Kenny-boy Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 har tenkt til å kjøpe harddisk denne uka og lurer derfor på om jeg kan bruke s-ata eller må bruke ata (noe som jeg tror mest på at jeg må) (se på bildet: har satt røde ringer rundt det som jeg tror viser at jeg har ata) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 se hvem som har produsert hovedkortet og sjekk spesifikasjonene så skal det nok stå der Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Ifølge bildet har du kun ATA, også kalt PATA (paralell ATA). SCSI er et annet grensesnitt for harddisker som er beregnet servere o.l. Lenke til kommentar
Kenny-boy Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 se hvem som har produsert hovedkortet og sjekk spesifikasjonene så skal det nok stå der hvor ser jeg det? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Hva med å åpne PCen din og lete etter S-ATA-kontakter? Det vil spare deg for mye tid med å lete rundt på nettet... Edit: Sånn ser de ut: Endret 13. juni 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
Kenny-boy Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Hva med å åpne PCen din og lete etter S-ATA-kontakter? Det vil spare deg for mye tid med å lete rundt på nettet... hehe er så jævli n00b på pc-deler osv, så det skjønner jeg ikke noe av... men se på bildet jeg har her: håper det betyr at jeg har sata Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Det virker sånn ja. Men før eller senere må du åpne PCen for å sjekke, og da kan du likesågodt gjøre det nå, og sjekke opp mot bildet jeg la inn over her. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 I følge bildene du har posta, kan du fint bruke både Sata og vanlige ata disker i maskinen din. Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Kan du ikke bare åpne kabinettet, og sjekke? Søk på google etter S-ATA kontakt, så finner du det fort ut. "Det enkle er ofte det beste" Lenke til kommentar
Kenny-boy Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 takk for alle svar! har sjekka nå og det ser ut som det skal funke med s-ata har bare ett spørsmål til: er det bare å plugge inn de to ledningene og plassere harddisken inni kabinettet, så vil alt fungere? (har en ide/ata harddisk fra før) Lenke til kommentar
Magic Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Ja, men etterpå må du formatere harddisken, så er alt i orden:) Lenke til kommentar
Kenny-boy Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Ja, men etterpå må du formatere harddisken, så er alt i orden:) må jeg formatere begge eller bare den nye? Lenke til kommentar
Thoth Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Bare den nye, men du må partisjonere først. Muligens må du også installere driver for sata kontrolleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå