Smooth Ceiling Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Hva er forskjellen på disse? The Understanding og The Understanding - Limited 2 Disc Version Er det noen vits i å kjøpe originalalbumet fremfor den limited utgaven, som virker litt fetere..? Eller begge, for den saks skyld (selv om det føles mer som en melkeku). Jeg har ikke hørt noe av materialet fra det kommende albumet ennå, hvordan er det i forhold til Melody AM? Må si jeg ser frem til dette, og det har visstnok fått gode kritikker ved forhåndslytter i statene. Endret 13. juni 2005 av Sundiver Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Forskjellen er at det ene er Limited 2 Disc Version Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Jeg synes det nye albumet er knallbra. Gleder meg til å kjøpe limited-utgaven når det kommer, sikkert mye bra snacks på den. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) La merke til ein liten ting på coveret som gjer at ihvertfall ikkje eg kjem til å kjøpe denne plata. Endret 23. juni 2005 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Æsj. Jaja, har jo låtene fra før, men jeg vil gjerne ha original CD, så da er det egentlig ikke så nøye om den er kopibeskyttet. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Skuffende... Jeg så også frem til dette albumet, men har selvsagt en nulltoleransepolitikk ovenfor kopibeskyttelse. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Har ikke hørt noe fra albumet. Lurer på om jeg skal kjøpe det. Kjipt med sperre, kjekt å ha låtene på PC. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Æsj. Jaja, har jo låtene fra før, men jeg vil gjerne ha original CD, så da er det egentlig ikke så nøye om den er kopibeskyttet. Gjelder ikkje at eg ikkje får lagt plata over på PC-en, men at eg av prinsipp boikotter plater med kopibeskyttelse. Er det ei sak eg ikkje vil vere med på å støtte så er det den. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Forstod det. Snakket bare for meg selv. Er det kopibeskyttelse på plater finner jeg alltids en måte å få det inn på PCen på. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Jeg forstår godt manges holdning til det med copy protection på CDer. Har selv fler CDer jeg ikke kan spille av med et vanlig CD eller DVD drev på en PC. Som nevnt er det fler måter å få laget en backup uansett, og slik vil det alltid være. Må innrømme jeg ble ganske sint første gang jeg ble utsatt for det, er ikke alltid en har tilgang til et stereoanlegg med CD-spiller. Anyways, sjekket Play.com, og limited edition utgaven er utsolgt.. bestilte den hos CDon.com istedet. 198,- med frakt, en smule dyrere enn fra Play Gleder meg uansett. Har også spesialversjonen av deres første album, den hvor noen videoer følger med på egen disk. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Jeg har ikke hørt noe av materialet fra det kommende albumet ennå, hvordan er det i forhold til Melody AM? Må si jeg ser frem til dette, og det har visstnok fått gode kritikker ved forhåndslytter i statene. Det er ikke like banebrytende som Melody AM var, men det gjør jo ingen verdens ting. Dette albumet er en del mer vokalbasert, og har mange spennende nyanser og store variasjoner fra spor til spor. Personlig liker jeg albumet veldig godt, og på samme måte som med Melody AM, blir sangene bedre og bedre for hver gang jeg hører dem. "What Else Is There" fra den nye skiva er forøvrig kanskje den beste sangen Röyksopp noensinne har lagd. Endret 23. juni 2005 av miCro Lenke til kommentar
