Gå til innhold

Noen må dessverre gi opp.

Anbefalte innlegg

La meg bare si det at konspirasjonene som går hit og dit mht ok.no og ocshoot.no ikke akkurat gjør at jeg får respekt for hverken den ene eller den andre som kommer med det.

Ocshoot.no legger ned, ferdig med det, og ferdig med konspirasjoner opp og i mente.

Jeg vil tippe at jeg ikke er den eneste som er relativt lei at enkelte er totalt på hugget bare det ene eller andre nettstedet blir nevnt.

Så jeg håper inderlig at krigenes tid er over med dette.

Så må jeg bare få gjøre klart følgende :

Denne kommentaren er skrevet av meg som privatperson, og ikke de bedriftene jeg jobber for, har arbeidet for, eller kommer til å arbeide for noen gang.

Jeg holder ikke mer med den ene eller andre siden, så ingen flaming for hverken det ene eller det andre.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RIP ocshoot

dere var de serriøse, men akk, markedet tjener mer på peilingsløse fjortisser en på entusiastene.

men kanskje er dette også en sjans for overklokking.no til å ta ansvar, og komme med litt skikkelig stoff igjen?

Siden Norge nå mangler en serriøs side for hardbarka overklokkere..

Det kan sikkert få sjikk på litt vel useriøse preget dere har pådratt dere de siste par åra?

persjonlig ha jeg mer eller mindre sluttet med overklokking og gått over til selvbygg's audio, men jeg øyner en mulighet her..

BTW, har fulgt med på denne fine lille suppa mellom ok.no og ocshoot.no siden starten, og den er rett og slett så tragisk at den i grunnen burde få dø en stille død. ingenting å bry seg med etter min mening. ikke spiller det noen rolle lenger heller forsåvidt..

mvh

Marius

-full av burger og pepsi twist.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar
Nei jeg er rett og slett dum og teit.

Hwn har så enormt stor kraft på alle webshopper at de hele tiden er villig til å ofra alt kun for denne nettsiden. Kanskje dette kommer overraskende på deg og dine Coragol, men her har du en liten sannhet:

Dinside har huundre ganger mer innflytelse på webshoppene enn det du tror hwn og ocshoot har.

et av mange eksempler: Komplett gidder ikke engang å linke til tester gjort på produkter på deres egne sider.

Jeg har skrevet mange tester og merklig nok var jeg hwn nettverkets mest leste tester i 2004. Men INGEN av mine tester ble linket til av hverken nettshop, psdata og komplett. Ingen produsenter hadde det engang på nettsiden sin, med noen få unntak. Kanskje du syns testene og artiklene jeg skrev var faglig helt på jordet og underholdnigsverdien var lik null, men massen likte disse.

Det som kanskje er verdt å merke seg er at når dinside gjør en test er webshoppene på pletten med å linke til disse. De bruker sågar dinside logoen på i andre medier også.

Så du og adre bør rulle inn litt megalomanien her og innse at hwn ikke er så slagfult som du tror.

Eks mitt i dag for å underbygge mine påstander finner du her: Link

SE BANNEREN PÅ TOPPEN

Legger til at jeg ved et par anledninger har sett ok.no eller andre logoer i nettverket på disse webshoppene (senest på noen OCZ ram brikker hos nettshop), men jeg kan med hånd på hjerte si at jeg aldri har sett ocshoot logoen. Kanskje dette får øyene opp på noen som tror de er vikigere enn det de er ....

Ikke dum, men litt blond kanskje..? :hmm:

Tror du bør få fakta på bordet før du uttaler deg..

Dag har forøvrig lagt inn et innlegg på ocs som du bør lese, alt jeg sier

Lenke til kommentar

ocshoot har mistet all min respekt Colargol...

Alle fremstår som bitre mennesker og at alle andre er skyld i at det gikk åt skogen. Måten man henger ut tidligere annonsører og at man samtidig sitter å maler på samme tullet om at man er lovet støtte etc, viser bare at dette er folk som har så og si null peil på forettninger.

Alt her i næringslivet handler nemmelig om penger, og alle bedrifter er intressert i å ROI, altså return of investment.

3dfxcool's særavtale med ocshoot og deres medlemmer har gitt null utbytte, noe som fremgår av en svært bitter RuneG hos dere. Og dette overrasker meg ikke, siden så og si alle kjøper enten hos sine favoritter eller der det rett og slett er billigst. Jeg sier ikke at 3dfxcool er dyr, men jeg tror de har innsett at de må bruke mindre tid på avtaler som ikke gir de noe og heller finne andre veier som gir hard cash i kassa.

Så har vi brukerne der som virkelig beviser at de ikke hadde fått medlemskap hos mensa. Uttalelser som : Oi oi oi, jeg skal aldri kjøpe hardware igjen ever, jeg har kutta ut hw.no fordi at de er skyld i dette, ocshoot er verdens beste side etc. Dette er uttalelser som tyder på at brukeren er toppen 8 år.

Nok om det.

Når det gjelder kvalitet på tester og artikler må jeg si at personlig syns jeg ocshoot har gjort en fremdragende jobb her. Jeg innrømmer gjerne at jeg er imponert over både kunnskap og fromuleringsevne hos enkelte av forfatterne. Spesielt imponert over http://www.ocshoot.no/minneguide.htm

Men dessverre måles ikke kvalitet på en test hvor bra den er gjort eller hvor dyptgående den er. Noel Coward (film og teater kritiker) sa engang dette:

Hvordan kan man si om et stykke er bra?

Box Office.

altså hvor mye penger filmen spilte inn. Og slik er det her i livet at man måler hvor bra en artikkel er etter hvor mange lesere som leser den. Og dette er viktig for støttespillerne også. De måler hvor mange lesere det er der + effekten av den, slik at de kan baserer seg på hvor mye nettopp denne siden og skribenten skal støttes neste gang.

Og tydfligvis har det litt gitt liten effekt å være hos dere. En annen sak er kanskje at man er for dårlig til å få avtalen i boks hos dere. Men man lærer så lenge man lever, og jeg tipper dette var en lærdom for svært unge mennesker som de tar med seg videre i livet.

Men jeg håper virkelig at dere får forumet og irc kanalen til å gå. Og jeg skal nå legge denne saken vekk en gang for alle. Og la dere gå den stille død i møte.

Ønsker NilsG lykke til på dinside. Regner med at dyptgående tester og fremmedord da er en saga blott. Dag markedssjefen deres bør derimot ta seg en to tre kurs på BI, slik at han skjønner det meste elementære i næringslivet.

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

Øyvind sa dette:

3dfxcool's særavtale med ocshoot og deres medlemmer har gitt null utbytte, noe som fremgår av en svært bitter RuneG hos dere.

Hva mener du med dette?

Hvilken grunnlag har du for å si dette?

Hvem er Rune G?

Lurer fælt på om du kan svare for deg på dette, da jeg jobber på 3dfxcool.no....

mvh

Kjell Erik Budalen

GlobalCool AS

Endret av kjekka
Lenke til kommentar

Mente NilsG

Sitat :

Og 3dfxcool har også et "problem" - de forstår ikke hvorfor våre brukere ikke kjøper mer av dem (ref. rabattavtalen) ; vel jeg må dessverre si at etter at 3dfxcool fikk nye eiere så forsvant dynamikken i webshoppen

*saken er død for meg*

Lenke til kommentar
Mente NilsG

Sitat :

Og 3dfxcool har også et "problem" - de forstår ikke hvorfor våre brukere ikke kjøper mer av dem (ref. rabattavtalen) ; vel jeg må dessverre si at etter at 3dfxcool fikk nye eiere så forsvant dynamikken i webshoppen

*saken er død for meg*

Dette gir deg alikevel ikke noen dekkning for å utale deg om 3dfxcool har utbytte av ne eller ikke, så lenge du er totalt utenfor firmaet det faktisk gjelder.

mvh

Kjell Erik Budalen

GlobalCool AS

Endret av kjekka
Lenke til kommentar
vi takker Skrue for besøk på IRC kanalen vår under Gjest888 nicket hans! hyggelig å ha deg der, og velkommen tilbake!

Selv takk!

Min lille visitt der ble dessverre misoppfattet av noen, som straks strittet med det de hadde av pigger. Og ved første gangs pålogging ble jeg sågar også kastet ut. :no:

Min IP ligger tydeligvis på en eller annen svarteliste....

Nok om det....

Faktum er at jeg i lang tid, og i mange sammenheng har brukt mye tid på å megle mellom våre sites, både internt og mot ocs, uten at jeg har klart å nå frem.

Årsaken er først og fremst et forsøk på å bli kvitt utilbørlig hetsing og skittkasting fra enkelte av forumbrukerne på ocs, noe som også tidvis har rammet meg personlig.

I mine øyne fremstår slike ting som ganske krenkende, og vil dessverre være et bidrag til å undergrave seriøsiteten på en ellers god og informativ site.

Jeg har tillatt meg å kritisere, og også diskutere saken(e), med sentrale personer hos ocs. Og påpekt manglende moderering i endel sammenheng, da jeg synes at noen av brukerne hos ocs til tider har vært vel frittalende og usaklige.

Det gavner vel ingen å bruke tid på å rakke ned på andre?

I den senere tid har dette imidlertid blitt bedre, heldigvis, om enn noe for sent.

Samtidig så vil jeg også mene at problemet er / var relativt "enveis", ved at man svært sjelden, om noen gang, opplevde det samme her hos oss? Jeg for min del, har i alle fall til gode å registrere tilsvarende utfall her, uten dermed å mene at jeg har den fulle oversikt. Men i de kategoriene jeg vanker i, kan jeg ikke se at det noen gang har vært et problem.

--

Det mer enn antydes at overklokking.no har skylden for at ting har gått galt, og jeg siterer:

Det viser seg desverre at noen av våre konkurenter er så redd oss at de fremdeles bruker envær anledning til å sverte ocshoot ovenfor leverandører.

Uansett hvor useriøst dette er så har det desverre en effekt som slår svært negativt ut for oss.

Dette er ikke noe vi trur, dette har vi fått opplyst fra mennesker som har sittet i samme rom når dette fremlegges.”

Jeg for min del velger å tro, at de fleste webshops, produsenter og leverandører, faktisk er i stand til å foreta egne vurderinger mht hvor de ønsker å plassere sine bannere og reklameinnslag, uansett hva og hvordan man eventuelt måtte påvirkes fra andre kanter.

Når man så ikke frem med sine ærend, har man høyst sannsynlig ikke gjort jobben godt nok………

Til slutt vil jeg understreke at disse mine betraktninger er høyst private, og har ingen relasjoner til mitt engasjement på overklokking.no

Meget bra skrevet og ja det er et faktum at er du kjent her på forumet blir du automatisk rakket ned på der, Ikke av forumsledelsen men av brukere. Disse brukerne er som regel folk som trådte sine "barnesko" her på forumet og som av en eller annen grunn ble utestengt fra dette forumet .

Virker som disse har brukt ocshoot.no til å fremme sitt hat mot enkeltpersoner og mot HW.no.

Det merkelige er jo også å spore deres åpenbare dobbeltmoral,der de på ocshoot.no forteller om hvor glade de er for å være kvitt HW.no og at de aldri kommer til å savne dette, samtidig registrerer vi at de samme personer gang på gang registrerer seg her under falske nick, for enten å debatere eller lage kvalm i enkelte poster, ja ser endog at det er "falske nick" inne i denne posten .

Når det så gjelder ocshoot.no sine tester så har jeg aldri vært i tvil om at disse var gode, har ei heller vært i tvil om at det finnes en god del folk der som vet hva de gjør, men problemet er når det kommer brukere der som utelukkende skal "knuse" andre fordi de tilhører HW.no og samtidig utnevner seg selv til eksperter, ja da blir det et problem. Spesielt når en vet at disse startet som helt nybegynnere på HW.no 2-3 mnd tidligere og da måtte spørre om de mest grunnleggende ting :hmm:

Lenke til kommentar
.. og samtidig utnevner seg selv til eksperter, ja da blir det et problem. Spesielt når en vet at disse startet som helt nybegynnere på HW.no 2-3 mnd tidligere og da måtte spørre om de mest grunnleggende ting  :hmm:

Det første jeg tenkte da jeg leste dette var:

"The best one"

Litt intern humor for folk med elefanthukommelse :whistle:

Til saken:

Dersom Hardware Online AS sin ledelse har oppført seg slik som det er antydet er det ikke bra :realmad: . . . men så var det bevisene da.

Endret av Kvakksalveren
Lenke til kommentar

"The best one"?

Det ringer en bjelle der ett eller annet sted Kvakksalveren, men jeg klarer ikke å pinpointe akkurat den. Min hukommelse er dessverre litt preget av teflon i enkelte lag. :blush:

Men var det ikke en bruker her med det nicket en gang tro?

---

Ja, så var det disse bevisene da. Man (ocs) har jo ropt og skreket om slike ting i tidligere situasjoner også, men uten at man i noen sammenheng har klart (eller villet?) legge fakta på bordet.

Det er mildest talt forunderlig at disse ikke forlengst er fremlagt? Påstandene er jo også bortimot injurierende, så det kan kanskje være en årsak til manglende konkretisering? Man kan jo risikere litt av hvert, enten det er sant eller usant........

Nesten like forunderlig er det vel også at man ikke på noe tidspunkt har fått noen reaksjon / dementi fra den / de det gjelder, i HWN.

Denne saken kan da umulig ha gått dem hus forbi?

Uten på noen måte å rettferdigjøre hverken det ene eller det andre, men det er tross alt fristende å trekke frem et gammelt ordtak; "I krig og kjærlighet er allting tillatt".

Om det, (mot alle formodninger) skulle være et snev av sannhet i de påstandene som fremsettes, noe jeg personlig er sterkt i tvil om, hvorfor svarer da ikke de "forsmådde" med samme mynt, over forhandlingsbordet? (Ref: Krig og kjærlighet).

Kanskje de er mer rettenkende og etterrettelige enn menigmann? Det vet jeg lite om, og får bare stå som en tanke. Men det er nærliggende å tro, at de neppe er mer "religiøse" enn allmenheten, når det kommer til det harde.

Samtidig, og paradoksalt nok, kritiseres jo også potensielle bidragsytere / annonsører for manglende ordholdenhet.

Det skytes med andre ord i nær sagt alle retninger, i et forsøk på å redde eget skinn, i den forstand som at "vi har ikke gjort noen feil, alle andre har skylda". Mon det, Dag?

Så navlebeskuende skal det strengt tatt ikke være lov til å fremstille seg selv.

Samtidig har jeg med en viss interesse, notert meg at markedsansvarlig hos ocs, ser ut til å ha en relativt laber oppfatning av mitt intellekt, i sitt tilsvar i "sin" tråd hos ocs.

Greit nok det, han må gjerne både mene og tro hva han vil.

Vedkommende tar også for gitt at jeg er et skinnhellig krek, ved at jeg slett ikke mente hva jeg uttalte innledningsvis i denne tråden. For det kan da umulig være sant at jeg i et anfall av oppriktighet og medfølelse, syntes at det var synd at det gikk galt for ocs?

Neida. Det ble etter sigende, bare sagt for å provosere. Provosere hva, eller hvem?

For å fortsette litt i samme terminologi, ettersom jeg sjøl har bragt på banen dette begrepet noen linjer ovenfor her, tillater jeg meg å nevne at jeg i sin tid var en meget god skytter.

Og har også opptrådt som anviser på mang en skytebane. Men maken til skivebom som er gjort meg til del i denne saken, har jeg sjelden sett!

Puss brillene Dag, og prøv å finne igjen gangsynet.....

Quo Vadis?

Lenke til kommentar

Sitat fra en post av Nils G...

Og vi har førstehåndsopplysninger ang. at HWN ledelsen har rent rundt og snakket dritt om oss - dette er ikke noe vi sitter og finner på.

Selvsagt ville det være helt topp for oss om noen av de som vet at dette har foregått ville innrømme dette offentlig.

Men jeg regner ikke med at dette vil skje siden dette kan få konsekvenser for vedkommendes arbeidssituasjon, dette er selvsagt HWN ledelsen klar over også - det er nettopp derfor de har turt å holde på med dette.

MEN - en av de som vet at dette har foregått er på leting etter ny jobb, får han det så burde det ikke være noen grunn til at han ikke skrev at slik skittkasting har foregått.

Og vi vet også et det er "forbannelse" på "gulvet" i webshopper fordi ingen ville støtte oss (det hjelper ikke å komme og ville støtte oss etter at ryktet var ute om at jeg hadde fått freelance jobb og akseptert oppdrag, dette anser jeg som spill for galleriet).

Og HWN medarbeidere som ennå tror at vi finner på dette; jeg antar dere trekker dere ut av HWN hvis beviset kommer ? Hvis ikke aksepterer dere jo å være en del av råttenskapen....

Vil tro d ikke er bare sprøyt han kommer med, selvsagt kommer ikke hw til å si at de har drevet med skittenspill offentlig? Hva ville skje da mon tro..

Er ikke røyk uten ild er d noe som heter, eller no i den duren affal :p

Og ja Skrue, kompentansen på ocs er flere ganger bedre enn hw og ok.no. Er ikke noe å komme fra d. Bare å sjekke orb'en på 3dmark og sammenlign testene som er gjort av de forskjellige sidene..

Lenke til kommentar
Og ja Skrue, kompentansen på ocs er flere ganger bedre enn hw og ok.no. Er ikke noe å komme fra d. Bare å sjekke orb'en på 3dmark og sammenlign testene som er gjort av de forskjellige sidene..

Det er vel ingen som har vært i tvil om kompetansen hos osc?

Men at den er "flere ganger bedre" enn hos Hw- og overklokking.no er vel å ta i.

Du kan da ikke stirre deg blind på et godt 3D-resultat på orben, og dermed tro at det er synonymt med all-verdens spisskompetanse!

Unge mann, vår dataverden består av litt andre ting enn sprengklokking av CPU og GPU, det bør du ha fått med deg.

Om ikke vi her foreløpig kan skilte med en drøss med kuldegrader på en CPU, så kan det jo tenkes at vi en dag gjør det!

Teknologien bak dette er jo ikke værre enn at man i samarbeid med en dyktig fagmann, fort kan arrangere det samme, bare for å ha nevnt akkurat det aspektet.

Men kompetanse er et vidtomfavnende begrep, som nødvendigvis også omfatter en rekke andre aktuelle områder. Det kan jo hende at vi har våre pre på litt andre områder, enn fasekjøling?

Det bør du ikke glemme! Samtidig er jeg slett ikke så sikker på om du er rette mann til å vurdere det.

Ellers setter vi pris på at SMS-språk i størst mulig grad holdes unna trådene våre.

Bruk det gjerne på mobiltelefonen din, men ikke her!

Lenke til kommentar

Nå bør du seriøst roe deg Skrue før dette blir svært ubehagelig for dere.

Jeg kan fortsette en stund og kan godt ta det her også om du heller vil det.

Jeg mistenker at du ikke vet konsekvensene av hva du faktisk driver med her og anbefaler deg at du kontakter ledelsen i selskapet du i kraft som moderator representerer før du fortsetter dette.

Vi kan fortsette denne diskusjonen lenge, dog er det ikke meg eller ocs dette går utover, noe å tenke på kansje?

Lenke til kommentar

Dag - vi lar dere forsvinne inn i historien uten å blande oss mer.

Ønsker deg og dine lykke til videre. Håper du får det til på din side, hvor du vil møte andre tidligere hw skribenter.

Jeg for min del har hatt stor glede av innholdet deres, selv om jeg selv ikke er den store klokkeren. Syns dere har gjort en kjempe jobb, og syns det er synd at webshoppene ikke støttet opp rundt dere.

Jeg vet at kompentansen på enkelte av brukerne deres var svært høy, og noen av disse var nøytrale til hvilket forum de var på. Dessverre hadde dere i likhet med hw forumet, en del mindre oppadgående brukere.

Synd at dere skulle havne i en situasjon som dere har gjort, men å sitte å skylde på alt og alle holder ikke mål. Enten gjør dere noe med det, ellers lar dere være. Fra et juridisk standpunkt styrker det ikke saken deres å offentlig beskylde hw og tidligere støttespillere for deres bortgang.

Jeg vet at det starter opp en annen nettside som merklig nok har fått støtte hos flere webshops. Disse har klart det utrolige å få en avtale der og da. Alle som er i næringslivet vet at løfter som regel renner ut i sanden. Dere skulle kanskje vært bedre på å få avtalene i hus, enn å sitte å stole på løfter.

En annen feil jeg tror dere gjorde var å inngå en særavtale for brukerne med en webshop, dette betydde at dere faktisk favorittiserte en leverandør fremfor alle andre. Tanken er god for brukerne, men blir kanskje ikke godt mottatt hos støttespillerne deres.

Men igjen håper jeg du trives i dinside, og det er ikke unaturlig at man som skribent skifter beite. Dog syns jeg det er synd at ditt hjertebarn skulle forsvinne.

Hvis det er en trøst vil jeg si at jeg anser flere av deres skribenter som utrolige dyktige innen sitt felt. Jeg har fått masse kunnskap om et område jeg selv har vært svak på. Du og ditt hjertebarn skal ha med dere at dere var best for det dere brant mest for. Så jeg kommer sikkert til å lese dine og andre skibenters tester når jeg kommer over de på andre nettsider.

Lykke til på ferden for deg og dine.

Lenke til kommentar

Meget bra skrevet og ja det er et faktum at er du kjent her på forumet blir du automatisk rakket ned på der, Ikke av forumsledelsen men av brukere. Disse brukerne er som regel folk som trådte sine "barnesko" her på forumet og som av en eller annen grunn ble utestengt fra dette forumet .

Virker som disse har brukt ocshoot.no til å fremme sitt hat mot enkeltpersoner og mot HW.no.

Det merkelige er jo også å spore deres åpenbare dobbeltmoral,der de på ocshoot.no forteller om hvor glade de er for å være kvitt HW.no og at de aldri kommer til å savne dette, samtidig registrerer vi at de samme personer gang på gang registrerer seg her under falske nick, for enten å debatere eller lage kvalm i enkelte poster, ja ser endog at det er "falske nick" inne i denne posten .

Når det så gjelder ocshoot.no sine tester så har jeg aldri vært i tvil om at disse var gode, har ei heller vært i tvil om at det finnes en god del folk der som vet hva de gjør, men problemet er når det kommer brukere der som utelukkende skal "knuse" andre fordi de tilhører HW.no og samtidig utnevner seg selv til eksperter, ja da blir det et problem. Spesielt når en vet at disse startet som helt nybegynnere på HW.no 2-3 mnd tidligere og da måtte spørre om de mest grunnleggende ting  :hmm:

du er så irriterende at jeg kunne ha banket deg opp big time.

eneste du snakker om er "the best one" eller dp som han fikk byttet nick til, ingen andre enn han ble bannet og gikk under flere nick. helt utrolig at du i det hele tatt gidder å åpne kjeften, har du ikke funnet ut selv at det bare kommer dumme/idiotiske ting ut av den?

Endret av Sesam
Lenke til kommentar
du er så irriterende at jeg kunne ha banket deg opp big time.

eneste du snakker om er "the best one" eller dp som han fikk byttet nick til, ingen andre enn han ble bannet og gikk under flere nick. helt utrolig at du i det hele tatt gidder å åpne kjeften, har du ikke funnet ut selv at det bare kommer dumme/idiotiske ting ut av den?

Dessverre hadde dere i likhet med hw forumet, en del mindre oppadgående brukere.

I rest my Case.

Lenke til kommentar
nå har du en litt mer vennlig tone, noe jeg liker. Ocshoot.no ble "dømt til døden" når de har blitt svertet av f.eks overklokking.no i lengre tid. jeg er ikke ansatt i ocshoot.no, men har gode venner som skrev artikler der! jeg kan si at jeg er aktiv på irc kanalen deres og forumet.

Er ikke du utestengt? :whistle:

Forøvrig driver ocshoot til stadighet og hinter om at hwn-nettverket prøver å presse de ut. Dog nevnes det aldri noe om noen konkrete tilfeller eller noen bevis for dette, intill det motsatte er bevist velger jeg å tro at dette bare er forsøk på å gjøre akkurat det samme mot hwn.

Noen som ønsker å uttale seg om dette da?

tja, kanskje det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...