Gå til innhold

Noen må dessverre gi opp.

Anbefalte innlegg

nå har du en litt mer vennlig tone, noe jeg liker. Ocshoot.no ble "dømt til døden" når de har blitt svertet av f.eks overklokking.no i lengre tid. jeg er ikke ansatt i ocshoot.no, men har gode venner som skrev artikler der! jeg kan si at jeg er aktiv på irc kanalen deres og forumet.

Er ikke du utestengt? :whistle:

Forøvrig driver ocshoot til stadighet og hinter om at hwn-nettverket prøver å presse de ut. Dog nevnes det aldri noe om noen konkrete tilfeller eller noen bevis for dette, intill det motsatte er bevist velger jeg å tro at dette bare er forsøk på å gjøre akkurat det samme mot hwn.

Noen som ønsker å uttale seg om dette da?

Tror nok Nils kan komme med noen "bevis" om han ser seg nødt til d, men jeg tror han holder seg for god til d..

En trist dag for oss alle som liker overklokking, vil ikke bli d samme heretter :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I stor grad så blir det økonomiske grunner ja, dette pga de blant annet trenger dedikert server for å drifte.

Alle driftutgifter har blitt til nå dekket av NilsG sin egen lommebok men blir nok litt voldsomt med dedikert server fra privat lommebok.

Jeg kommer til å savne OcShoot.no mye da jeg er like mye der som her.

Lenke til kommentar
vi takker Skrue for besøk på IRC kanalen vår under Gjest888 nicket hans! hyggelig å ha deg der, og velkommen tilbake!

Selv takk!

Min lille visitt der ble dessverre misoppfattet av noen, som straks strittet med det de hadde av pigger. Og ved første gangs pålogging ble jeg sågar også kastet ut. :no:

Min IP ligger tydeligvis på en eller annen svarteliste....

Nok om det....

Faktum er at jeg i lang tid, og i mange sammenheng har brukt mye tid på å megle mellom våre sites, både internt og mot ocs, uten at jeg har klart å nå frem.

Årsaken er først og fremst et forsøk på å bli kvitt utilbørlig hetsing og skittkasting fra enkelte av forumbrukerne på ocs, noe som også tidvis har rammet meg personlig.

I mine øyne fremstår slike ting som ganske krenkende, og vil dessverre være et bidrag til å undergrave seriøsiteten på en ellers god og informativ site.

Jeg har tillatt meg å kritisere, og også diskutere saken(e), med sentrale personer hos ocs. Og påpekt manglende moderering i endel sammenheng, da jeg synes at noen av brukerne hos ocs til tider har vært vel frittalende og usaklige.

Det gavner vel ingen å bruke tid på å rakke ned på andre?

I den senere tid har dette imidlertid blitt bedre, heldigvis, om enn noe for sent.

Samtidig så vil jeg også mene at problemet er / var relativt "enveis", ved at man svært sjelden, om noen gang, opplevde det samme her hos oss? Jeg for min del, har i alle fall til gode å registrere tilsvarende utfall her, uten dermed å mene at jeg har den fulle oversikt. Men i de kategoriene jeg vanker i, kan jeg ikke se at det noen gang har vært et problem.

--

Det mer enn antydes at overklokking.no har skylden for at ting har gått galt, og jeg siterer:

Det viser seg desverre at noen av våre konkurenter er så redd oss at de fremdeles bruker envær anledning til å sverte ocshoot ovenfor leverandører.

Uansett hvor useriøst dette er så har det desverre en effekt som slår svært negativt ut for oss.

Dette er ikke noe vi trur, dette har vi fått opplyst fra mennesker som har sittet i samme rom når dette fremlegges.”

Jeg for min del velger å tro, at de fleste webshops, produsenter og leverandører, faktisk er i stand til å foreta egne vurderinger mht hvor de ønsker å plassere sine bannere og reklameinnslag, uansett hva og hvordan man eventuelt måtte påvirkes fra andre kanter.

Når man så ikke frem med sine ærend, har man høyst sannsynlig ikke gjort jobben godt nok………

Til slutt vil jeg understreke at disse mine betraktninger er høyst private, og har ingen relasjoner til mitt engasjement på overklokking.no

Lenke til kommentar

Dette gjør meg ikke så mye egentlig.. Jeg leste litt på OcShoot før, men jeg likte ikke sida så godt så jeg slutta å lese der.

Vis der Skrue sier er sant (noe jeg tror det er) så er det ganske oppsiktvekkende! Det blir for sumt å gjøre sånn.

Lenke til kommentar
Synd for de som blir rammet. Dog skal jo forumet bestå sier de, så de som er aktive vil vel holde det i live noen mnder til. Men det går nok mot en endelig død dessverre.

Morsomt å se hvor de skribentene dukker opp. Itavisen, digi og dinside er helt uaktuelt. Så hvis de ikke vil jobbe for ok.no er vel Itpro det eneste alternativet. Men der er vel også økonomien skrall.

Ja ja, overklokking er jo allikevel en utdøende nerdesport, med et begrenset nedslagsområde. Dog er jeg alltid intressert i litt lett klokking, men er ikke selv noen ekstrem klokker.

MEn nå ser jeg at klokken er blitt mye, så nå får jeg vurdere senga. SKal opp klokken 0700 i morra

ja det er på tide

Lenke til kommentar

Det mer enn antydes at overklokking.no har skylden for at ting har gått galt, og jeg siterer:

Det viser seg desverre at noen av våre konkurenter er så redd oss at de fremdeles bruker envær anledning til å sverte ocshoot ovenfor leverandører.

Uansett hvor useriøst dette er så har det desverre en effekt som slår svært negativt ut for oss.

Dette er ikke noe vi trur, dette har vi fått opplyst fra mennesker som har sittet i samme rom når dette fremlegges.”

Jeg for min del velger å tro, at de fleste webshops, produsenter og leverandører, faktisk er i stand til å foreta egne vurderinger mht hvor de ønsker å plassere sine bannere og reklameinnslag, uansett hva og hvordan man eventuelt måtte påvirkes fra andre kanter.

Når man så ikke frem med sine ærend, har man høyst sannsynlig ikke gjort jobben godt nok………

Hvis du leser litt mer grundig, så vil du oppdage at det er skrevet i klartekst at vi ikke snakker om overklokking.no

Vi antyder ikke at dere (ok.no) har hatt noe med det å gjøre. Det ble sagt arbeidsgiver, og med mindre du er arbeidsgiveren til Erik Nilsen (Pritorian) er det altså ikke snakk om ok.no :)

Når det gjelder å gjøre jobben godt nok, så er jeg av den meningen at testene våres var gode, grundige og ærlige.

Om du mener at testene jevnt over ikke var grundige nok, så ser jeg to grunner til det:

1. Nivået på testene ligger for høyt for deg slik at du ikke skjønner dem.

2. Du skaper deg

Min oppfatning av deg er at du er for smart til å havne under alternativ nr1, bare så det er sagt.

-------------------------------------

Ang nedleggelsen:

For de av dere som tror at ærlighet varer lengst, så er det kanskje på tide å revurdere.

Lenke til kommentar

Syns det er betenkelig at en gruppe mennesker som er deltagere på et annen forum kommer hit inn og slenger beskyldninger om at det er hwn sin feil at deres forum gikk åt skogen.

Alle i hwn syns det er synd at ocshoot forsvinner, og vi ønsker selvfølgelig at de som ønsker det deltar på diskusjoner her på ok.no. Men ikke til enhver pris. Jeg for min del syns det er helt for jævlig å høre på whininga til enkelte om at ok.no og hwn er noe dritt og de er skyld i alt.

Ocshoot mistet også litt av troverdigheten med å legge skylda på at de ikke fikk støtte fra noen. Hvorfor fikk de ikke støtte? Var de ikke gode nok, hadde de ikke nok leserskare?

Når samtlige av potensielle støttespillere ikke spytter inn en eneste krone er ikke det fordi hwn tar alle pengene. Nei det er faktisk en avgjørelse tatt av den webshoppen/produsenten eller hva nå ellers det skulle være.

Jeg følger med på tråden på ocshoot og ser folk hyle ut at de skal slutte å handle på norske webshops og at komplett har skylda. Jeg har vel sjelden ledd mer i mitt liv. Greit at hwn har en del yngre brukere, men vi kan vel fastslå at det ikke er akkurat en samling av mensa medlemmer på ocshoot sidene heller....

Dog har ocshoot ikke klart å gå opp en side som går økonomisk, hva dette renner ut i har ikke noe med dårlige tester eller brukere. Dette har noe med at de ikke har klart å selge konseptet inn hos støttespillerne.

Men nå er det en kjensgjerning at nerder mangler sosiale antenner, så det er vel kanskje en mulighet for at de ikke har klart å formidle sitt budskap på rett måte.

Kanskje de kan ta en pengeinnsamling blandt sine mange faste og lojale fans, så kan vi se hvor mye de samler inn.

Men det er synd at ocshoot faller bort, men jeg syns ikke medlemmene derfra skal kunne fritt rope ut at det er hwn og alle brukerne der sin feil at dette skjer. Og har dere behov for det, så gjør det på eget forum. For der er dere jo i deres egen verden og ingen bryr seg om det. Ikke engang eventuelle sponsorer.

*oppgitt over enkelte her*

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar
Men det er synd at ocshoot faller bort, men jeg syns ikke medlemmene derfra skal kunne fritt rope ut at det er hwn og alle brukerne der sin feil at dette skjer. Og har dere behov for det, så gjør det på eget forum. For der er dere jo i deres egen verden og ingen bryr seg om det. Ikke engang eventuelle sponsorer.

*oppgitt over enkelte her*

Har du ikke fått med deg en ting her eller spiller du bare dum og ignorant? Har ingenting med brukerne på hw.no og ok.no, men eierne

Vil tro at d er ugler i mosen her, at hw.no har misbrukt sin "markedsmakt". Er helt sikker på at hw.no har en liten finger med i spillet angående manglende sponsorer til ocshoot. Skal ikke gå inn i detaljer om ting jeg ikke helt vet, men d har vært ondt blod mellom Nils/ocshoot og hw-nettverket lenge. Noe som de fleste som har vært med lenge på oschoot/hw.no vet

Håper Nils legger fram d han vet, så kan vi alle se hva som ligger bak

*også oppgitt av enkelte her*

Endret av Colargol
Lenke til kommentar

Nei jeg er rett og slett dum og teit.

Hwn har så enormt stor kraft på alle webshopper at de hele tiden er villig til å ofra alt kun for denne nettsiden. Kanskje dette kommer overraskende på deg og dine Coragol, men her har du en liten sannhet:

Dinside har huundre ganger mer innflytelse på webshoppene enn det du tror hwn og ocshoot har.

et av mange eksempler: Komplett gidder ikke engang å linke til tester gjort på produkter på deres egne sider.

Jeg har skrevet mange tester og merklig nok var jeg hwn nettverkets mest leste tester i 2004. Men INGEN av mine tester ble linket til av hverken nettshop, psdata og komplett. Ingen produsenter hadde det engang på nettsiden sin, med noen få unntak. Kanskje du syns testene og artiklene jeg skrev var faglig helt på jordet og underholdnigsverdien var lik null, men massen likte disse.

Det som kanskje er verdt å merke seg er at når dinside gjør en test er webshoppene på pletten med å linke til disse. De bruker sågar dinside logoen på i andre medier også.

Så du og adre bør rulle inn litt megalomanien her og innse at hwn ikke er så slagfult som du tror.

Eks mitt i dag for å underbygge mine påstander finner du her: Link

SE BANNEREN PÅ TOPPEN

Legger til at jeg ved et par anledninger har sett ok.no eller andre logoer i nettverket på disse webshoppene (senest på noen OCZ ram brikker hos nettshop), men jeg kan med hånd på hjerte si at jeg aldri har sett ocshoot logoen. Kanskje dette får øyene opp på noen som tror de er vikigere enn det de er ....

Lenke til kommentar

Forskjellen er uten tvil: Ocshoot drev med overklokking.. type ekstremklokking.

Hvorfor får et hovedkort "god overklokker" hos hw.no og "dårlig overklokker" på ocshoot? Det er fordi kravene til hovedkortene er høyere og det skal mer til før de faller i smak..

Men hvorfor skal man slenge drit? La oss stoppe med det

Lenke til kommentar

Hvis du leser litt mer grundig, så vil du oppdage at det er skrevet i klartekst at vi ikke snakker om overklokking.no

Vi antyder ikke at dere (ok.no) har hatt noe med det å gjøre. Det ble sagt arbeidsgiver, og med mindre du er arbeidsgiveren til Erik Nilsen (Pritorian) er det altså ikke snakk om ok.no :)

Når det gjelder å gjøre jobben godt nok, så er jeg av den meningen at testene våres var gode, grundige og ærlige.

Om du mener at testene jevnt over ikke var grundige nok, så ser jeg to grunner til det:

1. Nivået på testene ligger for høyt for deg slik at du ikke skjønner dem.

2. Du skaper deg

Min oppfatning av deg er at du er for smart til å havne under alternativ nr1, bare så det er sagt.

-------------------------------------

Ang nedleggelsen:

For de av dere som tror at ærlighet varer lengst, så er det kanskje på tide å revurdere.

Forman: Ok, du har selvsagt rett.

Jeg var nok litt for sneversynt mht hvem og hva, beklager det. HW-nettverket består jo av mer enn overklokking.no ja.....

Når det gjelder "å gjøre jobben godt nok": Du misforstod meg nok litt der, ettersom jeg slett ikke tenkte på tester og omtaler!

Som gjennomgående er svært gode, selv om det også hos ocs forekommer enkelte "frosker".

Hvor smart jeg er skal jeg ikke spekulere videre på, men la det være sagt at jeg tror at jeg skal henge med på det meste av stoff innenfor tester og omtaler, generelt sett. Noe du for så vidt også påpeker.

Det jeg imidlertid tenkte på mht jobb, var hvordan man ovenfor potensielle bidragsytere og annonsører, markedsførte seg! Og det er jo noe helt annet...

Får man det ikke til, i en sikkert steintøff hverdag, så er det leit uansett hvem det rammer.

Hva man nå enn måtte tro om ærlighet; Jeg er i alle fall fortsatt i troen på at den til slutt vil vare lengst...

Lenke til kommentar
vi takker Skrue for besøk på IRC kanalen vår under Gjest888 nicket hans! hyggelig å ha deg der, og velkommen tilbake!

Selv takk!

Min lille visitt der ble dessverre misoppfattet av noen, som straks strittet med det de hadde av pigger. Og ved første gangs pålogging ble jeg sågar også kastet ut. :no:

Nok om det....

jeg tviler sterkt på at du ble bannet, er vel heller du som rotet litt. og du ble IKKE kastet ut, du valgte selv å gå.. så ikke skap deg ;)

Lenke til kommentar

Selv takk!

Nok om det....

jeg tviler sterkt på at du ble bannet, er vel heller du som rotet litt. og du ble IKKE kastet ut, du valgte selv å gå.. så ikke skap deg ;)

Stemmer. Som jeg forklarte Skrue har det vært mange idioter inne på kanalen via webchat. 90% av de som bruker den kommer kun for å være frekke og lage kvalme. Derfor blir mange skeptiske til brukere som logger på med nicket Guest.

Hadde du byttet nick slik vi foreslo hadde du sluppet mistenksomme grinebitere ;)

Hvis du har prøvd å logge på, og du har fått beskjed om at du er bannet så har ikke det noe med deg å gjøre, men selve webchat. Når det kommer folk inn og lager bråk, så banner vi hosten til webchat for å slippe dem. Desverre går dette også ut over andre som bruker den.

Ingen har hittil fått staus som uønsket på kanalen vår, og slik håper jeg det forblir :)

Alle er velkomne så lenge de klarer å oppføre seg.

Lenke til kommentar

Selv takk!

Nok om det....

Vel Sesam, jeg skaper meg faktisk ikke.

Du kan jo høre med Nils? Han innrømmet faktisk på forespørsel at han kastet meg ut, ved første pålogging . Han har tydeligvis registrert min IP, og reagerte vel utifra en mistanke om at jeg kanskje var ute etter å lage rabalder?

Det har aldri vært min hensikt, tvertimot! Det bør vel også fremgå av mine tidligere kommentarer i denne tråden, og for den saks skyld også i andre sammenheng.

Noen av dere kjenner meg vel såpass godt etterhvert, og bør derfor vite bedre.

formann har vel også en plausibel forklaring til det som hendte, ved at hosten til webchat kanskje var / er uglesett.

formann:

Utifra det du forteller, kan jeg godt forstå at man blir litt skeptisk. Greia var imidlertid at jeg gjorde meg til kjenne på første forespørsel, og det var etter det at jeg møtte litt "motbør" kan man si.

Og ja, jeg forsøkte faktisk å bruke nicket mitt også, men fikk beskjed om at det allerede var i bruk? Ettersom det var ganske sent på natten orket jeg ikke å fundere så mye på akkurat det, og logget meg (uheldigvis) på som gjest.

Jeg tror også at jeg kan si at jeg nok tilhører en ganske veloppdragen og høflig gruppe mennesker, kanskje i kraft av min alder og "gammeldagse" oppdragelse?

Og vil nok bli høylig forbauset om jeg skulle få beskjed om at jeg ikke klarte å oppføre meg.

Men nå synes jeg nok at det ble litt vel mye snakk om meg og min person i denne tråden, og det er slett ikke min hensikt.

La meg minne om at jeg som trådstarter var den første her i forumet til å beklage det som har skjedd hos ocs, en beklagelse som slett ikke var tatt ut av luften.

Og som jeg fortsatt står ved.....

Lenke til kommentar
Skrue : Hvis et nick er opptatt, så tar du en liten vri på det; "Skrue_ , eller Skrue^" f.eks. Så går alt bra :)

Jada Lenniz, jeg vet jo det.

Men i en sen natterstime så er det ikke alltid at man tenker på slike alternativer.

Når / om jeg ved en senere anledning skulle få lyst til å logge meg på igjen, så skal jeg nok få det til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...