Nagel Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 En av grunnene til at forbrukerrådet ikke har så mye hjelp å komme med her, er nok at levering av internettjenester ikke er lovregulert. Dermed må de fleste spørsmålene løses etter ulovfestede kontraktsrettslige prinsipper - noe juristene i forbrukerrådet antagelig ikke har spesielt god kontroll på. Dersom du ikke får det du betaler for, og det får du jo ikke, er det åpenbart at selgers forsøk på å rette manglene skal være kostnadsfrie for deg. Et krav om at du skal dekke slike utgifter, er utvilsomt urettmessig. Prinsippet kan bygges enten på en analogisk tolkning av kjøpslovens mangelsregler, jvf. særlig §§ 34 flg., eller på generelle kontraktsrettslige prinsipper. Det er en smakssak. Uansett om årsaken til feilen skulle være utenfor NGTs kontrollsfære, må de selv dekke kostnadene ved egne avhjelpsforsøk. Lenke til kommentar
tmarcusk Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Nettopp hva jeg mener også Men NGT har nektet blankt over tlf og email. Forbrukerrådet nevnte noe at hvis det hadde ligget på rundt 1000,- så hadde det vært noe annet. Men de skjønnte at det var prinsippet med å betale for noen andres feil som plaget meg. Setter in et svar her etter jeg har bearbeidet NGT litt. Så får dere vite hva det ble til. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Og dermed var NGT strøket over listen av potensielle ISPer når jeg flytter inn i ny leilighet i august. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Og dermed var NGT strøket over listen av potensielle ISPer når jeg flytter inn i ny leilighet i august. Firmaet til pappa er snart på tur til å skifte ISP. Kan jo si det sånn at det blir i allefall ikke NGT! En iskrem til den som finner en post der det skrytes av kundeservicen til NGT. Nei fy f.. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Kanskje er kundeservice ute på tur, men når linja fungerer, fungerer den! ingen andre ISP som har "sommertilbud", 128,- ekstra og man får opptil 8mbit ned og 864 opp Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Kanskje er kundeservice ute på tur, men når linja fungerer, fungerer den! ingen andre ISP som har "sommertilbud", 128,- ekstra og man får opptil 8mbit ned og 864 opp Nei, sant.. Men for meg og sikkert andre betaler jeg litt ekstra for god kundeservice Lenke til kommentar
Makky Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Kanskje er kundeservice ute på tur, men når linja fungerer, fungerer den! ingen andre ISP som har "sommertilbud", 128,- ekstra og man får opptil 8mbit ned og 864 opp Nei, sant.. Men for meg og sikkert andre betaler jeg litt ekstra for god kundeservice Hvor ofte ringer du kundeservice? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Lurer enda på kvifor det ikkje blir oppretta eit tilsyn som ikkje berre henviser deg til lover og regler i slike saker, men som faktisk gjer noko med det. Du har mange rettigheter ved kjøp av mobiltelefonar, hardware, bestilling av BB osv...men mange bedrifter gjer ein grei faen og det ender med at du må betale for eit problem du ikkje er skuldig i. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Kanskje er kundeservice ute på tur, men når linja fungerer, fungerer den! ingen andre ISP som har "sommertilbud", 128,- ekstra og man får opptil 8mbit ned og 864 opp Nei, sant.. Men for meg og sikkert andre betaler jeg litt ekstra for god kundeservice Hvor ofte ringer du kundeservice? Når jeg hadde telenor ringte jeg ikke en gang. Når jeg hadde Tele2 ringte jeg en del angående modemet som var ustabilt. Kom rett igjennom og fikk byttet det. Like hyggelige når jeg bestile som når jeg sa opp abonnementet. Konklusjon: En hyggelig kundeservice som alle burde ha. Selv om kanskje kunden tar feil. Enklere enn det er det ikke, og det sparer tid og penger hos begge parter. Lenke til kommentar
HellFire- Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Jeg har Tafjord Mimer ISP (lokalt her i Ålesunds område) www.mimer.no www.adsl.no... 8mbit ned og 0.8mbit opp for 495 i måneden! Får kanskje en 6mbit ned pga jeg bor et stykke fra sentralen.. Oppetiden varierer veeldig! Noen gangen er er den oppe i ukesvivs, andre ganger detter den ned flere ganger i timen.. Supporten er heller ikke bra.. Men jeg er fornøyd så lenge linjen fungerer! Sinnsykt mange som er missfornøyd med NGT for tiden.. Drålige greier.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Jeg må berømme trådstarter for at han står på kravene. Jeg ser mange tråder der brukere urettmessig vil ha returgebyret dekket av NGT, men i denne saken virker det som at trådstarter har sitt på sitt tørre. Lykke til. Lenke til kommentar
tmarcusk Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Takk som holder med. Føler meg for første gang litt hjelpe løs her. Har bestemt meg for å ringe inn til NGT en gang i starten av uken og en gang mot slutten. Bare for å høre hvordan status er. I dag, en uke etter de sendte melding til tekniske (to måneder etter jeg ringte inn første gang og begynte å klage på linjen min) så var det fortsatt ikke noe forandring. Lurte fælt på hvorfor det ikke skjer noe snart, dette kunne han ikke svare på. Skjønner jo at de ikke kan svare på alt dette, men kundeservice er jo de eneste jeg som kunde kan snakke med. Er som i en blindgate her. Og om to dager er det på tide å betale neste NGT regning, og snart kommer det vel purring på routeren... Penger av meg skal de ha, men å gi meg det jeg som kunde betaler for... Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Takk som holder med. Føler meg for første gang litt hjelpe løs her. Har bestemt meg for å ringe inn til NGT en gang i starten av uken og en gang mot slutten. Bare for å høre hvordan status er. I dag, en uke etter de sendte melding til tekniske (to måneder etter jeg ringte inn første gang og begynte å klage på linjen min) så var det fortsatt ikke noe forandring. Lurte fælt på hvorfor det ikke skjer noe snart, dette kunne han ikke svare på. Skjønner jo at de ikke kan svare på alt dette, men kundeservice er jo de eneste jeg som kunde kan snakke med. Er som i en blindgate her. Og om to dager er det på tide å betale neste NGT regning, og snart kommer det vel purring på routeren... Penger av meg skal de ha, men å gi meg det jeg som kunde betaler for... Det jeg ville ha gjort er å loggføre når linjen er nede og ved brudd. Ved neste samtale ber du om de om å redusere neste regning da du tydeligvis ikke får det du betaler for, og at du kommer til å loggføre linjen helt til den blir ordnet. Hvis du betaler for internett 24/7 skal du jammen meg ha det og. Du betaler for det du får. Kan ikke den såkalte internettleverandøren levere produktet du har kjøpt så er det ikke din feil, men deres! Vær litt stram i stemmen men saklig neste gang du prater med de over telefon. The botten is nådd lissom Lenke til kommentar
tmarcusk Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Loggfører nedtiden med å skrive ut router systemloggen og å kjører PingPlotter. Skal kjøre PingPlotter i en uke døgnet rundt :!: Etter endt uke skal pcen min få seg en fortjent søvn Forbrukerrådet sa til meg at dette var det eneste jeg kunne gjøre, for å så bare betale for oppetiden. Dette ville da ende som en tvist sak, hvor jeg forhåpentligvis vant. Men for å være ærlig så vil jeg helst ikke betale for en eneste dag hvor jeg har hatt nedetid, men det er vel å dra den for langt.... Lenke til kommentar
m`K Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Snakket med NGT idag, hvor det var en koselig jente som svarte. :!: Hun sendte inn en melding til tekniske og skulle gi meg tilbakemeliding. Den første samtalen med NGT hvor jeg etter å ha lagt på føler at her skjer det noe. Synes bare at det er VELDIG merkelig at etter to måneder med mail og telefoner hvor jeg klager på linje ustabilitet så skjer det noe først nå... Får se om det bare var snakk, men har en finger på at hun gjør jobben sin. Har bestemt meg for å ikke gi meg angående routeren. For etter samtalen med henne inser jeg at det er STOR forskjell på kundebehandlerne hos NGT. Ville bare ikke dra flaksen min for langt så jeg utelot å nevne portoen for routeren da jeg snakket med NGT idag. hehe, det kommer også ann på hvor god en er å snakke for seg=) er du god å snakke, snakke kundebehandler rundt så får du til det meste.. hehe. men ja er enig der, er stor forskjell på kundebehandlere, mang tror de er tøffe men bare ta den tøffe tonen tilbake:) Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Men for å være ærlig så vil jeg helst ikke betale for en eneste dag hvor jeg har hatt nedetid, men det er vel å dra den for langt.... hvis du har hatt unormal lang nedetid/ustabilitet så ser jeg ikke helt at det er å dra det litt langt.. damn, du har betalt for et produkt som absolutt ikke lever opp til det du skal ha. Stå på sier jeg bare..! Skjønner jo godt hvorfor NGT har raske linjer til rimelige priser..en plass måtte de jo kutte, synd at det ble i kundeservicen.. Lenke til kommentar
Kausebol Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Du bor i askim ja. sikker i nærheten av glava eller rundt der? venninne av meg detter også ut hele tia. akkurat fått ngt. fungerte topp med telenor før hos hun. Lenke til kommentar
tmarcusk Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Broren min bor ved Glava, jeg bor på andre siden av Askim. Men vi er likevell koblet opp mot samme sentral. Har noen venner som bor i sentrum av Askim, der har de ikke noe problem med NGT. Kanskje man skulle gått ut i lokal avisen, og på det settet fått alle som har trøbbel til å kontakte NGT. Da må man jo bli tatt seriøst... Lenke til kommentar
Kausebol Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 kom på at kammeraten som bor under venninna mi har ngt også. han detter aldri ut. gå ut i øvre. fortell om problemet. har gått DRITT lei katt funnet skriveriene deres... Lenke til kommentar
tmarcusk Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 hehe.. Det er vel en sentral i Askim som er gåen. Det er det jeg tror og prøver å få NGT til å se på. Spm er bare nå skal dette skje, etter 2 mnder med nedetid. Og så er det spm med portoen på routeren. Skal ikke være lett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå