Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

SFF boks m/prescott og eizo lcd til kontor/spill

Anbefalte innlegg

Edit: Nytt oppsett i siste posten min

Jeg skal bygge pc til min makker på jobb, han har ikke alt for stor plass der han skal ha den derfor sff boks og lcd. Han skal ha den i stua og vil ikke at det skal ta opp hele rommet :), ser dette greit ut.

Asus S-presso Standard - Blue S478, 865G I865G,DDR,VGA,LAN,Card reader,S1-P112, noen som har vært borti denne boksen. Jeg ser ikke feil hvis denne har vga utgang, så kan han(det vil si jeg) sette inn et skjermkort senere.

Intel Pentium 4 3.0GHz PC800 Socket 478, 1MB, Prescott, BOXED m/vifteFølger det med vifte på sff boksen? Så slipper jeg å kjøpe boxed.

Crucial PC3200 BallistiX DDR 512MB CL2 Non-parity, 2.8V, 64Meg x 64, 184pin

Eizo 17" LCD FlexScan L550K TCO-99 Sort med VGA og DVI-D inngang

Samsung SpinPoint P80SD 120GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

NEC DVD recorder ND-3540A IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Logitech Media Keyboard, Sort, PS/2

Microsoft IntelliMouse Optical, USB, PS/2

Dette kommer på ca kr 8000, grei pris synes jeg og sikkert han :), Han har fremdeles små barn så noe hard kokt spill maskin blir det ikke. Men han har sakt at det sikkert blir litt spilling, så det skal sikkert inn et skjermkort etter hvert. Heller da mot et av disse kortene.

Gainward GeForce 6600 128MB DDR AGP8X, "Ultra/1760" TV/DVI, Retail eller

Sapphire Radeon X700 128MB DDR AGP8X, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail

Regner med at et av disse passer i boksen? Dette er jo kort med grei ytelse som ikke koster flesk, og de vil jo holde et par år uten at det må oppgraderes.

Edit: Rettet link.

Edit 2: Rettet emne tittel etter ønske, håper nå den ikke blir stenkt.

Edit 3: La til en dvd brenner, glemte det i farten i går natt.

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal bygge pc til min makker på jobb, han har ikke alt for stor plass der han skal ha den derfor sff boks og lcd. Han skal ha den i stua og vil ikke at det skal ta opp hele rommet :), ser dette greit ut.

Asus S-presso Standard - Blue S478, 865G I865G,DDR,VGA,LAN,Card reader,S1-P112, noen som har vært borti denne boksen. Jeg ser ikke feil hvis denne har vga utgang, så kan han(det vil si jeg) sette inn et skjermkort senere.

Intel Pentium 4 3.0GHz PC800 Socket 478, 1MB, Prescott, BOXED m/vifteFølger det med vifte på sff boksen? Så slipper jeg å kjøpe boxed.

Crucial PC3200 BallistiX DDR 512MB CL2 Non-parity, 2.8V, 64Meg x 64, 184pin

Eizo 17" LCD FlexScan L550K TCO-99 Sort med VGA og DVI-D inngang

Samsung SpinPoint P80SD 120GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

Logitech Media Keyboard, Sort, PS/2

Microsoft IntelliMouse Optical, USB, PS/2

Dette kommer på ca kr 7500, grei pris synes jeg og sikkert han :), Han har fremdeles små barn så noe hard kokt spill maskin blir det ikke. Men han har sakt at det sikkert blir litt spilling, så det skal sikkert inn et skjermkort etter hvert. Heller da mot et av disse kortene.

Gainward GeForce 6600 128MB DDR AGP8X, "Ultra/1760" TV/DVI, Retail eller

Sapphire Radeon X700 128MB DDR AGP8X, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail

Regner med at et av disse passer i boksen? Dette er jo kort med grei ytelse som ikke koster flesk, og de vil jo holde et par år uten at det må oppgraderes.

Edit: Rettet link.

Enig i det oppsettet, men kanskje heller gå for en samsung-disk om du vil ha maskinen enda mer støysvak :)

Lenke til kommentar

du må være klar over at prescott blir veldig varm og derfor bråker kjøleviftene noe helt utrolig...........spesielt i en barebone.......se tester.....ca 40 -45 db idle.

og ikke minst vifta på grafikkortet.....denne maskinen vil skape en irriterende støy i stuen.........

du bør gå for en kaldere cpu......feks pentium m eller amd.....det finnes socketadapter som fester pentium m til andre socketter....og aopen har ,hvis jeg ikke tar feil,en barebone med pentum m hk...

lykke til

Lenke til kommentar

Jeg tittet litt på den fra aopen med p-m, men dette har litt med pris og gjøre også.

Den koster en 1k mer og cpu'en er også litt dyrere, og når jeg nå ligger på 8 tusen uten skjermkort. Så ligger jeg å vaker rundt det han har lyst til å bruke.

Dette er heller ikke en maskin som kommer til å bli brukt 16 timer om dagen. Pluss at han har små barn, så det er ikke de mest krevende spillende som vil bli brukt med det første, så det kan hende at vi klarer oss med det integrerte skjermkortet en liten stund.

Planen var egentlig en sff boks med s939, siden de ikke blir like varme som prescotten. Men igjen så er det et prisspørsmål.

Jeg kunne jo ha byttet ut lcd skjermen med en crt skjerm og spart 1k, byttet ut s478 med s939 og gått for en AMD Athlon 64 3200+ til samme prisen som prescotten eller gått ned til 3000+ og spart inn 300 kroner på cpu. Da ville jeg ha kommet på rundt 8k igjen hvis hoderegningen min stemmer.

Men da vil jeg trenge et skjermkort, som dytter prisen opp i litt over 9k. Men jeg kommer også til å prøve å sette opp med et vanlig kabinett, for å se hvor langt jeg kommer med den prisen, da med et s939 system.

Lenke til kommentar
Jeg tittet litt på den fra aopen med p-m, men dette har litt med pris og gjøre også.

Den koster en 1k mer og cpu'en er også litt dyrere, og når jeg nå ligger på 8 tusen uten skjermkort. Så ligger jeg å vaker rundt det han har lyst til å bruke.

Dette er heller ikke en maskin som kommer til å bli brukt 16 timer om dagen. Pluss at han har små barn, så det er ikke de mest krevende spillende som vil bli brukt med det første, så det kan hende at vi klarer oss med det integrerte skjermkortet en liten stund.

Planen var egentlig en sff boks med s939, siden de ikke blir like varme som prescotten. Men igjen så er det et prisspørsmål.

Jeg kunne jo ha byttet ut lcd skjermen med en crt skjerm og spart 1k, byttet ut s478 med s939 og gått for en AMD Athlon 64 3200+ til samme prisen som prescotten eller gått ned til 3000+ og spart inn 300 kroner på cpu. Da ville jeg ha kommet på rundt 8k igjen hvis hoderegningen min stemmer.

Men da vil jeg trenge et skjermkort, som dytter prisen opp i litt over 9k. Men jeg kommer også til å prøve å sette opp med et vanlig kabinett, for å se hvor langt jeg kommer med den prisen, da med et s939 system.

Det kunne jo være in idè med en Socket A-boks med Sempron.

Lenke til kommentar

vil bare igjen informere deg om at en prescott uten vannkjøling i stuen er ikke å anbefale............etter min mening er det ikke tilrådelig å bygge dette oppsettet.

apropo vannkjøling......det er produsert vannkitt til sff bokser......

historien vil fortelle oss at prescott var en flopp....

alternativt kan du gå for en northwood,,,,,,,,men selv den blir varm.......

Lenke til kommentar
vil bare igjen informere deg om at en prescott uten vannkjøling i stuen er ikke å anbefale............etter min mening er det ikke tilrådelig å bygge dette oppsettet.

apropo vannkjøling......det er produsert vannkitt til sff bokser......

historien vil fortelle oss at prescott var en flopp....

alternativt kan du gå for en northwood,,,,,,,,men selv den blir varm.......

Tror det kan være mulig du overdriver støyproblemene litt .. Uansett, jeg syns å huske at trådstarter så på en atx, kanskje m-atx-basert maskin? Da burde i alle fall ikke støy være noe problem :)

Edit: POST NR. 900 :fun::woot:

Endret av Nomix
Lenke til kommentar

Har nå satt opp et nytt oppsett, ikke sff. Jeg har spart inn litt her og litt der.

s939, lcd med et kabinett som skal være ganske stille, med skjermkort, tror dette er det jeg kommer til å kjøpe.

Nå skal jeg hive meg i bingen og kose puta, så jeg gidder derfor ikke å legge ut linker til alle delene se vedlegg.

Edit: Leif tok en tur.

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Hvorfor PC4300? Og det du har satt opp er jo absolutt ikke et SFF-system.

CrZy_T:

Hvis du ser i den første posten min så er det et sff system. Og hvis du har lest hele posten så vil du se at jeg også skulle sette opp et et s939 med vanlig kabinett og alt dill dall. Og sånn som det ser ut nå så vil oppsett nr to bli et billigere og mer støysvakt system, og prisen har egentlig mest og si her.

Skulle jeg ha gått for et sff system så måtte jeg ha gått for den asus boksen med integrert skjermkort for å holde prisen nede. Skulle jeg da ha gått for en av de dyrere boksene med pentium m eller et 939 sysem. Så var det en del som ble borte, lcd måtte ha blitt crt osv. Derfor ser det ut som om det nå blir et helt vanlig kabinett, hvor jeg får med en del mer til samme prisen.

hvorfor pc4300 godt spørsmål, jeg gikk rett og slett etter prisen. Vil jo holde i massevis med pc3200, der kan jeg sikkert spare noen kroner.

Nomix:

Skal ta en titt.

Edit: Nytt oppsett, nytt hk, ram og gpu nederst på bildet. Og fjernet floppy. Er da tilbake på samme prisen ca 8800 kr noe som er ganske bra vil jeg si

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...