Mammuten Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Heisann! Jeg har ett grafikkort av typen GeForce 4 Ti4200, som ejg har byttet viften på.. Men denne viften bråker noe sinnsykt...! Høres ut som om pc'en min skal lette.. Det er denne viften ifra Microplex som jeg har kjøpt og satt inn. Er det mulig og sette på ett potensiometer på + ledningen for å dempe den litt? tar viften skade av det? Takker for svar Mvh: Joakim "Mammuten" EDIT: Bilder hvis det er av interesse http://i6.photobucket.com/albums/y226/Mamm...en/Bilde116.jpg http://i6.photobucket.com/albums/y226/Mamm...en/Bilde115.jpg BTW: Hvordan får man trykkbare thumbnails? Endret 13. juni 2005 av Mammuten Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg monterte en eldre type av lignende kjøler på mitt gamle ti4200-kort og det var tilnærmet lydløst. Høres ut som om det er noe galt med vifta di Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Nei det er ikke det, jeg tror det er fordi den lille viften på 50mm har ett turtall på 5500 rpm Mens, hvis jeg holder den igjen (ikke lenge, bare litt) så bråker pc'en nesten ingenting. Rart.. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 min braker like mye, og den braker mye... selve ribba og vifta er ganske bra da Lenke til kommentar
cpy Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Bruk den ledige PCI inngangen(nærmest grafikkortet) med et gammelt lydkort el. lign. lag et stor hull og sett en justerbar 80-120 mm vifte som blåser rett inn til grafikkkortet. det setter ned bråket betraktelig. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Kan teste.. men så en vannkjøling til nesten ikkenoe jeg nå.. Hvordan er det med å kjøpe ett sett med kun CPU kjøler, og sette på GPU kjøler i tillegg? Klarer pumpa det? Og, noen som vet noe om thumbnails'ene mine? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå