Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

lakkering av bil


aklla

Anbefalte innlegg

som noen av dere sikkert har fått med dere så skulle jeg sadblåse bilen min og lakkere den på nytt.

 

har nylig kjøpt inn kompressor, med utstyr jeg trenger for jobben.

 

dette har skjedd til nå:

 

kjøpte sandblåseutstyr, men det var feil blåser, det var vist en punkt-blåser, fikk byttet den og startet på nytt i dag.

 

har startet å sandblåse panseret, det er vel egentlig det letteste å jobbe med, men merket fort at det ikke gikk helt som det skulle, vet ikke helt hva som er grunnen, tror kompressoren ikke er sterk nok(8 bar) :cry:

 

kan bruke en stor og kraftig kompressor, men den er ganske langt unna, så det nyinnkjøpte utstyret må nok vente :/

skal bruke sånn mus istedet, mye raskere enn å sandblåse med kompressor

 

bilen er en mazda 818

 

skal laste opp ett bilde snart

 

edit: er mer som skal gjøres også, motor skal skiftes, div deler skal skiftes, rutene skal sotes, har også en liten plan om bil-computer, med minst 2 skjermer og dvd-spiller, men det er noe jeg kan skrive om senere, skal først lakkere den

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skikkelig drittarbeid du har gitt deg ut på nå. ;)

 

Tips: Ta det uhyre rolig med sandblåsinga, f.eks. panseret kan slå seg skjevt før du vet ordet av det pga. varmen som utvikles ved sandblåsing.

 

Ikke avslutt midt på en flate, ta hele flater i gangen. Står metallet bart en stund ruster det _fort_, så smell på primer med det samme du er ferdig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
har startet å sandblåse panseret, det er vel egentlig det letteste å jobbe med, men merket fort at det ikke gikk helt som det skulle, vet ikke helt hva som er grunnen, tror kompressoren ikke er sterk nok(8 bar) :cry:

mener at trykk på 8 bar skulle holde i masse vis, men det er luftmengden som oftes blir problemet.

Lenke til kommentar

er tilbake fra ferie nå, og skal starte med bilen igjen snart, tror kompressoren min er litt for liten også, 24 liter er den på :(

hadde nok gått med 8 bar konstant, men 10-12 hadde nok vært mer passe

 

er mulig jeg leier en større en hvis jeg finner noe sted å leie det, akkurat nå har jeg ett panser med masse stygge merker etter sandblåsingen...

 

tror uansett jeg bare skal bruke pussepappir, for å hindre at panseret blir ødelagt, er nesten umulig å få tak i ett nytt

Lenke til kommentar

tror ikke du trenger å sandblåse der det ikke er rust. Bedre å mattslipe det med rondell, legge fyller der du har reparert, slipe og lakkere......

 

Sandblåsing er ganske hard kost for tynne karosseriplater hvis de ikke trenger det.

 

Er det noe du lrer på er det bare å spørre. ;)

Lenke til kommentar

Er ikke vits og sandblåse me mindre det er helt Jæ...... me rust(hull og div). ville tatt en båndsliper der det er rust, slipt det vekk,og så tatt p120 på en maskin pussa så det ble en grei overgang, så blanda sammen litt sparkle og lagt et fint jevt lag over. tørke. p120 igjen til det er slett og fint, så over me p180 og så p240 litt lengre rundt skaden(for å få vekk di verste slipesjørene). så på me en isolerende grunning(vent et par min mellom strøkene) og fuller. tørke, pusse dette me p360 /p500. på me lakk. Jobber som billakkerer :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...