Playmofetish Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Utstyr: Shuttle SN95G5 med både 6-pin Firewire og USB2.0 eMagic HD-kabinett med USB2.0/Firewire Seagate 7200.7 200GB IDE Før symptomene viste seg: Tømming av internettcache, tømming av papirkurven, og sletting med CCleaner, som tømmer generelle temp-filer på C: Symptomer: Skulle åpne en partisjon i Min Datamaskin. Mappene og filnavnene som kom opp var helt krypterte. De andre partisjonene var "ikke tilgjengelige". *Skru av ekstern HD og skru på igjen* Partisjon 1 og 3: "Stasjonen er ikke formatert, vil du formatere nå". Partisjon 2: "Ikke tilgjengelig" Installert File Scavenger. Kjørt Quick test på alle partisjoner: "Boot sector not found", eller no. Resultat: Ingen av hardiskenes tre partisjoner er leselige. Prøver nå å gjenopprette filer med File Scavenger - Long Search. Tar lang tid, men finner noe filer med ukjent navn. Vil i første rekke redde det som kan av data. Ingen krisefiler heldigvis. Skal senere montere disken internt i en PC for å teste grundig etter feil. Notater: Firewire eller USB utgjør ingen forskjell Ingen rare lyder fra harddisk Hadde hatt harddisken kjørende i overkant av et døgn, grunnet backup av DVD-filmer med DVDShrink, før jeg nå slettet cache og lignende, og skulle sjekke disken. (<- tilbake til Symptomer) Mine spørsmål til dere: Har dette oppstått pga. tømming av temp-filer og lignende, som jeg tror det har? Isåfall, hvilke operasjoner av slik sletting er det som er i stand til å ødelegge boot sector på en disk? - Internett-cache slettes kun fra C: - Papirkurven hadde 53 filer i seg, av liten størrelse, og jeg tror ingen av disse var slettet fra den eksterne. - CCleaner sletter Temp-filer i Windows og andre temp-filer i System. Endret 14. juni 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå