Gå til innhold

"Klassisk" rock musikk?


SirAnderz

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis og ei vennine har funnet ut at vi skal lage en "tribute" (hyllest) til generelt go gammel dags rock. Så har dere noen forslag til sanger som vi kan ta med? Bør være sånn at folk fra 40 og nedover gjenkjenner sangene helst da.

 

Det vi har tenkt å gjøre er å spille en 30-40 sekund fra gjerne da en refrenget på hver enkelt sang da, kanskje en 4-5 sanger.

 

Tips mottas me takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Led Zeppelin - Black Dog, The Ocean eller Rock And Roll

The Jimi Hendrix Experience- Voodoo Chile (slight return), Crosstown Traffic eller Foxy Lady

Black Sabbath - War Pigs

King Crimson - 21st Century Schizoid Man

Van Halen - Eruption

The Clash - London Calling eller Koka Kola

 

Ps. Toto skrev ikke Eye Of The Tiger. Det er "Survivor" sin låt. Og nei, Eye Of The Tiger er for pokker ikke å regne som en klassisk rock-låt, snarere 80-tallspop.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Fordi jeg var på Wig Wam konsert her om dagen og hørte de hadde mange tøffe sanger(sang noen cover ja) og en va de hadde de bygd opp sånn som jeg har tenkt nå og håpte å finne igjen noen av groovene.. Hvorfor lage en hyllest, er for å få erfaring i å lage musikk rett og slett - tviler sterkt på at det blir noe populært greie men har lyst til å prøve litt forsjellig. Mike Portnoy kan ikke å sette opp et trommesett - men han spiller trommer fordi om.. kanskje litt dårlig eksempel men håper du forstår poenget..

Lenke til kommentar

Hehe... Vet ikke helt om du ler av meg eller av Mike, men hvertfall så sier han det selv, og er det så rart? Han har hatt drum-tech de siste 20 åra. Eller retteresagt så sa han noe lignende, "Jeg kan ikke sette opp et trommesett om jeg så får 6 timer på meg" eller noe i den dur...

Lenke til kommentar

Led Zeppelin - Stairway to Heaven

T-Rex - Get it on

Pink Floyd - One Of These Days

Neil Young - Like A Hurricane

Procol Harum - Pandoras Box

Ten Years After - Love like a man

Emerson, Lake and Palmer - Brain Salad surgery

The crazy world of Arthur Brown - Fire

Deep Purple - Speed King

Alice Cooper - Elected / School's Out

Black Sabbath - The Wizard

Jimi Hendrix - All Along The Watchtower

Nazareth - Telegram

Lenke til kommentar
Hehe... Vet ikke helt om du ler av meg eller av Mike, men hvertfall så sier han det selv, og er det så rart? Han har hatt drum-tech de siste 20 åra. Eller retteresagt så sa han noe lignende, "Jeg kan ikke sette opp et trommesett om jeg så får 6 timer på meg" eller noe i den dur...

Da kan jeg også legge til at hans bandkamerat John Petrucci er like ille. Var på gitar-clinic på Imerslund Musikk for et par år siden da han var der. Han skulle da spille noen låter sammen med ferdig innspilte trommer og bass. Låta startet, og han skulle spille, men hadde ikke lyd. Etter litt roting fant han ut at han måtte slå på ampen for å få lyd. :roll:

 

De gutta er altfor bortskjemte :p

Lenke til kommentar

Dire Straits - Brothers in Arms

AcDc - Back in Black

Black Sabbath - Iron Man

Black Sabbath - Fairies Wear Boots

Status Quo - Pictures of Matchstick Men

Status Quo - Ice In The Sun

Bob Dylan - All Along The Watchtower

Bob Dylan - The Mighty Quinn

Pink Floyd - Wish You Were Here

Pink Floyd - Money

Pink Floyd - Waiting for the Worms

Led Zeppelin - Stairway to heaven

Led Zeppelin - Immigrant Song

Syd Barrett - Octopus

The Pink Fairies - Never Never Land

The Purple Gang - Granny Takes A Trip

The Small Faces - Green Circles

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...