duottar Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Skal begynne å spille bass, og vil ha en akustisk bass med mic. Men er veldig usikker på hva som er bra der i den bassjungelen. Noen som vil anbefale merke? Frister med fretless men det er ingen krav. Prisen bør vel være maks 5000 Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Skal begynne å spille bass, og vil ha en akustisk bass med mic. Men er veldig usikker på hva som er bra der i den bassjungelen. Noen som vil anbefale merke? Frister med fretless men det er ingen krav. Prisen bør vel være maks 5000 Om du skal begynne å spille bass er vel ikke fretless det smarteste å kjøpe...? Ellers finnes det merker som Morgan, Takamine, Kramer som alle har laget prisgunstige akustiske basser. Sjekk bruktmarkedet. T'Weed Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Ikke kjøp en bass pga. at noen sier merket rocker! Når noen har anbefalt noen merker, går du å prøver ut disse og kjøp det som låter best -Jar Endret 14. juni 2005 av Jarek Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hva er fretless? Herr Brun Lenke til kommentar
arianar Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hva er fretless? Herr Brun Uten frets, eller bånd som det heter så fint. Min neste bass blir vel en fretless. Har prøvespilt mye med det i det siste og synes det er utrolig deilig å spille på. Av halvakoustiske basser har jeg prøvd Ibanez AGB-140. Den var relativt deilig å spille på og jeg synes den var grei å spille på de innerste båndene. Litt uvant riktignok pga. andre strenger og litt tykkere hals enn min. Den koster ca. 4100 på Riff Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hva er fretless? Herr Brun Uten frets, eller bånd som det heter så fint. Min neste bass blir vel en fretless. Har prøvespilt mye med det i det siste og synes det er utrolig deilig å spille på. Av halvakoustiske basser har jeg prøvd Ibanez AGB-140. Den var relativt deilig å spille på og jeg synes den var grei å spille på de innerste båndene. Litt uvant riktignok pga. andre strenger og litt tykkere hals enn min. Den koster ca. 4100 på Riff Ok, det jeg tenkte meg. Blir ikke det ganske vanskelig å spille med? Herr Brun Lenke til kommentar
arianar Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Ok, det jeg tenkte meg. Blir ikke det ganske vanskelig å spille med? Herr Brun Ikke så vanskelig som folk skal tro. Hvis du har lært deg opp til å være presis med hånda på vanlig bass skulle det ikke være så vanskelig. På mange fretless basser finnes det også små streker som skal hjelpe deg. På litt avstand ser det nesten ut som den er med frets. Lenke til kommentar
duottar Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Har spilt gitar en god del år. Og vil gjerne sette basslinjer til låter. Har prøvd vanlig elbass og, men er sugen på Akustisk fretless. Den ibanezen så ganske bra ut. Ikke var den veldig dyr heller. Men hvis noen vil anbefale hvilken fretless bass jeg kanskje skulle kjøpe så si ifra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå