SirAnderz Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg og en kompis og ei vennine har funnet ut at vi skal lage en "tribute" (hyllest) til generelt go gammel dags rock. Så har dere noen forslag til sanger som vi kan ta med? Bør være sånn at folk fra 40 og nedover gjenkjenner sangene helst da. Det vi har tenkt å gjøre er å spille en 30-40 sekund fra gjerne da en refrenget på hver enkelt sang da, kanskje en 4-5 sanger. Tips mottas me takk! Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Black Sabbath - Paranoid Kiss - Detroit rock city Deep Purple - Smoke on the water Ozzy Osbourne - Crazy train Guns 'n roses - Paradise City Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Takker så mycket for låtene.. Skal se litt mer innpå disse... Tror dere TOTO med Eye of the tiger er noe og ta med? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Led Zeppelin - Black Dog, The Ocean eller Rock And Roll The Jimi Hendrix Experience- Voodoo Chile (slight return), Crosstown Traffic eller Foxy Lady Black Sabbath - War Pigs King Crimson - 21st Century Schizoid Man Van Halen - Eruption The Clash - London Calling eller Koka Kola Ps. Toto skrev ikke Eye Of The Tiger. Det er "Survivor" sin låt. Og nei, Eye Of The Tiger er for pokker ikke å regne som en klassisk rock-låt, snarere 80-tallspop. Endret 13. juni 2005 av HalTan Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Takker for at du rettet på dette HalTan.. Skal sjekke ut dine og.. Ser ut til å bli bra dette Er det flere som har innspill så er det bare og komme med dem! Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Hva med litt AC/DC, Deep Purple, Dire Straits, megadeth, og Motley Crue f.eks? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Ja. Drit i Paradise City og Crazy Train. Ta heller med Queen med Bohemian Rhapsody og noe med The Ramones eller Wire eller noe i den duren. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Hvilke sanger med AC/DC anbefaler du da? Jeg er av den ganske yngre garde så jeg vet ikke helt hva som var "hip" for noen år tilbake viss du skjønner Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Hvis du ikke kjenner til musikken i det hele tatt, hvorfor i alle dager skal du lage en hyllest da? Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 The Ramones - I Wanna Live, evt Death Of Me. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Fordi jeg var på Wig Wam konsert her om dagen og hørte de hadde mange tøffe sanger(sang noen cover ja) og en va de hadde de bygd opp sånn som jeg har tenkt nå og håpte å finne igjen noen av groovene.. Hvorfor lage en hyllest, er for å få erfaring i å lage musikk rett og slett - tviler sterkt på at det blir noe populært greie men har lyst til å prøve litt forsjellig. Mike Portnoy kan ikke å sette opp et trommesett - men han spiller trommer fordi om.. kanskje litt dårlig eksempel men håper du forstår poenget.. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Mike Portnoy kan ikke å sette opp et trommesett LOL. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Hehe... Vet ikke helt om du ler av meg eller av Mike, men hvertfall så sier han det selv, og er det så rart? Han har hatt drum-tech de siste 20 åra. Eller retteresagt så sa han noe lignende, "Jeg kan ikke sette opp et trommesett om jeg så får 6 timer på meg" eller noe i den dur... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Led Zeppelin - Stairway to Heaven T-Rex - Get it on Pink Floyd - One Of These Days Neil Young - Like A Hurricane Procol Harum - Pandoras Box Ten Years After - Love like a man Emerson, Lake and Palmer - Brain Salad surgery The crazy world of Arthur Brown - Fire Deep Purple - Speed King Alice Cooper - Elected / School's Out Black Sabbath - The Wizard Jimi Hendrix - All Along The Watchtower Nazareth - Telegram Lenke til kommentar
Bone Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Noe fra Jethro Tull må jo være med.. Aqualung, eller noe slikt.. Too Old To Rock N' Roll, Too Young To Die, kanskje!? Hva med noe fra Staus Quo!? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Thin Lizzy - The Boys Are Back In Town Thin Lizzy - Dancing In The Moonlight T'Weed Lenke til kommentar
riktig Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hehe... Vet ikke helt om du ler av meg eller av Mike, men hvertfall så sier han det selv, og er det så rart? Han har hatt drum-tech de siste 20 åra. Eller retteresagt så sa han noe lignende, "Jeg kan ikke sette opp et trommesett om jeg så får 6 timer på meg" eller noe i den dur... Da kan jeg også legge til at hans bandkamerat John Petrucci er like ille. Var på gitar-clinic på Imerslund Musikk for et par år siden da han var der. Han skulle da spille noen låter sammen med ferdig innspilte trommer og bass. Låta startet, og han skulle spille, men hadde ikke lyd. Etter litt roting fant han ut at han måtte slå på ampen for å få lyd. De gutta er altfor bortskjemte Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Dire Straits - Brothers in Arms AcDc - Back in Black Black Sabbath - Iron Man Black Sabbath - Fairies Wear Boots Status Quo - Pictures of Matchstick Men Status Quo - Ice In The Sun Bob Dylan - All Along The Watchtower Bob Dylan - The Mighty Quinn Pink Floyd - Wish You Were Here Pink Floyd - Money Pink Floyd - Waiting for the Worms Led Zeppelin - Stairway to heaven Led Zeppelin - Immigrant Song Syd Barrett - Octopus The Pink Fairies - Never Never Land The Purple Gang - Granny Takes A Trip The Small Faces - Green Circles Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 The Pink Fairies - Never Never Land Den var artig, men tror ikke det er en mange vil gjennkjenne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå