iStephano Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 ja jeg ser etter en ny vifte, å fant en som jeg vil kjøpe, bygger på komplett så jeg har ikke noe annet valg enn å ta denne. EKL PAPST CPU-Vifte m/kulelager Socket A opp til 1,4 GHz, samt XP2100+ heter vifta. Men hva i all verden skal du med kulelager på en vifte?? Noen som kan svare meg på det?? skal den liksom "rulle" bedre?? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Øhh, snurrer ikke viften rundt? :wink: Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Eh, hva slags spørsmål er det da? Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 22. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2002 ja den siste posten ble litt dårlig formulert. spørsmålet er, er det noe spesielt med denne viften siden den har kulelager...? Er den bedre enn di andre viftene?? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Mitt spørsmål? Jeg prøver å hinte frampå at kulelageret i viften gjør at den kan snurre rundt så jevnt og lydløst. http://www.howstuffworks.com/bearing.htm http://www.gcsextreme.com/cooling.htm http://www.currentsolutions.com/knowledge/...ssleevefans.htm Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 22. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2002 ahhhhhh så klart, takk for at du fikk meg til å føle meg så smart..... :wink: nei da Lenke til kommentar
Lch Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 :wink: Jeg vet sannelig ikke hva som er best, men et kulelager har en tendens til å lage ulyder når det begynner å blir "slitt", me thinks. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Quote: Den 2002-07-22 02:52, LarsC skrev::wink:Jeg vet sannelig ikke hva som er best, men et kulelager har en tendens til å lage ulyder når det begynner å blir "slitt", me thinks. Kulelager er det beste du kan bruke, Lager et kulelager ulyder er det utslitt. Men et glidelager kan og lage ulyder. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 tar da ganske lang tid før et kulelager i en vifte blir utslitt ved normal bruk :smile: så man kan trygt anbefale det. i tillegg er det ikke så dumt med brushless type, de støyer enda mindre :smile: Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 22. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2002 ok, takk for hjelpen folkens. nå føler jeg meg letta, endelig så veit jeg hva jeg vil ha, ahhh føles ut som at en bag med 50kg murstein bare har blit kastet av. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Quote: oceana skrev (2002-07-22 03:22):tar da ganske lang tid før et kulelager i en vifte blir utslitt ved normal bruk så man kan trygt anbefale det. i tillegg er det ikke så dumt med brushless type, de støyer enda mindre Det skal ved normal bruk vare lenge men er ingen garanti på at det vil det, Kan være feil med kulelagrene. Børsteløse elmotorer er bare en fordel mindre slite deler som kan gå sunt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå