjøpe så si ifra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...