Gå til innhold

Overklokkingsvennlig HOVEDKORT

SmyGen

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe nytt hovedkort pga. at jeg ikk e har mulighet til å overklokke over 2,53. Hva slags hovedkort anbefaler dere? Jeg kan evt kjøpe ny type ram hvis det er verdt det. Eller bør jeg vente på ny chipset?

Takk.

System:

P4 2,[email protected]

2x 256 Kingston RDram PC800

nVIDIA GeForce 4 Ti 4600 322/740

Turtle Beach Santa Cruz

Sony 19" Trinitron

+ Intel hovedkort uten mulighet for overklokking over 2,53. F..., dog er den sinnsyk stabil.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: SmyGen på 2002-07-22 00:37 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: SmyGen på 2002-07-22 00:38 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et Asus P4B533-E.

Veldig fornøyd, kjøre en 2.26nw på 2.9.

Har bootet opp i winxp på 3080mhz.. men da krasjet 3dmarks osv.

Om du skal overklokke så har det en funksjon som heter 'overvolt' slik at du får opp til 1.85v på cpu core. Du kan også låse AGP/PCI bus.

Kjøp pc2700 ddr ram eller bedre!

Men når du har Rambus (som gi best ytelse med P4)så ville jeg satset på et Rambus hk.. Asus har noen som støtter 1066-RDram og 533 bus.

Når du har en cpu på 2.4ghz så trenger du strengt tatt ikke oppgradere. Intel kommer med Dual DDR minne bus hk til neste år tror jeg, det vil kicke ass!!

-FooKer-

'Det er bedre å ha armer og bein enn gull i paralympics!'

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: FooKer på 2002-07-22 00:44 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: FooKer på 2002-07-22 00:48 ]

Lenke til kommentar

Ja, enig. Jeg har ikke behov for å oppgradere, men overklokking er som en hobby. Klarer ikke å la være. Hvor lenge er det til intel kommer med det hovedkortet du snakker om. Kanskje jeg kan vente til da.

Takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...