Jan Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Forstod det. Snakket bare for meg selv. Er det kopibeskyttelse på plater finner jeg alltids en måte å få det inn på PCen på. Jepp, null problem. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Mener ikke å bumpe gamle tråder, men gjør heller dette fremfor å lage en ny. Jeg bestilte som nevnt dobbelalbumet fra CDon.com, og nå finner jeg ikke engang gruppa i det hele tatt i oversikten deres, finner ingen måte å avbestille det på (forsvinner bare inn i intet, ikke på ordrestatus eller noen ting), så jeg lurer på hva som skjedde.. Play.com er fremdeles "Sold out", så har noen tips om hvor jeg kan få kjøpt det? Helst i går.. :!: EDIT: Det virker som søkefunksjonen ikke er helt 100%. Jeg fant albumet så snart jeg gikk til nyheter, og la inn bestilling (igjen..). Håper det funker denne gangen Endret 11. juli 2005 av Sundiver Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 er jo fra samme by som dem. tromsø. men har ikke sans får dem. liker heller uttrykket tromsø rock city;) Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 De har plata (limited 2 disc) på liertoppen kjøpesenter til 149,- om den skulle være vanskelig å finne andre steder... Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Jeg bestilte den fra CDwow i går, kostet £10.99 (2-disc limited utgaven) og gratis frakt, så det slår nok Liertoppen.. Ellers takk for tipset. Gleder meg som en unge, er ikke ofte det skjer ved CD-kjøp. Kontoen ved CDon er kansellert av grunner jeg ikke skal komme inn på, men skal ikke handle der igjen. Endret 12. juli 2005 av Sundiver Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Da har jeg mottatt Deluxe albumet med Röyksopp's "The understanding". Coveret i seg selv er lekkert, i papp og med passe solid festemekanisme for CDene. Det gikk helt greit å spille av albumet på en ikke helt ny mellomklasse Marantz DVDspiller i stuen. Da jeg så skulle spille det av på min egen PC, slo kopibeskyttelsen (eller kontrollen) inn på en noe uvant måte: Jeg ble tvunget til å innstallere et eget avspillingsprogram for å i det hele tatt kunne spille albumet. Merk: Jeg er ingen geek, og det finnes sikkert måter å omgå dette på. Se vedlagt screenshot for å se hvordan avspilleren ser ut. Det som irriterer meg mest ved den, er at det tar mange sekunder å hoppe frem og tilbake mellom låtene! Det skal ikke engang være noe man behøver å tenke på anno 2005, men er ihvertfall det her. Jeg bestilte albumet fra CDwow, og det virker som at de leverte det omtrent like raskt som Play.com. Veldig bra, med andre ord! Prisen var også veldig bra. NB! Jeg ser nå at Play.com har fått inn Deluxe albumet igjen. Sist jeg sjekket var de utsolgt, hadde bare den vanlige 1 disc-utgaven. Samme pris, og begge stedene sender fraktfritt, så det er hipp som happ hvilken webshop av de man kjøper det fra. Det er uansett mye billigere enn å kjøpe det i gode gamle Norge. Har ikke hørt gjennom alt ennå, men dro selvsagt øyeblikkelig kjensel på "Only this moment", da den har blitt spilt bl.a. på MTV og andre steder før albumet kom i butikkene. Låtlisten: Disc 1 1. Triumphant 2. Only This Moment 3. 49 Percent 4. Sombre Detune 5. Follow My Ruin 6. Beautiful Day Without You 7. What Else Is There? 8. Circuit Breaker 9. Alpha Male 10. Someone Like Me 11. Dead To The World 12. Tristesse Globale Disc 2 1. Go Away 2. Clean Sweep 3. Boys 4. Head 5. Looser Now Jeg har fra før "Melody A.M." (med bonus VCD med videoer i laber teknisk kvalitet), og så langt virker det som jeg muligens vil like oppfølgeren mer enn det første albumet. Det er ihvertfall ikke dårligere, det vil jeg ikke påstå. Det er selvsagt litt for tidlig å si ennå, da det tar fler gjennomlyttinger. Produksjonsmessig virker det å være veldig bra, skarpt og presist lydbilde, preget av at gutta i Röyksopp vet nøyaktig hvor i miksen de vil ha instrumentene og vokaler. Deilig å høre på. Edit: Tok nytt screenshot da jeg fant ut at spilleren har en visuell spilleliste som kan toggles av og på. Endret 16. juli 2005 av Sundiver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå