Sirslask Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Har play.com gratis frakt til norge også? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Ja, den prisen du ser hos Play.com er den endelige prisen du betaler, så lenge du holder det under tollgrensa - 200,- Hvis du kjøper noe over den får du et oppkravsgebyr og fortollingsgebyr i posten noen dager senere. I mitt tilfelle endte jeg opp med å betale drøyt 350,- for et spill som kostet 218,- utregnet i norske kroner, fordi jeg var for sløv... Lenke til kommentar
Avarice Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 går dette spille under toll grensen ?? ... Lenke til kommentar
Kilko Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Spillet må maks koste £ 16.99 for at du kan slippe unna toll. Koster det over det så må du betale toll. Altså, ja, du må betale toll for å bestilling av WoW. Lenke til kommentar
OfficerJ Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 går dette spille under toll grensen ?? ... Det er jo lov å se litt etter selv og da?...punden ligger vel på rundt 12 kroner...så tar du 24.99 og ganger med 12...så får du at det ikke er sjans i havet;) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5413 Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 På www.toll.no finner man de omregningskursene Tollvesenet bruker. Ja, for de følger ikke bankene, men bruker sine egne kurser. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Og på grunn av dette vil man i dag IKKE kunne få inn spill/filmer som koster £16.99 uten å betale toll. Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Vil bare spesifisere at grensa er på 200kr. EKS fraktkostnader. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Stemmer det, men problemet (for å bruke et litt sterkt ord) med play.com, er at de ikke spesifiserer fraktkostnaden på pakken. Denne er jo inkludert i prisen. Følgen blir at vi må passe på at prisen fra play er under 200 kroner etter tollvesenets (ganske drøye) kurser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå