-snoop- Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg har en IBM ThinkPad T40. Jeg lånte denne bort til min bror for litt siden. Han fant ikke strømadaperen og brukte en annen han hadde liggende i rommet. Da jeg kom får å hente den så så jeg at det var en 19V adapter som stod i og ikke en IBM 16V. Den hadde stått i en eller to timer. Kan den ha tatt skade av dette? Lenke til kommentar
ols Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 De fleste maskiner har nok en god del toleranse for spenningsavvik. De har jo uansett bygget inn presise spenningsregulatorer som setter ned spenningen for alle de kritiske komponenter som skal strømforsynes. 3 volt over normalen er kanskje endel mer enn det man med vitende og vilje vil utsette en maskin for, men når den etterpå fremdeles virker, er det ikke mer å bekymre seg for. Feil som skyldes overspenning ville vist seg med en gang, anslagsvis i 99,9% av tilfellene. Lenke til kommentar
-snoop- Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Betryggende å høre. Jeg tenkte kanskje batteriet ville ta skade og få dårligere levetid eller noe slikt. Den funker som normalt, men jeg har ikke brukt den på batteri siden det skjedde så jeg et ikke om det er påvirket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå