Gå til innhold

Tresemester ordning - ingeniør (2fy2mx3mx)

Feh

Anbefalte innlegg

Noen som har gått tresemester-ordning på en eller annet ingeniør linje? Det vil si at man begynner i juni med f.eks 2fy, 2mx og 3mx, og tar det det første året i tillegg til den vanlige undervisningen, mens andre og tredje semester følger det vanlige oppsettet for linja.

Jeg har tenkt til å ta denne ordningen på en batchelor i data-ingeniør med embedded systems (elektronikk for det meste), men lurer på om jeg både orker og klarer å gjennomføre det?

Det står mellom dette, eller et ingeniørforberedende forkurs, med matte og fysikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk vurdert dette, men tror det kan bli forferdelig hardt.. Hvordan ligger snittet på data-ingeniør forresten? Vurderer dette ganske sterkt egentlig, men da må jeg motiveres..

Skal forresten ta 2MX til neste år(VK2)..

Endret av mihcaoj
Lenke til kommentar

Etter en lang prat med mamma og pappa i går, fant jeg ut at jeg skulle droppe tresemester (data-ingeniør linja er visst vanskelig nok fra før), og gå forkurs for ingeniør, matte og fysikk istedenfor... Det er 16 timer i uka, i et år, og da har jeg det jeg trenger for å begynne på data-ingeniør.

Ved Høyskolen i Buskerud (HiBu) var det ifjor 44 plasser på data-ingeniør, og alle med primær- og ordinærvitnemål kunne komme inn (ingen nedre poenggrense for å søke). Men det lønner seg jo uansett å ha så høy poengsum som mulig...

Edit:

2MX -> To viktige ting når du går 2MX: SPØR læreren når du sliter, og jobb MYE hjemme. Ellers så går det som det gikk med meg, fikk 1 (men fikk 3 på eksamen).

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Jepp, ser den.. Det var meget interessant det du sa der.. :) Kanskje jeg også skulle vurdere ett forkurs da.. :) TAKK for opplysninger =) Og forresten: det blir nok mye jobbing med matten ja..

Forresten: Vet du om de holder forkurs i ingeniør mange steder eller?

Endret av mihcaoj
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
2MX -> To viktige ting når du går 2MX: SPØR læreren når du sliter, og jobb MYE hjemme. Ellers så går det som det gikk med meg, fikk 1 (men fikk 3 på eksamen).

Ellers går det som meg meg, fikk 5. Jobbet ikke hjemme med annet enn innleveringer, men spurte innimellom om det var noe jeg lurte på.

Lenke til kommentar
Noen har lettere for matte enn andre..

Og der har du svaret på hva du bør velge. Om du har lett for det, så gjør det unna fortest mulig. Om du liker å bruke god tid til å jobbe med sakene, så ta deg god tid.

edit:Læffen var innom

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...