Ardie Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Microsoft har "lansert" Microsoft RAW Image Thumbnailer and Viewer. Les mer her. Det kan lastes fra her (48 MB). Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Fungerer ypperlig men trenger en ganske rask maskin før det går like glatt som JPEG. Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Mange gode tips her. Jeg har både Photoshop 7.0 (ikke slettet den ennå), Photoshop CD og CS2. Tar mye bilder i RAW (20Ds RAW= .CR2), men konverterer alltid til .DNG-fil (den blir noe mindre enn .CR2 fila) og så går den å bruke nesten i alle program som handler "RAW". (Adobe DNG converter hentes fra nettsiden til ADOBE- gratis). Jeg har ingen problem med å lese preview av disse filene, hverken i CS eller CS2 (se bildet under) Tror ikke det skal være forskjell på om du sitter på MAC OSX (Panther eller Tiger) eller en Windows versjon - Photoshop CS fungerer i konas WIN2000/pentium 2) TIPS: Fjern alt av photoshop-filer og Reinstaller CS2 Husk i alle fall å laste ned siste versjon av CAMERA RAW plug-in og legg den i folder FILE FORMAT. Jeg bruker MAC, fordi alle sier at WINDOWS XP er så enkelt å bruke. Endret 15. juni 2005 av xST©NE2005 Lenke til kommentar
Durabont Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Til Ardie, og alle som har svart på mitt innlegg. TAKK!!! Problemet lå altså hos Windows som ikke støttet RAW-formatet. Oppdatering til XP er lastet ned, og alt fungerer alt slik det skal. Nå er det bare å stille inn 350'n på RAW. Takk igjen. Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Bare hyggelig å kunne hjelpe. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå