Deadringer Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 enig med anth. men om denne tråden skal fortsette sitt liv her på hw burde vi kanskje sentrere den litt mot "topic" igjen så han er ingen gullrot. da lærte jeg noe nytt da jeg leste denne posten første gangen også (modig forsjøk) Lenke til kommentar
Innos Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Haltan: hmmm.... Jeg og mange andre har ikke for vane å begynne å skrive i tråder som ikke er relevant med den musikken vi hører på og kjenner til.Hvis han lurer på hvem Syd Barrett er, så er jo google et verktøy for å finne det ut. Ingen vits i å bringe tråden off topic pga et slikt spørsmål. Lol. dette blir enda mer off-topic, og skulle kansje tatt denne i en pm, men denne tråden handler om Syd Barret, og jeg hadde et spørsmål om Syd Barret, det er dere som går off-topic med å spørr hvem JEG er, og si at jeg er enn grønnsak fordi jeg ikke visste det, han var vel populær på 60-70 tallet, da var jeg -20 år... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Om ein lurer på kven ein person som blir omtalt i ein tråd så er PM, google eller eigen tråd med spørsmålet å foretekke. Ikkje dra tråden OT med spørsmål som er irrelevante for tråden. Så så held me oss til topic. Som går om kva diagnose og tilstand Syd Barret er i no, og ikkje kven han er. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Som jeg skjønner det er Syd Barret bare en helt vanlig mann, som etter en kort karriere i musikkindustrien på 60-tallet fikk store psykiske problemer. Etter mye terapi virker det som om han har fått livet på spor igjen, og bra er det. Personlig syntes jeg ikke han er noe musikalsk geni på noen måte. Han skrev noen kule tekster, men de er ikke akkurat revolusjonerende. The Gnome? Bike? Kom igjen... Når det er sagt er jeg en stor Pink Floyd fan. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Bike er det største Pink Floyd nokon gong har gitt ut. *I've got a bike, you can ride it if you'd like...* Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 *I've got a bike, you can ride it if you'd like...* "But I borrowed it". Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Personlig syntes jeg ikke han er noe musikalsk geni på noen måte. Syd Barrett skrev hele materialet til Pink Floyds debutalbum, i tillegg til en del låter og singler før selve albumet, og "The Jugband Blues" som ble levert på A Saucerful of Secrets. Jeg vet ikke om noen andre som har skrevet like geniale låter. Pink Floyds debutallbum er og blir det største (for uten "Sgt Pepper") som kom ut på 60'tallet. Ikke undervurder mannen fulstendig da! Endret 18. juni 2005 av anth Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Pink Floyds debutallbum er og blir det største (for uten "Sgt Pepper") som kom ut på 60'tallet. Det kan SÅ diskuteres. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Det kan SÅ diskuteres. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) La meg rette det til den største psykedeliske platen etter Sgt Pepper. Faktisk så ble begge platene spilt inn i to forskjellige rom i samme studio på samme tidspunkt. ¨ Edit: the pleasures of expanding one's mind and perception, and an underlying threat of mental disorder and even lunacy; this duality makes Piper all the more compelling in light of Barrett's subsequent breakdown, and ranks it as one of the best psychedelic albums of all time. With the possible exception of Court of the Crimson King, the best debut album by any group in ANY genre Debutalbumet "Piper at the Gates of Dawn" ble også gitt i 1967, og er ved siden av Beatles' "Sgt. Pepper" regnet som det beste britiske psykedeliske albumet fra 1960-tallet. Endret 19. juni 2005 av anth Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 So? Det kan fremdeles så til de grader diskuteres. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Klart alt kan diskuteres. Det er sikkert de som ikke er enige i at Sgt Pepper er blant 60'tallets største album heller. Men når jeg sier at Piper er det største psykedeliske albumet etter Srgt Pepper, så har det ingenting med min personlige smak å gjøre. Det er snakk om anerkjennelse. In Court of the Crimson King , The Piper.., Pet Sounds og Sgt Pepper.. er noen av de mest anerkjente platene, og dermed de største utgivelsene. Endret 19. juni 2005 av anth Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Tja. Alt avhenger vel av hvordan du definerer "største", egentlig. Om du snakker om populæritet og annerkjennelse - kanskje (men ikke nødvendigvis). Også spørs det litt om du mener på sin tid eller i senere tid, bla bla bla. Du tar poenger. Alt kan diskuteres. Diskusjon over for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå