Gå til innhold

Syk retur avgift av NGT.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt samme problem en gang tidligere jeg også. Jeg sa at jeg ville fortsette krangelen pr.mail slik at jeg kunne dokumentere dumskapen deres ved en evt. sak! Jeg sa klart fra at jeg kjenner norsk lov og at Loven sier at " en reklamasjon skal ikke gi kunden merkostnad" Altså det skal ikke koste deg en krone og bruke reklamasjonen.

I mitt tilfelle var det en bil det var snakk om......kjøpt på en annen kant av landet og dermed var det mange tusenlapper de kunne ungå med og fortsette og nekte.......Men de turte nok ikke da jeg gjorde det på en slik måte jeg gjorde det.

Lenke til kommentar

Har hatt samme problem en gang tidligere jeg også. Jeg sa at jeg ville fortsette krangelen pr.mail slik at jeg kunne dokumentere dumskapen deres ved en evt. sak! Jeg sa klart fra at jeg kjenner norsk lov og at Loven sier at " en reklamasjon skal ikke gi kunden merkostnad" Altså det skal ikke koste deg en krone og bruke reklamasjonen.

I mitt tilfelle var det en bil det var snakk om......kjøpt på en annen kant av landet og dermed var det mange tusenlapper de kunne ungå med og fortsette og nekte.......Men de turte nok ikke da jeg gjorde det på en slik måte jeg gjorde det.

Lenke til kommentar

Som sagt så henviser NGT til kontrakten deres, hvor det står at de kan forlange å få routeren sendt i retur uansett årsak på kundes bekostning. Helt høl i hue, men det er sånn det bare er. Dette skal jeg da prøve å komme meg unna, så vi får se...

 

Broren min, som jeg nevnte til NGT også hadde samme problem som meg, og som jeg ba sende en mail til NGT og fortelle om sitt problem. Fikk jammen meg en mail idag. Hvor de fortalte at det var feil med en sentral i Askim, og at de holder på med å rette opp i problemet.

 

Kjempe bra, de har endelig begynt å "gjøre" noe. Men hvor er min mail, jeg som har ringt dem siden 08.04 og fortalt dem om dårlig oppkobling. Broren min sendte dem en mail for toppen 2 uker siden. Dette gjorde meg skikkelig forbannet. Si at jeg var den første som sa ifra, slik at de fant frem til at det er en dårlig sentral der ute. Burde ikke egentlig jeg bli takket, ikke oversett.

 

Sånn som dette (pluss router portoen) putter ikke akkurat et smil på min munn...

 

Får bare håpe at linjen blir stabil snart.

Lenke til kommentar
Som sagt så henviser NGT til kontrakten deres, hvor det står at de kan forlange å få routeren sendt i retur uansett årsak på kundes bekostning. Helt høl i hue, men det er sånn det bare er. Dette skal jeg da prøve å komme meg unna, så vi får se...

Det vilkåret er antagelig urimelig etter avtl. § 36. Jeg vil anse det som kvalifisert urimelig dersom du som kjøper skal hefte økonomisk for mangler ved tjenesten som er NGTs ansvar. Jeg har liten tro på at den klausulen der vil stå seg hvis den prøves for retten.

 

Man kan muligvis også anse den som ikke vedtatt, da den er avviker så sterkt fra bakgrunnsretten, jvf. f.eks. Rt. 2004 s. 675.

 

EDIT: Hvor står dette forresten?

 

EDIT2: Glem det. Fant det. Det står i vilkårenes punkt 3.1:

"Alt utstyr utlevert av NextGenTel, herunder DSL-ruter og adapter, er om annet ikke er avtale, NextGenTels eiendom, og må returneres av kunden for egen regning ved endt kontrakt eller når NextGenTel ber om å få utstyr i retur, uavhengig av årsak."

Endret av Nagel
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Endelig så har linjen blitt stabil. Det eneste som måtte til var å betale regningen med 10% fratrekk og å sende med en mail som forklarte hvorfor. La også til at hvis de svarte innen en uke (sendte nemlig mail en uke før frist) med at de skal ta seg av denne feilen. Så tar jeg det som god fisk og betaler full pris, men fikk ikke et svar på det en gang. Men jammen meg om det fungerte.

Lenke til kommentar

Forrige gang jeg hadde noe å ringe NGT for var det over 30 stykker i kø foran meg.

Jeg benyttet kontaktskjemaet og skrev:

 

Hei, jeg har ikke tid til å ødelegge arbeidsdagen min ved

å sitte i så lang telefonkø. Ring meg opp på tlf xxxxxx

 

 

Så fikk jeg svaret :

NGT har desverre ikke en "ring meg opp" tjeneste, men

du kan ringe kundeservice på 07979 eller hva det er

 

:hmm:

 

Var det ikke det jeg sa jeg ikke gadd fordi jeg ikke ville sitte 8 timer i kø ?

:thumbup:

Lenke til kommentar

oioi, NGT sliter seriøst med kundeservicen ser jeg. "godt" å høre jeg ikke er den eneste som har problemer med den gjengen. Anslår at jeg kanksje har brukt minst 600-800kr på å ringe kundeservice for det samme problemet om og om igjen før de etter 3mnd klarte å fikse det...de viste svært liten vilje til å løse problemet,før jeg til slutt fikk snakke med en "seniorkonsulent" som fiksa saken med en gang!

 

senest i dag ringte jeg de, for å nedjustere hastigheten (noe man ikke kan gjøre over nett, må ringe faktisk).tømte telefon for penger og jaggu meg klarte de ikke å gjøre feil! jeg ba om å få nedjustert til Alpha 1000, han bekreftet og jeg bekreftet igjen og ba om å få det på neste faktura som da gjelder for oktober, noe som skulle gå helt fint. For september har jeg jo alt betalt for den gamle hastigheten Delta 4500 eller hva det her. Men nå sitter jeg med Alpha 1200 en månded før tida (har jo alt betalt for delta 4500). Feil hastighet og feil tid. Lurer på hvordan fakturaen kommer til å se ut...

 

Orker ikke bruke en formue på å ringe de igjen, og kontakt skjemaet...ja. har to ubesvarte mailer fra april og mai faktisk!

 

Sammenlignet med telenor kundeservicen er dette helt vilt!var telenor kunde før, og de var ENORMT hjelpsomme og kjappe, fikk mail svar på 1 time blandt annet (mot NGT's snitt på 3 uker->uendelig), og da var jeg ikke en gang kunde lenger!

Greit NGT er billigere, men de er ikke SÅ mye billigere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...